Gå til innhold

Alternativ til bind med plastikk og tamponger som loer

Anbefalte innlegg

Gjest Stjernesol
Skrevet

Hei alle sammen,

Etter å ha lest tråden "Libresse eller Allways" nedenfor ser jeg at det er endel som irriterer seg over akkurat de samme tingene som jeg irriterte meg over når det gjelder "vanlige" bind og tamponger. Jeg har dessuten sensitiv hud som ble veldig lett irritert/sår av bind.

Som et godt tips til dere som enten er plaget av allergi eller av annen grunn misliker plastikk-følelsen og/eller loingen til tamponger/ob, vil jeg si at det har kommet et nytt produkt som ikke inneholder plastikk og som ikke loer. Merket heter Natracare (kan så vidt jeg vet bare kjøpes på helsekostforretninger). For meg fungerer både bind og tamponger fra dette merket utmerket, huden min blir ikke lenger irritert, og tampongene loer ikke :) (har ikke prøvd ob så de vet jeg ikke noe om).

Ja, jeg vet at jeg nevnte dette i et innlegg under tråden om Libresse osv, men jeg synes det var verdt å lage en egen tråd for dette, siden det er ganske mange som plages av allergi/irritasjon o.l. Så for de som ønsker å slippe den plagsomme klamheten osv en uke hver måned.... løp og kjøp!! Jeg lover dere jenter; det er stor forskjell fra de "vanlige" produktene!!

-Stjernesol

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Ville bare si tusen takk for ett supert tips!! Jeg har lenge iritert meg over vond lukt og iritasjon på huden med å bruke bind, å ob'ene loer så fælt (har prøvd både Always og Libress), men dette merket er jo bare helt supert. Med disse bindene ble huden overhode ikke iritert å ikke lukter det like fort heller. Ob'ene virker også mye bedre enn de andre da de ikke loer. Dessuten sa de i butikken hvor jeg kjøpte produktene at de er mye bedre for kroppen, har ikke plastikk i seg blant annet, å de er økologiske.

Jeg opfordrer flere til å prøve dette da det virkelig gjorde susen for meg!

Tusen takk til deg som kom med tipset!

Hilsen en fornøyd ung kvinne

Gjest Allergikeren
Skrevet

Hei!

Leste dette innlegget med stor glede, da jeg er svært sensitiv og har slitt lenge med dette problemet. Neste gang jeg får mensen skal jeg gå til innkjøp av disse produktene.

Takker masse :)

Gjest Stjernesol
Skrevet

Artig å lese at det er noen som har hatt glede av tipset mitt :)

Og bare hyggelig å kunne være til "hjelp" :) Jeg ble bare så glad når jeg selv "oppdaget" dette produktet, og det er en stor glede å kunne bidra til at andre også får en høyere livskvalitet og blir mer bevisste på hva en utsetter kroppen sin for. Det er tross alt ganske viktig med sunne produkter og så lite kunstige stoffer som mulig i et så sensitivt område :blunke:

-Stjernesol

Gjest Anonymous
Skrevet

Slenger meg på denne jeg også, og må si jeg ble svært posetivt overasket :) Jeg hadde ikke trodd att det var SÅ stor forskjell fra de andre bindene mht irritasjon. Jeg blir vanlivis veldig sår og får masse utslett (har derfor vurdert tøybind, men det blir så mye styr..) men med disse bindene merket jeg ingenting!!!! Inegn irritasjon og ikkeno utslett! Det er som en helt ny verden for meg :D :D

Hvis noen vil lese mer om dette, så sjekk ut http://www.natracare.com/

Vennlig hilsen ei som aldri kommer til å bruke produktene fra Always, libresse o.l igjen

Skrevet

Er alle gjestene samme person her, eller? bare noe som slo meg...

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei Kid-a

Jeg er den siste gjesten (meg med linken), og jeg kan hvertfall si at jeg ikke er den samme som noen av de ovenfor. Om de to andre er samme person vet jeg ikke noe om, men jeg synes det er dumt at du skriver inn et slikt slikt innlegg som skaper negative tanker hos folk i en tråd om ett tips som er veldig bra for mange som sliter med irritasjon/allergi eller som simpelthen er opptatt av å ikke stappe kroppen full av syntetiske stoffer. Dette er ikke ett angrep på deg, altså, jeg ble bare litt provosert fordi jeg som sagt over har vært plaget med irritert hud og derfor satte pris på å bli tipset om dette merket.

Vennlig hilsen gjest (som ofte er i forumet, men ikke har lyst til å registrere seg med fast nick)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...