Gjest oppgittmamma Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 jeg har en miniatyrhund (phalene) på 1 1/2 år. vi har fått 3 kattunger i hus, og vi tar tatt han i å humpe på dem flere ganger. hva skal vi gjøre? han gir seg aldri! hvorfor gjør han det egentlig? det hjelper ikke å si nei, nekte han å være med de for han prøver seg og prøver seg. vi kan jo ikke ha han og kattene hver for seg.
Nausicaä Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 Er ikke "hundehumping" et dominerende tegn overfor andre, da? Dvs. at hunden din viser kattene hvem som er sjefen. Jeg skulle prøve å finne fakta for å bekrefte dette, men å søke på "dog sex" på google gav meg heller litt mer kvalmende resultater. *sukke*
Transmogrifier Skrevet 3. juni 2008 #3 Skrevet 3. juni 2008 Jeg skulle prøve å finne fakta for å bekrefte dette, men å søke på "dog sex" på google gav meg heller litt mer kvalmende resultater. *sukke* Damer med humor. Herlig!
Gjest ønskebarn Skrevet 3. juni 2008 #4 Skrevet 3. juni 2008 jeg har en miniatyrhund (phalene) på 1 1/2 år. vi har fått 3 kattunger i hus, og vi tar tatt han i å humpe på dem flere ganger. hva skal vi gjøre? han gir seg aldri! hvorfor gjør han det egentlig? det hjelper ikke å si nei, nekte han å være med de for han prøver seg og prøver seg. vi kan jo ikke ha han og kattene hver for seg. Jeg tror jeg ville ha kastrert han jeg!Om han ikke skal brukes til avl da:) Jeg er nok enig i at det er en måte hunden viser dominanse på,og dette ville jeg ha prøvd å stoppet så fort som mulig. Stakkars katter å da...kan jo få varige men`... Bruk en dyp og sint stemme, for så å skifte til en mild og god når han gir seg, og dere får hans oppmerksomhet! Ønsker dere lykke til...særlig pusene:)
Gjest Lacuna Skrevet 3. juni 2008 #5 Skrevet 3. juni 2008 Har du forsøkt med en spruteflaske med vann, av den typen man bruker til blomster? Still den inn på tynn stråle, og sprut på ham samtidig som du sier "nei". Jeg forsøker det samme (dog med litt sitron i vannet) på den evinnelige pipingen her i huset, og det funker som bare juling. I hvertfall så han går ned i første etasje for å pipe i stedet.
CrizzBee Skrevet 3. juni 2008 #6 Skrevet 3. juni 2008 Det kan være stress også, hvis det plutselig har kommet kattunger i huset. Jeg har liten tro på at det er dominans, uansett nårtid hunden humper. Du sier at du har tatt han flere ganger, noe som beviser at hunden din ikke reagerer på fysisk korreksjon, hva med å avlede og rose når hunden ikke gjør det?
mysan Skrevet 3. juni 2008 #7 Skrevet 3. juni 2008 Hvis det er en dominansting, så vet jeg ikke om det nytter med ris og ros... da må den vel heller bare lære hvem som er nederst på rangstigen, og at det IKKE er de nye kattungene...? Jeg så Cesar Milan ta for seg en hund som var bøs mot husets andre dyr, en kanin og et marsvin eller hva det nå var... det funket det
Gjest ts Skrevet 4. juni 2008 #8 Skrevet 4. juni 2008 Takk for alle svar:) Cesar er jeg stor fan av! skal høre hva han ville ha gjort
Gjest ts Skrevet 4. juni 2008 #9 Skrevet 4. juni 2008 samme hvor mye vi avleder han roser riser han nytter det ikke:( lurer på om det kan være sexuellt siden han er bare 1 1/2 år kanskje han utforsker??
FoxyFish Skrevet 4. juni 2008 #10 Skrevet 4. juni 2008 Jeg synes du skal be kattene dine slutte å legge opp til det! Å bli humpet på er som regel noe som kan unngås med litt sunt vett, lite alkohol og dekkende klær. Bare en tanke!
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2008 #11 Skrevet 4. juni 2008 jeg har en miniatyrhund (phalene) på 1 1/2 år. vi har fått 3 kattunger i hus, og vi tar tatt han i å humpe på dem flere ganger. hva skal vi gjøre? han gir seg aldri! hvorfor gjør han det egentlig? det hjelper ikke å si nei, nekte han å være med de for han prøver seg og prøver seg. vi kan jo ikke ha han og kattene hver for seg. Ta kontakt med en hundetrener. Kan sikkert hjelpe deg med å analysere det som skjer og komme med konstruktive forslag. Lykke til!
mysan Skrevet 4. juni 2008 #12 Skrevet 4. juni 2008 Det Cesar gjorde var å legge hunden flatt, i skikkelig underkastelse, og så holde de mindre dyra i armene sine, slik at de var høyere enn hunden. Etter hvert satt han dyra oppå hunden om jeg ikke husker feil... Om man får det til på egen hånd vet jeg ikke. Min hund dominerer også kattene, men ikke ved å humpe. Han bare stiller seg på alle fire over dem, og sleiker dem i panna. Nå i det siste har han også begynte å sette seg på en av dem. Stiller seg på alle fire over pus, og setter seg ned på ham. Men han slutter når vi sier nei til ham, så han kommer seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå