Gå til innhold

Dere som skal gifte dere, og som har barn...?


toflus

Anbefalte innlegg

Hvordan løser dere det praktisk på bryllupsdagen?

Ser i diskusjoner her at mange har tenkt å overnatte borte natten før, men gjør dere med barn det også?

Min sønn kommer til å være litt over året når vi gifter oss, og jeg er så spent på hvordan dette kommer til å gå. Om det går da.... :-? Jeg skal ha barnevakt for han på kvelden, men han skal være med fram til 19-20, det er mange andre barn der også til da!

Noen erfaringer? Tips? Råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ha spurt et av de litt eldre barna (tenåring) om vedkommende kunne være "barnevakt" for resten av barneflokken i bryllupet. Tilby gjerne en liten pengesum som takk for tjenesten. Samle barna ved enden av bordet, slik at de lett kan forlate bordet når de er ferdige med å spise.

Når det er snakk om veldig små barn, bør man kanskje ha egen barnevakt til dem.....jeg vet ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi giftet oss i fjor, da var jentene våre 3 og 7 år. Natten før bryllupet overnattet de sammen med brudgommen og hans forlover. Pappa pyntet dem, og bestefar hentet dem der og kjørte dem til kirken.

Etter vielsen var de med oss og forloverne i limo'n til fotografering (kjempegøy å kjøre fin bil!!!). Ved middagen satt de langt unna oss (så vi slapp å være "foreldre" denne kvelden), men sammen med en venninne/"barnevakt" som tok seg litt av dem.

Etter middagen begynte den yngste å bli trøtt, så da kom vår faste barnepike med drosje og hentet henne, og tok henne med hjem og la henne. Ca kl. 24 ble den eldste kjørt hjem av noen som skulle dra da. Barnevakten la henne oxo, og sov hos oss. På søndag formiddag kom bestemor og hadde barna til vi kom hjem.

Dette gikk veldig fint, men kanskje ikke like greit med mindre barn..... Det var grunnen til at vi ventet med bryllupet til den minste hadde fylt tre. Med en liten 1 åring, er det lurt at du har en person som kan ha barnet som sin eneste oppgave denne dagen og natten. Ellers blir det kanskje mye mas på deg..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, Toflus.

Dette kommer litt an på om du fortsatt ammer. Da må du huske på flasker i tillegg..

Men vi har en datter f.oktober 2001. Hun skal være sammen med pappaen sin hjemme dagen før. Min forlover og jeg sjekker inn på et hotell kvelden før. Så ser jeg ikke gullet før i kirken. Gullet kommer til kirken med pappaen og vil bli tatt vare på av populære momo (mormor). Gullet skal være brudepike sammen med sin 12 år gamle kusine. De vil gå hånd i hånd.

Så vil det bli litt kos med henne på kirketrappen, før alle barna bringes til et eget barneparty. Der har vi innleide barnevakter, barnemeny, ballonger, kaker, hits for kids etc.. Så de skal nok kose seg. Det blir 7 barn på festen, i alderen 20 mnd - 14 år. Og festen avsluttes kl.21. Alle barna skal overnatte der hvor festen holdes, og vil bli lagt av barnevaktene. Så kommer foreldrene på natten med buss.

Tror dette skal fungere greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Datteren vår er nesten tre år når vi gifter oss. Vi skal sove hjemme natten før bryllupet, og da er hun jo selvsagt der sammen med oss. Etter frokost, når jeg skal til frisøren o.s.v. har pappaen henne og pynter henne (jeg ber en av bestemødrene om å ordne håret hennes :wink: ), så møtes vi i kirken eller til fotografering før vielsen (har ikke helt bestemt oss enda for hva som skal skje først...). Hun skal være med på middagen og festen frem til kl. 19-20, da reiser hun sammen med de andre barna som er der (2 kusiner) til barnevakt. De får med seg litt kaker og godis sånn at de kan ha en liten fest der før de legger seg :) .

Har ikke helt bestemt oss for hvordan vi skal løse alt under middagen, men vi kommer til å plassere henne nærme oss, og be noen om å passe litt på henne/hjelpe henne om hun blir urolig etterhvert. Hennes to eldre kusiner kan evt. ta henne med ut også og leke der.

Vi tar med leker som de kan holde på med (ball til å ha ute, tegnesaker o.s.v.).

Vi legger opp til et bryllup som ikke er så "stivt", så det er heller ingen krise om jeg eller mannen min må ta oss en tur ut i fem minutter med henne i løpet av middagen fordi hun blir litt utafor eller noe. Regner med at toastmasteren ikke starter med taler o.l. akkurat idet vi er ute :lol: .

Det må jo være en veldig rar dag for barna, når mamma og pappa er i sentrum slik som man er som brudepar, men bare man legger opp til at barna har noen aktiviteter og at man vet at andre også passer på så går det helt sikkert strålende.

Jeg er glad jeg skal ha datteren min der den dagen, det er jo vi tre som utgjør den lille familien vår, og jeg ville ikke vært foruten henne den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har en datter som vil være fire måneder når vi gifter oss. Jeg skal ha barnevakt til henne hele dagen, men har ikke fått tenkt mer på hvordan vi skal gjøre det. Jeg ammer, så det er jo og noe å tenke på.

Jeg tror jeg sover hjemme dagen før bryllupet, siden det vil være mest praktisk. Min kommende mann har en sønn på 6 år, men han er jo så stor at det går nok greit. Han skal sove hos besteforeldrene om natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen våres kommer til å være nesten 11 mnd når vi gifter oss.

Han og jeg + forloveren min og datteren deres skal sove hos mamma og pappa. Jeg skal til frisøren kl 8.00 og da kommer moren til svogeren min og henter gutten våres.

Hun skal passe han til dagen etter.

Hun kler på han klærne og passer på han i kirken.

Gutten min skal være med på bryllupsbildene og etter det skal han hjem til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Junibrud: skjønte ikke helt det du skrev jeg... Er svogeren din en kvinne? Og er ikke svogeren din invitert, eller misforsto jeg alt her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev det kanskje litt surrete.

Svogeren min er en mann, og moren hans skal passe sønnen våres.

Svogeren min og kona hans (sambo`s søster) er selvfølgelig inviterte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Sånn å forstå! :D Syntes det hørtes litt rart ut at svogeren din ikke var invitert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felix: Kjempebra forslag!! Det skal jammen vi også gjøre! Tusen takk!  :)

Tror det kan fungere veldig bra! Da får de vært med i kirken samtidig som at de får sitt eget opplegg på kvelden. Jeg kjenner ikke mange barn som liker å høre tale etter tale etter kl.20 på kvelden..

Og det at det blir dans på deres premisser er bra. Også min på nå 18 mnd rocker heftig etter MTV.. :ler:

Viktig at det er bryllupsstemning på barnefesten også! Og hvorfor ikke legge ut engangskameraer der også -artig for foreldrene etterpå!

Det blir hvit duk, men i stedet for blomster i glassene blir det farvestifter.. I tilfelle det blir kjedelig for noen.. Jeg tenkte også at de kan få mer "giftepynt" enn hva vi skal ha. F.eks. ballonger med en liten gutt og jente som nusser, bryllupskake i miniatyr (bløtkake) m.m.

Håper de vil kose seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som om du har et knallbra opplegg, Felix....

Jeg for min del håper barna mine holder ut i kirken, utålmodige små kryp....

Men de skal jo gå i prosesjon, så jeg håper at det kan bli litt gøy...

Tviler på at de ønsker å sitte så lenge til bords under middagen... :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har vi foreløbig tenkt det også, Ca ! :P

Vesla vil være 2, når vi gifter oss. Tanken så langt er at ho er brudepike, er med på fotografering, middag, og om ho fortsatt er våken; kakene. Når ho blir trøtt skal vi ha en barnevakt til å passe og legge ho. Hvem vet vi ikke ennå, men så har vi jo kjempe god tid også da ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sønnen vår var litt over 2 år. Han var tilstede i kirka (satt på tantes fang), og var med til fotografen. Vi tok først bilder med ham, så kjørte søster'n min ham til dagmamma, som satt barnevakt. Der var det flere barn. Så det var stor stas. I mellomtiden tok vi resten av bildene, og dro til festen.

Deilig å kunne feire dagen uten å ha barn hengende i kjolen. Jeg fikk med meg lite nok som det var. Det var jo så mange inntrykk. (GOdt vi har video).

Nå var det heller ingen andre barn der, men niesen vår var pyntet opp i bunad og var i kirka. Kjempehyggelig. (Mange hadde med barna i kirka, og dro hjem med de og for selv å skifte.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...