Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har vært sammen med kjæresten min i ca. 6 mnd. nå. Vi har det veldig bra sammen, og er med hverandre alt i fra 4 - 7 dager i uka.

Jeg har peilt meg innpå tanken om å spørre ham om han har lyst å flytte sammen med meg. Er livredd for å bli avvist, så jeg sitter enda i tankeboksen. Vet jeg vil bli veldig såret om han sier nei, så jeg holder derfor litt tilbake. Han bor for seg selv, og skal i fra nå av betale mer i leie. Han sier det kommer til å slite litt på økonomien, men nevnte ingenting om at vi to skulle finne en plass. Han trives forresten godt der han bor, sånn så jeg har forstått det.

Hva gjør jeg? Er redd for å skremme ham vekk...... Bør jeg spørre ham, eller ikke? Føler alle flytter sammen etter så kort tid. :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neste gang han nevner den nye husleia og at det kommer til og slite på økonomien, kan du jo alltids spørre :)

"Et forslag, hva med om jeg flytter inn? Da blir det mye lettere med økonomien osv."

Da ser du jo reaksjonen hans på det. Vil han ikke det, så vil han jo ikke.. Er ikke stort å få gjort med det :) Du skremmer han nok ikke med det, tror jeg. Det spørs vel veldig på gutten da.

Skrevet

Du kan jo si noe saant som "du kunne jo alltids flytte inn til meg, da" i en litt spoekefull tone neste gang topicet om hoeyere leie kommer opp, og saa se hvordan han reagerer?

Om det er saann at han trives veldig godt der han bor, saa kunne jo du flytte inn hos ham?

Men for all del, ikke press ham.

Det er forresten helt vanlig at par er sammen i mye lengre tid enn 6 mnd foer de flytter sammen.

Gjest Gjest
Skrevet
Det er forresten helt vanlig at par er sammen i mye lengre tid enn 6 mnd foer de flytter sammen.

Ja, det er kanskje det. Føler at alle etablerer seg så tidlig, så kjenner kanskje et slags press pga. det også. Men for all del, det handler egentlig bare om at jeg vil bo sammen med ham. Tilbringe mer tid sammen, bli mer innblandet i hverandres fritid osv.

Bør kanskje prøve denne metoden dere nevner, hvis han bringer leieprisen på banen igjen. Hadde bare vært så lett hvis han hadde spurt. ;)

Skrevet

Skjønner det er litt ubehagelig å spørre slik, men det kunne jo være verdt det? ;) Lykke til i allefall, og så må du si ifra hvordan det går :klem:

Skrevet

Jeg ville nok vært LITT mer sikker på forholdet enn en vanligvis er etter bare 6 mnd.

Er det greit å foreslå å flytte sammen, og bruke lettere økonomi som et argument, evt lokkemiddel?

Bør en ikke være litt mer sikker på at forholdet kommer til å vare en stund før en flytter sammen?

Er ikke det å bo sammen mer seriøst enn som så for noen?

Etter mitt, sikkert veldig gammeldagse syn, er det å flytte sammen et stort skritt. Jeg ville blitt litt lei meg jeg hvis kjæresten ville flytte sammen med meg fordi det ble billigere.

Gjest Gjest
Skrevet

Da jeg spurte ekssamboeren min om vi skulle finne noe sammen så svarte han nei. Det var jo en ærlig sak, men selvfølgelig ble jeg jo litt skuffet. Jeg spurte på en litt spøkefull tone så jeg følte ikke at jeg tapte så mye. Men så gikk det 2 måneder og da spurte han meg om det samme. Så om han skulle si nei, så trenger det ikke være krise;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...