ninuska_ Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 Hei, Jeg lurer på litt angående felles konto. Har søkt på DNB sine sider, men jeg finner ingen informasjon angående dette. Jeg vil opprette en felles konto med min samboer. 1. Må vi dra til DNBs kontor for å få gjort dette? 2. Må vi begge være til stede for å underskrive opprettelsen? 3. Får vi med et eller to kort? 4. Koster det noe i måneden? 5. Kommer den til å stå synlig hos oss begge på nettbanken? Korte og smålig teite spørsmål, men jeg har aldri gjort dette.
Polly Ester Skrevet 3. juni 2008 #3 Skrevet 3. juni 2008 Kjenner ikke spesifikt til DNB, men det er kanskje som i Postbanken... I hvertfall: Kontoen kan kun ha én som "eier" kontoen, den andre kan stå som medeier. Og det var i hvert fall slik før at begge to kan ha kort. Og jeg tror at dere kan ha hver deres nettbank med oversikt over kontoen. Hvor mye det koster vet jeg ikke. Jeg vet heller ikke om dere må dra til banken for å skrive under begge to, men det kan være at dere kan skrive ut en innmeldingsblankett og skrive under hjemme og den ene ta den med til banken. For å åpne konto mener jeg at man må legitimere seg, så den som leverer inn åpningsblanketten må ha med legitimasjon fra den andre.
Alison Skrevet 3. juni 2008 #4 Skrevet 3. juni 2008 Hei, Jeg lurer på litt angående felles konto. Har søkt på DNB sine sider, men jeg finner ingen informasjon angående dette. Jeg vil opprette en felles konto med min samboer. 1. Må vi dra til DNBs kontor for å få gjort dette? 2. Må vi begge være til stede for å underskrive opprettelsen? 3. Får vi med et eller to kort? 4. Koster det noe i måneden? 5. Kommer den til å stå synlig hos oss begge på nettbanken? Korte og smålig teite spørsmål, men jeg har aldri gjort dette. 1. På DnB NOR sine nettsider er det et "Bli kunde" valg. Da får du nok tilsendt papirer du må undertegne. Deretter må du/dere legitimere dere på et bankkontor.Du kan legge til disponent selv i nettbanken i etterkant hvis du ønsker det. Da sendes det ut papirer som dere begge må undertegne og returnere. Hvis du ikke ønsker å gjøre det på denne måten må dere begge innom bankkontoret. 2. Nei. En av dere må stå som eier av kontoen og den andre må stå som disponent. Kontoeier må være til stede for å opprette kontoen naturlig nok. Disponenten kan legges til senere hvis bare en av dere har mulighet til å gå innom banken. Husk at hvis det skal være kort på konto som er opprettet etter 1. mars 2007 MÅ det vises pass. 3. Det er mulig å få disposisjonshaverkort for disponenten. Dette må både kontoeier og disponent skrive under på. 4. Det er årsgebyr på 250,- i året for visakort. Om dere må betale det for hvert deres kort er jeg ikke sikker på. Ring kundeservice så får du vite det. 5. Dere kan få opp hverandres kontoer i nettbanken så sant dere disponerer hverandres kontoer. Ser at Wander nevner Postbanken. Der kan dere opprette Leve-konto. Den koster 33,- i mnd., men til gjengjeld så koster det ikke noe ekstra om disponenten skal ha kort. Fra 1. aug. skal det også bli gebyrfritt å bruke kort + å betale regninger i nettbanken.
ninuska_ Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. juni 2008 Begge har DNB Nor, men det hadde kanskje ikke vært så dumt å bytte til Postbanken. Som kunde hos DNB Nor, så må jeg fortsatt melde meg inn på Bli Kunde?
Alison Skrevet 3. juni 2008 #6 Skrevet 3. juni 2008 Begge har DNB Nor, men det hadde kanskje ikke vært så dumt å bytte til Postbanken. Som kunde hos DNB Nor, så må jeg fortsatt melde meg inn på Bli Kunde? Siden dere allerede er kunder i DnB NOR så har dere kanskje nettbank også? I tilfelle kan dere bruke en av de eksisterende kontoene og legge til disponent på den via nettbanken. Jeg er ikke sikker på om du har mulighet til å opprette nye kontoer i nettbanken til DnBNOR, men kontakter du kundeservice vil du nok få svar på det. I Postbanken vet jeg at det er veldig enkelt å opprette både brukskonto og sparekonto selv i nettbanken. Personlig liker jeg best Postbanken. Nettbanken der er kjempebra og lett å finne fram i. I tillegg har de kundeservice som er åpent 7 dager i uka hvor du kan få ordnet alt fra bestilling av nytt kort til å få innvilget lån. Det samme har de hos DnB NOR, men til gjengjeld er det mulig å få gjort banktjenester både på Postkontorer, Kundesenterne, Post i butikk og Bank i butikk hvis du er kunde i Postbanken. Ikke alltid det er så lett å komme innom et bankkontor som kun er åpent mandag-fredag 09-15.30 og da er det helt topp med Postbanken.
ninuska_ Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. juni 2008 Er det vanskelig å bytte bank? Har alltid hatt DNB. Jeg ringte kundeservice, de fortalte meg at jeg måtte dra innom banken og opprette det, eller så kunne de sende meg papirer, som jeg måtte underskrive og sende tilbake..
Alison Skrevet 3. juni 2008 #8 Skrevet 3. juni 2008 Er det vanskelig å bytte bank? Har alltid hatt DNB. Jeg ringte kundeservice, de fortalte meg at jeg måtte dra innom banken og opprette det, eller så kunne de sende meg papirer, som jeg måtte underskrive og sende tilbake.. Nei, det er ikke vanskelig å bytte bank. Etter 1. mai kom det nye, eklere regler for bankbytte. Ta kontakt med den banken du ønsker å ha og de vil ordne overflytting av det du måtte ha av kontoer, lån, avtalegiroer ol.
ninuska_ Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 3. juni 2008 Supert. Det høres jo ut som om det er enklere å forholde seg til nettbanken hos Postbanken..
Alison Skrevet 3. juni 2008 #10 Skrevet 3. juni 2008 Supert. Det høres jo ut som om det er enklere å forholde seg til nettbanken hos Postbanken.. Ja, jeg synes det og jeg har prøvd begge. Når Postbanken sin Leve-konto i tillegg blir gebyrfri fra 1. august så er jeg i hvertfall ikke i tvil om hvilken bank jeg ønsker å ha.
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2008 #11 Skrevet 4. juni 2008 Jeg opprettet nettopp en tilleggskonto i Skandiabanken (hadde en liten konto der fra før). Og bestilte to kort til den, ett i mitt navn, og ett i samboers navn. Dette er uproblematisk så lenge man er registrert på samme adresse. Det tok meg 5 minutt, på datamaskinen. Nå vil jo kontoen stå i mitt navn, da. Så vi kommer ikke til å ha store summer på den, vi har våre vanlige bankkontoer hver for oss. Men vi skal bruke den som en småutgift-konto, der vi begge betaler inn et fast beløp i måneden, og trekker kortene når vi skal kjøpe mat, eller er ute på noe (f.eks.) betale kinobilletter, eller småting til husholdningen.
Høstjenta Skrevet 4. juni 2008 #12 Skrevet 4. juni 2008 Jeg bruker gjensidige bank som er bare nettbank. Og der fungere alt veldig bra med alt som skal fikses. Har akkurat opprettet en konto som vi begge skulle ha tilgang til, det var veldig enkelt og nå kan vi begge se kontoen i hver vår nettbank. Det meste kan ordnes veldig greit i dag med alle nettbank mulighetene
Gjest Postbanken Skrevet 4. juni 2008 #13 Skrevet 4. juni 2008 Supert. Det høres jo ut som om det er enklere å forholde seg til nettbanken hos Postbanken.. Jeg har hatt postbanken i mange år og er veldig fornøyd med nettbanken. Har hatt nettbank i andre banker, men jeg liker brukervennligheten til postbanken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå