Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Datteren min går i 10. klasse. Hun har muntlig eksamen i morgen og er syk og sengeliggende i dag. Hun orker ingenting. Bare sover. Var hos legen i dag som sa han kunne skrive en legeerklæring slik at hun blir fritatt for eksamen.

I kveld fikk hun vite fra en venninne at hun får stryk på eksamen hvis hun ikke møter opp. Det hjelper ikke med legeerklæring. Hun får stryk uansett. Nå er hun fortvilet. Det vil ødelegge snittet hennes.

Noen som vet hva som skjer hvis hun er syk i morgen? Kan hun få ta muntlig eksamen senere når hun blir frisk igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvordan det er i ungdomsskole, men i videregaaende skole skal man faa tatt eksamen paa et senere tidspunkt derfom man er syk og har legeerklaering.

Ville ringt skolen jeg, for aa forsikre meg.

Gjest Gjest
Skrevet

Hun får ikke mulighet til å ta grunnskoleeksamen på nytt, men har hun legeerklæring vil det føres på vitnemålet at hun hadde gyldig fravær, og standpunktkarakteren vil gjelde som eneste karakter i faget.

Det er selvsagt synd for henne om hun hadde potensiale til å få en mye bedre karakter på eksamen enn hun har i standpunkt, men ellers spiller det ingen rolle: hun har uansett krav på å komme inn på videregående, og karaktersnittet vil ikke bli påvirket av at hun gikk glipp av eksamen, så lenge hun har gyldig fravær, så sjansene hennes til å komme inn på den linjen hun ønsker seg vil ikke endre seg. Men det er svært viktig at hun får legeerklæring, da ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Tusen takk for svar!

Hun satser nok på fravær i morgen. I den formen hun er nå tror jeg ikke hun hadde orket å gjennomføre eksamen. Hun har heller ikke orket å forberede seg. Hun har 4 i det faget hun kom opp i. Hun hadde nok hatt muligheten til å få 5 på muntlig eksamen hvis hun hadde vært frisk og fått forberedet seg på vanlig måte.

Jeg ringer skolen i morgen og gir beskjed, og legen sender legeerklæringen direkte til skolen. Da går det forhåpentligvis greit.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg jeg brakk armen dagen før jeg skulle ha eksamen på ungdomsskolen men tok ikke noe eksamen senere.

Jeg trngte ikke ta eksamen og sto med den karakteren jeg hadde fra før.

Så lenge du har legeerklæring kan de ikke stryke deg. Men du bør nok levere legeerklæringen dagen eksamen skulle være

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...