Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er jo fremdeles prøvere vi da, men føler oss optimistiske nå etter oppstart av Metformin og Pergotime.

Eneste jeg har i tankene da er jeg går på Cipralex, behandling mot depresjon.

Noen sier at man kan trygt gå på det, mens andre er helt i mot det.

Har selvsagt snakket med legen min om det, og hun sier at hvis jeg må gå på det så må jeg det. Det må jeg bare finne ut selv.

Gynekologen min sa blankt nei at det måtte jeg slutte med når jeg ble gravid.

Noen som har erfaringer med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

du må vurdere om du klarer deg uten eller ikke, for fosteret har ikke godt av en veldig deprimert mor heller....

dilemma syns jeg.. er der litt selv, jeg sluttet på cipralex 6 mnd FØR jeg ble gravid, og det gikk veldig bra. men depresjonen og angsten kom tilbake for tre uker siden.. Da nektet legene å gi meg noe før jeg var 12 uker på vei.. Nå er jeg 11 uker og bedre i psyken, så tror jeg skal klare meg uten..

Pga hjertemisdannelser er det generell tilbakeholdenhet.

Men man må jo ha en fungerende mor også!

Endret av theamoren
Gjest Gjest
Skrevet

Om jeg blir gravid så har jeg samme dilemma, men på annen medisin (johannesurt).

I mitt tilfelle er det ikke dokumentert at det er skadelig, men det er heller ikke dokumentert trygt. Det eneste jeg har klart å finne er at det er en viss mistanke om at det senker fødselsvekten hos mus. Ut over det har de ingen klare beviser på at det er skadelig, men det er heller ikke dokumentert trygt.

Men, jeg blir SYK uten medisner. Jeg ligger stort sett til sengs, gråter, og får kanskje i meg litt mat og får meg en dusj fra tid til annen. Det å bo i en slik kropp er ikke sunt for et barn, og det er heller ikke heldig med tanke på barseltiden.

Så jeg kommer til å gå på det, pga at det er det minst ille alternativet. Min største bekymring er egentlig at jeg er usikker på hvordan det påvirker ulike former for smertelindring, men det får jeg ta som det kommer.

Vet ikke om dette var til noen hjelp egentlig. Men les, og søk opp infomasjon via flest mulig kanaler.

Skrevet

Jeg har jo sluttet på Cipralex da vi første begynte å prøve å bli gravid. Det viste seg at det fungerte ikke for meg i det hele tatt. Jeg ble svært humørsyk og en svært deprimert og ensporet person. Så jeg startet opp igjen på medisinen. Så jeg ser jo at jeg kan ikke gå uten.

Selvsagt vil jeg prøve å gå uten, det skulle bare mangle med tanke på barnets sunnhet og utvikling, men hva hvis jeg blir helt elendig hele svangerskapet? Som du også sier, det kan jo ikke være bra for barnet å ha en mor som har det dårlig?

Har hørt at Cipramil kan være et bedre alternativ enn Cipralex. Noen erfaringer her?

Hei

Er jo fremdeles prøvere vi da, men føler oss optimistiske nå etter oppstart av Metformin og Pergotime.

Eneste jeg har i tankene da er jeg går på Cipralex, behandling mot depresjon.

Noen sier at man kan trygt gå på det, mens andre er helt i mot det.

Har selvsagt snakket med legen min om det, og hun sier at hvis jeg må gå på det så må jeg det. Det må jeg bare finne ut selv.

Gynekologen min sa blankt nei at det måtte jeg slutte med når jeg ble gravid.

Noen som har erfaringer med dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...