estrella Skrevet 3. juni 2008 #1 Del Skrevet 3. juni 2008 Jeg trenger litt tips til barnesanger som deres barn kanskje liker? Det er til en eksamen i barne- og ungdomsarbeiderfagene.. Jeg har som tema "eventyr i barnehage" og har hatt eventyret den stygge andungen, er det noen sanger som passer til dette? Jeg finner mange sanger, men ikke noen som jeg synst passer bra. Eller har dere tips til noen velkomstsanger, eventuelt navneropsanger, bare for å få startet samlingsstunden? Det kan være hadebra-sanger og altså, jeg tar imot alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birma Skrevet 3. juni 2008 #2 Del Skrevet 3. juni 2008 Småtten min liker masse forskjellige sanger, en stor favoritt er sangene fra Gråtass, men de passer nok ikke helt i den sammenheng du skal ha musikk til da - tror jeg ... Navnesanger er jo enkelt: Hei jeg heter "ole" hva heter du? osv. Enkelt og fengende og lett måte å lære barna navnene til hverandre på. Småtten liker også en del sanger av Knutsen og Ludviksen - de har en del fengende, for ikke åsnakke om Alf Prøysen og Torbjørn Egner - ta en titt på disss sanger. Ellers ser han en del på Young Einsteins, og der er det mye klassisk musikk, og dette liker han også, så han går nå om dagen og nynner på Aus der schönen Donau, men det er nok ikke helt i de baner du skal ha musikk til det heller tenker jeg. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 3. juni 2008 #3 Del Skrevet 3. juni 2008 (endret) Jo det er en bevegelseslek som går omtrent sånn: En liten, en liten, en liten and med vinge En liten, en liten, en liten and med vinger En liten, en liten, en liten and med fot En liten, en liten en liten and med føtter En liten, en liten, en liten and med rumpe... osv Det er helt sikkert noen ansatte i barnehage et eller annet sted som kan lære deg både sangen og bevegelsene. Alle barnehagene her jeg bor kan den ihvertfall. Veldig populær blant alle barna jeg har møtt..og får fart på de voksne også. Rett og slett veldig morsom liten sak Denn er også populær: Når kråkene klapper takten, til min lille kråkesang. Når kråkene klapper takten, da blir den passe lang. Når Elgene klapper takten, til min lille kråkesang. Når Elgene klapper takten, da blir den alt for laaang. Når Myggene klapper takten, til min lille kråkesang. Når Myggene klapper takten, da blir den alt for kort Hvilket du sikkert også kan lære hos noen, denne er også vanlig i barnehagene her, så det burde finnes noen der du bor også som kan den. Endret 3. juni 2008 av absinthia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estrella Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #4 Del Skrevet 3. juni 2008 Småtten min liker masse forskjellige sanger, en stor favoritt er sangene fra Gråtass, men de passer nok ikke helt i den sammenheng du skal ha musikk til da - tror jeg ... Navnesanger er jo enkelt: Hei jeg heter "ole" hva heter du? osv. Enkelt og fengende og lett måte å lære barna navnene til hverandre på. Småtten liker også en del sanger av Knutsen og Ludviksen - de har en del fengende, for ikke åsnakke om Alf Prøysen og Torbjørn Egner - ta en titt på disss sanger. Ellers ser han en del på Young Einsteins, og der er det mye klassisk musikk, og dette liker han også, så han går nå om dagen og nynner på Aus der schönen Donau, men det er nok ikke helt i de baner du skal ha musikk til det heller tenker jeg. :-) Jeg skal sjekke ut noen av de her ja, men tror ikke jeg skal briljere med noe klassisk musikk i første omgang Jeg burde nesten vite hvilke barnesanger som finnes, med fire søsken som er i alderen 3-6 år ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estrella Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #5 Del Skrevet 3. juni 2008 Jo det er en bevegelseslek som går omtrent sånn: En liten, en liten, en liten and med vinge En liten, en liten, en liten and med vinger En liten, en liten, en liten and med fot En liten, en liten en liten and med føtter En liten, en liten, en liten and med rumpe... osv Det er helt sikkert noen ansatte i barnehage et eller annet sted som kan lære deg både sangen og bevegelsene. Alle barnehagene her jeg bor kan den ihvertfall. Veldig populær blant alle barna jeg har møtt..og får fart på de voksne også. Rett og slett veldig morsom liten sak Den hørtes morsom ut, men jeg har desverre ikke mulighet til å snakke med noen barnehager. Den barnehagen skolen min samarbeider med er i streik ..så vi har markører istedenfor barn, altså jeg har to 17/18-åringer som later som de er 4 og 5 år Men jeg kan kanskje spørre læreren min, hun er utdannet førskolelærer og har jobbet i barnehage en gang i tiden.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 3. juni 2008 #6 Del Skrevet 3. juni 2008 Det var nå det var dumt at jeg ikke kan vise deg den! Hm.. tro om noen har lagt noe sånt ut på nett? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estrella Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #7 Del Skrevet 3. juni 2008 Det var nå det var dumt at jeg ikke kan vise deg den! Hm.. tro om noen har lagt noe sånt ut på nett? YouTube Første som slo meg, men tviler litt på det egentlig! Jeg finner sikkert ut noe lurt hvis ikke, har tid imorgen og på å forberede meg Skal ikke opp i eksamen før 12:30 på torsdag:-P Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
absinthia Skrevet 3. juni 2008 #8 Del Skrevet 3. juni 2008 (endret) YouTube Første som slo meg, men tviler litt på det egentlig! Jeg finner sikkert ut noe lurt hvis ikke, har tid imorgen og på å forberede meg Skal ikke opp i eksamen før 12:30 på torsdag:-P Jeg fant bare en amerikansk versjon som skiller seg litt fra den norske: Hm.. kanskje jeg burde ha laget en database med barnesanger og leker? Kanskje ikke så dumt, det meste av lekene holder jo på å bli borte. Endret 3. juni 2008 av absinthia Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemona Skrevet 3. juni 2008 #9 Del Skrevet 3. juni 2008 Datteren min på tre år er glad i en sang hun kaller "Hei og velkommen til samling" Nå klarer selvfølgelig ikke jeg å huske den, og jentungen har lagt seg, men kanskje noen andre kan den..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle_liten Skrevet 4. juni 2008 #10 Del Skrevet 4. juni 2008 Kan en "ha det bra"-sang som er sånn: Nå skal du og jeg si ha det bra. Ha det bra, vi sees snart igjen. Ha det bra til både deg og meg. Ha det bra, vi sees snart igjen. Hmm...nå ble jeg veeeldig usikker, men tror det var sånn den var. Finnes jo en Bukkene Bruse-sang, men d var vel strengt tatt ikke det du spurte om.... Ellers så har du jo "God morgen alle sammen, god morgen far og mor...."osv Kan ikke "alle" den? Håper det var til litt hjelp.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brukernavn Skrevet 4. juni 2008 #11 Del Skrevet 4. juni 2008 Jeg har som tema "eventyr i barnehage" Da må du jo ha med "eventyrvise" "Ja kom alle sammen bli med, vi flakser og bakser avsted, til eventyrland...." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 4. juni 2008 #12 Del Skrevet 4. juni 2008 Småtten min er veldig glad i "alle barna klapper" som avskjedssang. Den brukte de på babysvømmingen, og avsluttet med alle barna vinker, og hadet, hadet bra... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
estrella Skrevet 4. juni 2008 Forfatter #13 Del Skrevet 4. juni 2008 Tusen takk for tips, jeg kom frem til et par forskjellige sanger jeg kan bruke. Kom nå her (Mikkel rev) Kom nå her, sett deg her, hva skal vi nå gjøre? Lese litt og prate litt, og eventyr få høre. Med et digert øre. Labbe, labbe, labbetussemann. Ole og Kari – det var deres navn. De er ikke her, de kommer ikke mer, de reiste med en skute til Amerika. Labbe labbe labbetussemann, Solveig og Petter- det var deres navn. De er ikke her, de kommer ikke mer, de reiste med en skute til Amerika. Labbe labbe labbetussemann. Hanne og Oda-det var deres navn. De er ikke her, de kommer mer, de reiste med en skute til Amerika. ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå