LekeHusmor Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 Er det noen som har en oppskrift å dele på en god bolognese? andre tips til pastasauser? føler jeg alltid ender opp med pesto, bolognese eller carbonara..
Gjest hyggelig Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 jeg pleier å bruke et beger med tine smøreost (de som koster ca 10-12kroner på rema) som saus. den med urter er veldig god.
Gjest :) Skrevet 3. juni 2008 #3 Skrevet 3. juni 2008 Jamie Oliver oppskrift etter hukommelsen: ta en løk og noen fedd hvitløk og stek dem myke, tilsett en spiseskje oregano og litt chilli, stek ca 4 min til. Tilsett 2 bokser a 400g med finhakkede tomater, la det koke i ca 15 min, tilsett ca 3 ss med balsamico og litt sukker, smak til med salt og pepper... noen ganger har jeg bacon oppi og noen ganger karbonadedeig... veldig god, og ganske billig (nok til 5 stykker ca)
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2008 #4 Skrevet 4. juni 2008 Varm sakte opp 1 beger creme fraiche, revet ost og timian til osten smelter. Ha i skinke kuttet i terninger. Voila.
Gjest Gjest_Leela Skrevet 4. juni 2008 #5 Skrevet 4. juni 2008 Har et annet tips iallefall: Gresk kylling Passer som du skjønner utmerket til kylling, sambo som vanligvis ikke spiser fetaost elsker pasta med den her sausen. Denne er også knall: 100 g bacon 10 cherrytomater 3 fedd hvitløk 1 dl vann + 1 hønsebuljongterning 3 dl matfløte 1 pk snøfrisk ost (naturell) timian salt og pepper etter behov Stek bacon brunt. Del cherrytomaten i 2 og stek med bacon og hvitløk Varm vann og buljong i en gryte til buljongen er smeltet Ta matfløte og snøfrisk oppi buljongblandingen Ha bacon/tomat blandingen opp sausen. Serveres med pasta, det trengs ikke mye salt og pepper, fordi det er mye smak i baconet, buljongen og osten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå