Gjest bursdagsbarn Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 Synes å huske at nigella lagde en sommercoctail hvor hun hadde en kule med sorbet i et glass også toppet hun med cava/champagne/hvit med bobler...husker ikke helt hvordan det var... er det noen som har tips/oppskrifter til hvordan jeg kan lage dette best mulig? type vin og type sorbet + evt alternativer.. har bursdag snart og vil servere noe til mine gode venner :D
Brunhilde Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 Det beste er vel å velge en sorbet du liker og ditto cava? Kan det forresten være denne du er på jakt etter? Jeg kikket litt på nettet, og rosa champagne og bringebærsorbet så ut til å gå igjen i mange oppskrifter. Det høres ganske friskt og godt ut også.
LekeHusmor Skrevet 3. juni 2008 #3 Skrevet 3. juni 2008 vet du hva som er en super velkomstdrink? Red Bubble (1 glass oppskrift) 1 cl Bacardi Razz Fyll opp med cava/champagne 1 kule bringebærsorbet serveres i champagne/hvitvinsglass De ser helt dødskule ut, gullfarget drink med en kule is oppi og det er ikke så mye styr som det høres ut, veldig enkelt faktisk! bare hell oppi drikken, kan jo blande den i større beholdere på forhånd, og putt kulene oppi rett før gjestene kommer. pass på at champagnen er kald, så holder sorbeten seg ganske så lenge
Gjest TS Skrevet 3. juni 2008 #4 Skrevet 3. juni 2008 Det beste er vel å velge en sorbet du liker og ditto cava? Kan det forresten være denne du er på jakt etter? Jeg kikket litt på nettet, og rosa champagne og bringebærsorbet så ut til å gå igjen i mange oppskrifter. Det høres ganske friskt og godt ut også. ja det var det tusen takk!! jeg prøvde å google "sorbet og cava", men klarte ikke å finne noe...men jeg kom jo også på at jeg kan kjøpe en liten flaske og sorbet også prøve smake selv før jeg kjøper i store mengder :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå