Gå til innhold

Hyggelig avslutning på bryllupsfesten


Imax

Anbefalte innlegg

I de bryllup jeg har vært i har det vært vanlig at brudeparet sniker seg ut fra festen før festen er slutt. Jeg synes dette er litt trist og har plukket med meg et tips fra et amerikansk bryllup jeg var i:

Alle gjestene fikk utdelt et langt stjerneskudd. Og da brudeparet skulle forlate festen sto alle gjestene på trappa med tente stjerneskudd mens brudeparet forlot lokalet og satte seg inn i bilen. Det skal vi gjøre også og vi håper dette blir en hyggelig og litt annerledes avslutning på festen (og en gyllen anledning til å samle folk og få dem til å skjønne at nachtspielet må foregå et annet sted...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi tenkte å snike oss ut i 24 tiden.. Men ideen din Imax, med stjerneskudd er ikke dum!

Baren er åpen til 02. Hyggelig at gjestene kan kose seg litt, også etter at vi har dratt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke så dum idè Imax.

Vi har egentlig ikke snakket noe om når vi skal forlate festen.

Gjestene får bli så lenge de vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forlate festen? Vi skal ikke forlate festen..... 8) Broren min og bruden var de siste som dro i sitt bryllup, og jeg skal følge den tradisjonen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forlate festen? Vi skal ikke forlate festen.....  8)  Broren min og bruden var de siste som dro i sitt bryllup, og jeg skal følge den tradisjonen  :D

Enig med Toflus. Vi kommer nok til å være en av de siste som forlater festen. Da brudgommens bror giftet seg var bruden en av de siste som forlot lokalet, og det som er spesielt "humoristisk" med det er at hun da kjørte hjem de siste gjestene.

Siden vi da kommer til å forlate lokalet sent har vi tenkt å ha bryllupsnatten hjemme. Kommer til å overraske brudgommen med champagne (dvs. musserende vin som Blue Non Gold), jordbær/frukt og nye sengklær på sengen.

Hotellovernatting får vi ta senere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir hentet kl.24, og bragt til flyplasshotellet. Der venter suite med champagne (Bollinger) og jordbær. Tidlig neste morgen reiser vi på bryllupsreise. Som for meg vil være en overraskelse til vi sjekker inn på OSL.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi måtte forlate lokalet til 0100 for å unngå overtidsbetaling.

Vi hadde da planlagt å gå i ca 12 tiden for at det skulle være tid å prate og rydde opp før alle måtte gå.

Det vi gjorde når vi skulle ta farvel var at vi fikk alle på lang rekke og gav hver og en et lys (av min mann) som de så tente hos meg. Samtidig med dette takke vi hver og en for at de var kommet og for det de hadde gjort for oss.

Så ble lysene satt i en langpanne med oassis dekket med aluminiumsfolie (anbefales å lage hull først for dem som vil gjenta sekvensen :briller: ).

Når så alle hadde fått og sto i en ring rundt oss takket vi (igjen) de som hadde gjort noe ekstra - foreldre, søsken, foto, film, forlover osv.

Når alt det var over, slukket jeg mitt lys og så gikk vi til hotellet.

Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blir hentet kl.24, og bragt til flyplasshotellet. Der venter suite med champagne (Bollinger) og jordbær. Tidlig neste morgen reiser vi på bryllupsreise. Som for meg vil være en overraskelse til vi sjekker inn på OSL..  :D

Åååååå, dette høres bare SÅ kjemperomantisk ut, Felix!

*litt misunnelig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil ikke ha noe klisseavslutning når vi forlater festen. I noen bryllup blir det kjempefint og hos andre blir det bare dødsteit med lys og roser og holde-hverandre-i-hendene-for-brudeparets-fremtid...

Nei, det passer ikke oss! Selvsagt er det hyggelig hvis noen av gjestene følger oss ut og står og vinker på trappa, men takke meg til å skape sippestemning ved avslutningen... Neitakk!

MissS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er heller ikke glad i sippestemning som avslutnin, men jeg synes ikke stjerneskudd er spesielt sippete! Synes faktisk det er noe "nyttårsaften-glad" over det... Litt "action" på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er litt enig med deg Imax. Fyrverkeri er noe annet... :D

(Var litt sint i stad! Ikke meningen)

MissS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig neste morgen reiser vi på bryllupsreise. Som for meg vil være en overraskelse til vi sjekker inn på OSL..  :D

Åssen skal du få pakket da......??? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss er det uaktuelt å forlate festen før vi er utslitte av dagens opplevelser. Vi vil være med så lenge vi orker, gjerne til siste slutt!!! :D

Ser ikke for meg at bryllupsnatten hadde blitt så veldig spesiell selv om vi hadde forlatt det gode selskap ved midnatt... Etter 6 års samboerskap så skal det litt til. Vi får heller kose oss på hotell en annen gang. Den kvelden vil vi være med på det sosiale sammen med alle gjestene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror kanskje Anitacath mente hvordan det går an å pakke uten at en vet hvor en skal...

Det er i allefall sånn jeg oppfattet det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åssen skal du få pakket da......??? :o

Jeg pakke? Det har selvsagt min kjære Tigergutt gjort! Han vet hva jeg ville ønsket å ha med! Han kjenner meg jo best i verden! :blunke: Regner med at bagasjen står å venter på hotellet når vi kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vant til at det tennes lys for brudeparet. Det finnes mange måter å gjøre dette på, og noen er mer sippete enn andre. Synes dette har fungert veldig fint i de selskpene vi har måttet forflytte oss, med tanke på nachtspiel. Kanskje fordi brudeparet har blitt med på nachtspielet, og bare brukt lysseansen til å samle og takke folk, ikke si takk for i dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tanke som slo meg: Kanskje de pakker på FORHÅND?

Morsomt !!! :hoho::hoho:

Nå lo jeg godt !!!!

Gøy å se hvordan man kan misoppfatte ting når man ikke kan se ansiktet på de man "snakker" med...

Jeg mente jo selvsagt det som Chiquita sa....

Felix: Her i huset er det jeg som pakker, så for meg ble det ikke engang et alternativ at min tilkommende skulle pakket for meg.....

Men gøy at det er forskjell på våre forloveder, og på oss også...

Jeg er nødt til å ha FULL kontroll på hva jeg har i kofferten......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i bryllup hvor brudeparet delte ut en rose til hver av gjestene før de forlot festen klokka 12. Det var nok en fin tanke, men det ble liksom litt rart følte jeg... De gikk der med en bøtte full av roser, og ga alle en rose mens de sa 'takk for i kveld' eller noe sånn... Altså - jeg ble iallefall ikke sippete av det! Men nå er ikke dette brudeparet så voldsomt sentimentale akkurat - det var vel det bryllupet jeg har vært i der minst følelser kom til uttrykk, for å si det sånn...

Men uansett - hvis man skal gjøre noe sånt, må man liksom gjennomføre det på en måte, syns jeg. For etter at disse hadde delt ut rosene, hadde de en sånn kjapp og lest-opp-fra-etark takkerunde der de takket de som hadde hatt spesielle oppgaver etc. Og så gikk de bare...

HVIS jeg skulle hatt noe sånt, ville jeg iallefall brukt noe stemningsfull musikk, og kanskje gjordt det hele mer romantisk, om dere skjønner.

MEN - det er ikke aktuelt for oss. Vi kommer til å være på festen like lenge som gjestene (lokalet stenger halv 2). Og da står vi sikkert ved utgangen når de går og takker hver enkelt for at de kom og sånn...

Poenget mitt er: Uansett hva du gjør - gjør det med hjertet! Hvis du gjør noe sånt bare fordi du har hørt at det skal være fint, eller føler at du 'bør', så merker gjestene det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...