Gjest Gjest_Grethe_* Skrevet 3. juni 2008 #1 Skrevet 3. juni 2008 Hei! Jeg bare lurer litt på reaksjoner til folk. Scenario: Du er samboer med dame/mann. En dag du rydder litt iklærne til din partner, noe skal vaskes, så du sjekker lommene for ting. Da oppdager du en kondom. Hvordan reagerer du? Reaksjon: 1. Blir rasende, ringer samboeren sjeller vedkommende ut. Legger på og er rasende videre utover dagen. 2. Blir fryktelig skuffet og skeptisk, ringer samboeren og forteller hva du fant. Er selfølgelig lei og skuffet i stemmen og lar din samboer få høre det. 3. Smiler og tenker at dette sikkert har en naturlig forklaring. Ringer samboeren og spør i en hyggelig tone hva kondomen gjør i lomma hans/hennes. 4. Driter fullstendig i det og nevner ikke funnet for samboeren engang. Opplevde nemlig dette i dag og min reaksjon er nr 2. Min samboer synes min reaksjon var unødvendig. Han hadde ikke reagert på samme måte i det hele tatt. Hvis han hadde funnet en kondom i min jakkelomme, hadde han spurt meg på en hyggelig måte hva den gjorde der. Jeg føler at min reaksjon er fullstendig normal. Har all grunn til å reagere, en kondom er ikke noe man liker å finne i sin samboers lomme. Jeg brølte ikke til han, men var oppgitt i stemmen som sagt. Saken løste seg. Ingenting å være skeptisk til lenger. Men jeg lurer som sagt på hvordan andre ville ha reagert? Hilsen kondomfinneren!
Lusken Skrevet 3. juni 2008 #2 Skrevet 3. juni 2008 (endret) Jeg hadde tenkt: så søt han er, han har sikkert planlagt å overaske meg med sex på et uventet sted der det er mer praktisk med kondom. Så hadde jeg latt som om jeg ikke så den (for å ikke ødelegge overaskelsen ) Endret 3. juni 2008 av Lusken
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2008 #3 Skrevet 3. juni 2008 Hadde antatt han hadde fått den stappet i neven i en kondomkampanje. Sannsynligvis spurt, og insistert på at vi testet ut det merket også i håp om å finne et merke som passer bedre enn det vi har nå. Alltid artig med noe nytt
Wildy Skrevet 3. juni 2008 #4 Skrevet 3. juni 2008 Siden vi ikke bruker kondom som prevensjonsmiddel og at min kjære alltid har poengtert hvor nøye han alltid har vært med å bruke kondom med nye partnere tror jeg at jeg hadde blitt rasende om jeg fant en i lommen hans.
Gjest Keitel Skrevet 3. juni 2008 #5 Skrevet 3. juni 2008 Jeg hadde tatt den med meg for å legge den i kondomhaugen, lagt den fra meg, glemt den, så hadde han funnet den på et eller annet rart sted og så kommet smilende til meg senere og spurt om hvorfor han fant en kondom på vaskehylla i kjelleren / i kjøleskapet / blant kjelene / i kattematen / i DVDhylla / i garasjen / et cetera, et cetera. Da hadde jeg enten husket at jeg fant den i lommen hans og sagt unnskyld for å ha glemt å si ifra at jeg tok den, eller så hadde jeg fullstendig glemt hele greia og dermed antatt at jeg planla å overraske han et eller annet sted. Med... uh... sex og kattemat i kjeler åpenbart... Jeg syns det virer litt hysterisk å gå i taket på grunn av en kondom om det ikke finnes noe som helst andre tegn til humbug. Hadde jeg stått på andre siden, og fått nå-er-jeg-sint-skuffet-og-lei-telefon fra kjæresten fordi han eller henne hadde funnet en kondom i lommen min så hadde jeg blitt ganske sint-skuffet-og-lei selv. Hvis det er så lite tillit ute og går, da har jeg helt andre problemer enn en random kondom.
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2008 #6 Skrevet 3. juni 2008 Jeg hadde nok krevd å få et svar ja.-. Hadee vært rimelig sikker på at det hadde vært noe muffens siden vi aldri bruker kondom, heller ikke annen prevensjon for den saks skyld..
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2008 #7 Skrevet 3. juni 2008 Siden vi ikke bruker kondom som prevensjonsmiddel og at min kjære alltid har poengtert hvor nøye han alltid har vært med å bruke kondom med nye partnere tror jeg at jeg hadde blitt rasende om jeg fant en i lommen hans. Enig. Vi bor dessuten et lite sted hvor det ikke deles ut kondomer på gata Men sånt kommer vel an på hvor i forholdet man er. Da vi var "ferske" hadde han jo kondomer tilgjengelig, og jeg ville ikke reagert på det. Nå når vi har vært sammen i flere år og ikke har brukt kondom siden tja, 2003, ville jeg definitivt lurt.
Gjest frikki Skrevet 3. juni 2008 #8 Skrevet 3. juni 2008 går du på andre prevensjonsmidler du da? Jeg hadde blitt rasende om jeg fant en i lomma til min samboer hvertfall. Jeg går på pilla, og hvis han hadde hatt kondomen i lomma hadde det nok ikke vært med meg han skulle bruke den. og tviler på han hadde tatt med seg en kondom fra en eller annen kondom-kampanje hvis han visste han ikke trengte den..
Filur Skrevet 3. juni 2008 #9 Skrevet 3. juni 2008 Vi bruker ikke kondom, så jeg hadde nok stoppet etpar sekunder og lurt litt. Så hadde jeg lagt den fra meg et sted jeg visste at jeg kom til å finne den igjen, slik at jeg kunne spørre han når han kom hjem, for jeg hadde blitt veldig nyskjerrig. Hadde følt meg helt teit hvis jeg skulle ringt han og liksom spurt rolig og diplomatisk hvor kondomet kom fra, (mens jeg egentlig var helt i harnisk og så for meg utroskap, bigami og det som verre er).. Om man faktisk må forstyrre mannen på jobb pga en slik bagatell, så lurer jeg litt på tilliten i det forholdet..
Heritære Skrevet 3. juni 2008 #10 Skrevet 3. juni 2008 Vi bruker ikke kondom, så jeg hadde nok stoppet etpar sekunder og lurt litt. Så hadde jeg lagt den fra meg et sted jeg visste at jeg kom til å finne den igjen, slik at jeg kunne spørre han når han kom hjem, for jeg hadde blitt veldig nyskjerrig. Hadde følt meg helt teit hvis jeg skulle ringt han og liksom spurt rolig og diplomatisk hvor kondomet kom fra, (mens jeg egentlig var helt i harnisk og så for meg utroskap, bigami og det som verre er).. Om man faktisk må forstyrre mannen på jobb pga en slik bagatell, så lurer jeg litt på tilliten i det forholdet.. Skriver under på denne, selvsagt hadde jeg lurt, men tror neppe jeg hadde gått av skaftet før jeg hadde fått ett svar
Gjest Gjest_Magdalena_* Skrevet 3. juni 2008 #11 Skrevet 3. juni 2008 Hadde dette skjedd meg så hadde jeg gjort følgende, (hvis dere bruker kondom som prevensjon) da hadde jeg bare ventet i en uke eller to..(spørs hvor ofte dere pleier å ha sex da...), og hvis det ikke er blitt sex på meg i løpet av den tiden, og kondomen er plutselig borte fra lomma..da tar jeg en prat med han osv. men hvis kondomen er fortsatt der etter to uker, da spør jeg bare han pent hva denne kondomen gjør i lomma osv. men hvis ikke dere bruker kondom som prevensjon, så hadde jeg spurt han med engang ja. på en ordentlig måte, ikke rasende eller forbannet. selv om det er kjipt pga mistanke.
FantasDick Skrevet 3. juni 2008 #12 Skrevet 3. juni 2008 Vi bruker aldri kondom, og har ingen i huset, så jeg hadde nok lurt på hva den hadde gjort i lomma hans, ja. Hadde ikke blitt sint, hadde ikke ringt han på jobben, men hadde spurt han når han kom hjem.
angeleyes Skrevet 3. juni 2008 #13 Skrevet 3. juni 2008 Siden jeg går på p-piller og vi ikke har brukt kondomer på noen år så hadde jeg blitt veldig nysgjerrig på hvorfor den lå i lomma hans. Jeg hadde ikke ringt han opp på jobben, men spurt han når han kom hjem hvorfor han hadde et kondom i lomma. Tror jeg hadde blitt litt mistenksom med en gang, men regnet med at det sikkert var en god forklaring på dette.
Nigo-san Skrevet 3. juni 2008 #14 Skrevet 3. juni 2008 Jeg hadde nok blitt mer nysgjerrig enn mistenksom. Kan finnes mange forklaringer på hvorfor man har en kondom i jakkelomma. Men det er ikke den type hendelse som står øverst på ønskelista heller. Men det hadde jo vært langt verre å finne et TOMT kondomhylster, da!
Gjest Gjest_Grethe_* Skrevet 3. juni 2008 #15 Skrevet 3. juni 2008 Vi bruker ikke kondom. Jeg går på pillen. Vi har vært samboere i 4 år. Kondom ble brukt i starten, så det var litt spesielt at det plutselig dukket opp en kondom i lomma hans. Ettersom vi ikke bruker kondom nå, så er overraskelser lite aktuelt for meg. Tenker da på at han skulle ha overrasket meg med sex et annet sted enn hjemme. Jeg valgte å ringe han med engang, han var på vei til jobb. Bedre å få det ut, enn å gnure på det hele dagen. Skuffet som jeg var, ble han sur fordi jeg reagerte negativt. Men det var ingen hysterisk brøling. Saken løste seg, no problem. Viste seg at det var delt ut på festival. Han husket ikke dette selv. Så han undersøkte litt med de han var med på festivalen og de hadde også fått. Har ikke hørt at det deles ut kondomer på festival, men så går jeg heller aldri på festivaler. Sån sett et bra tiltak. Jeg har opplevd utroskap før, så skepsisen min er kanskje litt mer på høykant en normalt. Selvfølgelig bør ikke dette gå utover min nåværende samboer, men jeg synes selv at en kondom som dukker opp setter spørsmålstegn på hvor den kom fra. Spesielt siden vi ikke bruker kondom. Noen er nok uening med meg, andre skjønner nok muligens "hvor jeg kommer fra." Ville se forskjellige synspunkter og det fikk jeg. Takk for alle svar. Setter pris på det.
Gjest milkyway Skrevet 3. juni 2008 #16 Skrevet 3. juni 2008 Skjønner det er annerledes å finne den i en lomme, men jeg holdt på å havne i din samboers situasjon her om dagen. I gamledager for 3 år siden, gjemte jeg bare de brukte kondompakkene under sovesofaen. Støvsugeren må ha misset dem, for da meg og samboern min skulle flytte den ut i forgårs, dalte det ned ørten profil-pakker! Dette dagen etter han hadde fortalt han kom hjem til exdama da de var sammen, og fant nettopp disse. Så det var mer meg som tok av og måtte forklare og stresse, men han sa at det dukket ikke opp i hodet hans engang at jeg hadde ligget og hatt meg med andre der. Vi fant en remse med profil blant hans saker også Tror det er bare sånt som dukker opp når de minst skal det, og ikke noe å være bekymret for. Fra en kondompapir"samlers" synspunkt så klart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå