Gå til innhold

VEPSEBOL I GRILLEN!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har observert en og annen veps fly inn i grillen vår, men aldri komme ut igjen...

Da vi såvidt løftet på lokket så oppdaget vi et ganske stort vepsebol inni grillen!!!!!!

FY FLATE! Jeg er livredd veps.

Hva gjør vi?

Sette på grillen og frese dem litt??? *ond*

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest-C
Skrevet

Bare løsne vepsebolet forsiktig og legg det et sted hvor det kan ligge i fred,og ellers ikke er til plage for noen.Enkelt og greit :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg anser veps som skaperverkets mest ondsinnede spøk mot menneskeheten :redd:

Mitt råd er å få noen andre til å gjøre jobben, og selv holde deg langt unna! Helst skal vel proffe gjøre det... Min store skrekk med vepsebol er at et eller annet skal gå galt, sånn at hele pokkers vepseslekta kommer zuzende ut på jakt etter MEG!

Skrevet

Oj... jeg HATER veps, så jeg føler med deg..!

Skrevet

Redde vepsen????????? Tror du er spik spenna gal!!! Død over svineriet!

Vi fyrer opp grillen

Gjest Gjest-C
Skrevet

Vi fyrer opp grillen

Som du vil,men sjansen for at de da kommer etter deg er betraktelig større!Det sier seg jo selv.Har to år på rad måttet flytte store vepsebol ut av et skap på loftet.Det var en enkel og helt udramatisk sak å bære vepsobolet ut til en utkant av hagen.Ikke et eneste stikk noen av gangene :)

Skrevet

Vi fyrer opp grillen

Selvsagt. Det er jo vepsens feil at de er det de er, og stikker folk som eventuelt klapser og slår etter dem. Selvsagt.

Skrevet

Selvfølgelig er det vepsens feil ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Selvsagt. Det er jo vepsens feil at de er det de er, og stikker folk som eventuelt klapser og slår etter dem. Selvsagt.

Man trenger ikke slå etter veps for å bli stukket!

Jeg hater veps noe så forferdelig intenst. De skremmer vettet av meg. Jeg slår aldri etter dem, men likevel surrer de rundt MEG mens alle andre får gå i fred. :gråte:

Jeg har heldigvis aldri blitt stukket, men huff som de plager meg. Og jeg vet om flere som har blitt stukket helt uprovosert. Mens bier og humler derimot, de er fredelige dyr som ikke plager noen om ikke de blir plaget først.

Argh! Vekk med vepsen!

Skrevet

Jeg er helt enig med siste gjest... veps er grusomme vesen som av en eller annen grunn alltid er ute etter meg. Men klegg og blinding eller hva den heter er verre. *grøss*

Hvordan gikk det? Svidde du de, eller?

Skrevet (endret)

GRØSS! Jeg er også livredd veps, så skjønner frustrasjonen! Og ja, vepsen stikker da uansett om du slår etter den eller ikke. Er de i dårlig humør fra før så får du svi :( Og er man allerede livredd veps, så er det ikke så lett å løsne på bolet og ta det med seg et annet sted...

Endret av Tillepike
Skrevet

Jepp, vi gasset opp grillen og fyrte på :) Så nå er de borte vekk. Kanskje like greit at de fant ut de skulle bo i grillen. Lettvint å bli kvitt dem i allefall

Skrevet

Altså, bare for å få avklart det: Vepsen stikker ikke fordi de er ute på faenskap eller er i "dårlig humør". Vepsen stikker når den føler seg truet, og handler på instinkt.

Skrevet

Jeg vet jo det, men jeg er allikevel helt sikker på at de vepsene jeg har møtt er ute etter meg. De kommer nemlig og stikker selv om jeg sitter bom stille og håper at de skal fly forbi :(

*avsporer tråden totalt*

Skrevet (endret)
Jeg vet jo det, men jeg er allikevel helt sikker på at de vepsene jeg har møtt er ute etter meg. De kommer nemlig og stikker selv om jeg sitter bom stille og håper at de skal fly forbi :(

*avsporer tråden totalt*

:ler: Du om det.

Endret av Maneo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...