Tusenfryd Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 Ja, det er varmt mange steder nå. Men jeg blir likevel på grensen til ganske rystet over hva folk har på seg i varmen. Jeg er sikkert prippen kjerring, det får så være, men bikinioverdel med gjennomsiktig trøye over synes jeg virkelig ikke er ålreit kontorantrekk. Åpne sko, sandaler, ermløse og pene topper, korte skjørt, knebukser for menn som ikk møter kunder, dette kan man akseptere i varmen - men strandantrekk? Jeg synes ikke det. Og selv om man jobber på Aker brygge eller på superhippekule -løkka - jeg ønsker ikke se så mye hud av den som serverer meg mat, at jeg vet hvor langt ned pumaen er barbert. Hva synes dere?
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 men bikinioverdel med gjennomsiktig trøye over synes jeg virkelig ikke er ålreit kontorantrekk. Hva synes dere? Det er sånn jentene burde gå kledd til daglig. Helst naken så klart og gjerne hele året. Rart ikke flere menn ønsker det.
Gjest Frk Åberg Skrevet 3. juni 2008 #3 Skrevet 3. juni 2008 Hvis man skal opptre profesjonelt i jobbsammenheng og være firmaets ansikt utad, syns jeg de bør kle seg deretter. I en jobb hvor man ikke trenger å være like striks med tanke på firmaets omdømme, syns jeg mer man kan gjøre som man vil. Men jeg syns de bør tenke gjennom hvordan de oppfattes, for sin egen del. Ønsker man at andre er mer opptatt av utringningen enn av hva som blir sagt?
Chimamanda Skrevet 3. juni 2008 #4 Skrevet 3. juni 2008 (endret) Ja, det er varmt mange steder nå. Men jeg blir likevel på grensen til ganske rystet over hva folk har på seg i varmen. Jeg er sikkert prippen kjerring, det får så være, men bikinioverdel med gjennomsiktig trøye over synes jeg virkelig ikke er ålreit kontorantrekk. Åpne sko, sandaler, ermløse og pene topper, korte skjørt, knebukser for menn som ikk møter kunder, dette kan man akseptere i varmen - men strandantrekk? Jeg synes ikke det. Og selv om man jobber på Aker brygge eller på superhippekule -løkka - jeg ønsker ikke se så mye hud av den som serverer meg mat, at jeg vet hvor langt ned pumaen er barbert. Hva synes dere? Helt enig med deg. Det maa gaa an aa kle seg anstendig selv om det er varmt! Er dette en norsk greie egentlig? Jeg har nemlig bodd steder det er mye enn her i Norge og der klarer de da aa se presentable ut- selv i sommervarmen Endret 3. juni 2008 av Chimamanda
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2008 #5 Skrevet 3. juni 2008 Så lenge kontorbygningen har et ålreit klimaanlegg så ser jeg ingen grunn til å gå kledd annerledes fordi det er varmt ute. Er det 30 grader inne så er saken ikke fullt så enkel.
Chimamanda Skrevet 3. juni 2008 #6 Skrevet 3. juni 2008 Er det 30 grader inne så er saken ikke fullt så enkel. Joda, men singlet og shorts / skjoert burde vel holde. Strandantrekk er er unoedvendig - selv i 30 grader.
Chimamanda Skrevet 3. juni 2008 #8 Skrevet 3. juni 2008 Øh, har vel ikke hevdet noe annet. Vel, TS klaget over strandantrekk paa jobb, skjoert og kortermede topper hadde hun ikke noen problemer med. Derfor misforsto jeg posten din, beklager.
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2008 #9 Skrevet 3. juni 2008 Så lenge kontorbygningen har et ålreit klimaanlegg så ser jeg ingen grunn til å gå kledd annerledes fordi det er varmt ute. Er det 30 grader inne så er saken ikke fullt så enkel. Men om det er svinvarmt ute da og man faktisk er nødt til å komme seg fra hjemmet og til jobben på et vis? Jeg går og tar buss for å komme meg til jobb. Hadde jeg gått kledd akkurat som jeg gjør når det ikke er så varmt, så hadde jeg vært dyvåt av svette innen jeg kom inn dørene på jobben, og det er jo ikke et særlig delikat syn å tilby kundene heller, er det vel? Det er dog mulig å kle seg anstendig selv om det er varmt. Man trenger ikke sitte i bikinitopp med nettingsinglet over, f.eks. Det er greit med antrekk som er delvis gjennomsiktige til en viss grad, synes jeg. Om det er tynt stoff så man ville sett konturene av bh'en under om den var i en mørk farge, så synes ikke dette er noe galt å gå i. Har man hudfarget bh er det jo ingen som ser den heller, så man ser ikke at toppen er gjennomsiktig i det hele tatt. Jeg har ikke problemer med at menn går i shorts på jobb, jeg hadde ikke reagert om mannen i banken hadde shorts på seg i stedet for langbukse. Men akkurat der er det vel kanskje jeg som er rar. For meg blir det ihvertfall feil at kvinner kan gå i knekorte skjørt mens menn ikke kan gå i knekorte bukser, og kvinner kan jo faktisk gå i shorts de også, så lenge de kalles cityshorts..
Gjest vimselot Skrevet 3. juni 2008 #10 Skrevet 3. juni 2008 Ja, det er varmt mange steder nå. Men jeg blir likevel på grensen til ganske rystet over hva folk har på seg i varmen. Jeg er sikkert prippen kjerring, det får så være, men bikinioverdel med gjennomsiktig trøye over synes jeg virkelig ikke er ålreit kontorantrekk. Åpne sko, sandaler, ermløse og pene topper, korte skjørt, knebukser for menn som ikk møter kunder, dette kan man akseptere i varmen - men strandantrekk? Jeg synes ikke det. Og selv om man jobber på Aker brygge eller på superhippekule -løkka - jeg ønsker ikke se så mye hud av den som serverer meg mat, at jeg vet hvor langt ned pumaen er barbert. Hva synes dere? Jeg bryr meg ikke. Synes varmen er irriterende, og finner det sjarmerende at noen har "gjennomsiktig trøye"...
Daria Skrevet 3. juni 2008 #11 Skrevet 3. juni 2008 Jeg synes man bør kunne kle seg anstendig og profesjonelt selv om det er varmt. Korte shortser, bikinier og bar overkropp hører hjemme på stranda. *prippen* Jeg lurer også på hvorfor det er helt greit å kle av seg så snart man er i nærheten av en plen eller en park, uansett hvor denne plenen måtte befinne seg. Toppløs soling hører ikke hjemme i Slottsparken...
Gjest Screemy Skrevet 3. juni 2008 #13 Skrevet 3. juni 2008 Kommer ann på hva slags jobb man har det, hvordan man kler seg - MEN strandantrekk er vel ikke akkurat passende antrekk dersom du ikke jobber som badevakt da! Pene sandaler ser jeg ikke på som noe feil dersom du eks. jobber på kontor, butikk, barnehage o.l.
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2008 #14 Skrevet 3. juni 2008 Jeg synes vel egentlig man skal passe sine egne saker når det gjelder ting som ikke går utover noen. Og nei, at du blir støtt er ikke nok til å reagere. Jeg er sikker på at det finnes drøssevis av muslimer som blir støtt av hvordan jeg går (til tross for at det ikke er vågalt i det hele tatt), men det får være deres problem.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå