fruenge Skrevet 19. mai 2003 #1 Skrevet 19. mai 2003 Vi planlegger å reise til USA for å besøke slekt og venner når barnet er omlag 4 mnd. Vet dere om noen nedre grense for baby som skal ut å fly? Den kommende mormor mener hun har hørt at det ikke er bra for små nøster å fly. Noen erfaringer? Mion svigerienne reiste på lang flytur når nøstet var ca 4 mnd. og det gikk bra. Hva tror dere?
myagi Skrevet 19. mai 2003 #2 Skrevet 19. mai 2003 Jeg kan ikke se hvorfor dette skulle være noe problem. Amme/gi flaske når dere tar av og lander er generellt ett godt tips for da får de ikke dotter i ørene. Ellers ville jeg vært ute i god tid slik at dere får plass med bag på flyet så slipper dere å ha babyen på fanget for det kan bli slitsomt på så lang reise. Sett i gang sier jeg! Ellers så kan det hende at dere må vente en stund... En aktiv krabat på fly er ikke det kuleste ser jeg for meg.
jordbær Skrevet 19. mai 2003 #3 Skrevet 19. mai 2003 Det er ingen nedre grense for bebiser på fly...selv om kanskje de andre på flyet mener at det burde være det etter noen timer baby-gråt.
Trebarnsmor Skrevet 19. mai 2003 #4 Skrevet 19. mai 2003 Jeg reiste masse med fly da vi bodde i England.Ungen var 1 mnd gammel.Ingen problemer.Gi en flaske,eller amm når flyet letter og lander.Pga ørene.
fruenge Skrevet 19. mai 2003 Forfatter #5 Skrevet 19. mai 2003 Det dere skriver jenter er i tråd med slik jeg har oppfattet det også.
Skusla Skrevet 19. mai 2003 #6 Skrevet 19. mai 2003 Den 17 November for to og etthalvt år siden ble jeg tante for første gang.. Tre uker senere tok mor, far og barn den lange turen fra USA til Norge.. Det var ingen problem i det hele tatt. Barnet var så liten at hun sov hele turen.. Så jeg tror ikke det skal bli noe problem... God tuuur! :D
fruenge Skrevet 19. mai 2003 Forfatter #7 Skrevet 19. mai 2003 Så liten som 3 uker! Hm kankje vi kan reise litt før. Vel hvertfall er jeg nå sikker på at vi kan reise og at den vordende mor ikke gjør noe galt.
diddi Skrevet 19. mai 2003 #8 Skrevet 19. mai 2003 Jeg er enig med de andre her. Men vil stille et lite spørsmål (som jeg ikke selv vet svaret på!!): Hva med mor??? En gravididet medfører økt fare for boldpropp. Flyturer gjør det samme. Så en langtur kan kanskje være en større belastning for mors kropp enn barnets? Tre uker etter fødsel er ikke et tidspunkt der jeg hadde drømt om å ta en lang flytur. Jeg var rett og slett for sliten etter fødselen til å kunne reise.
fruenge Skrevet 19. mai 2003 Forfatter #9 Skrevet 19. mai 2003 Du er inne på noe vestentlig der, jeg ville ikke lagt ut på lang tur for tidlig. Omlag 3 mnd etter fødsel er kanske ok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå