Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er godt det finnes andre steder å reise...

Skrevet

Vil seriøst vurdere andre reisemål ja. Det verste er at du må gjennom den samme dritten selv om du bare er i transit....

Gjest Gjest
Skrevet

Er vel ikke lenge før det blir visumplikt for alle. Har selv vært gjennom den latterlige prosedyren med visumintervju på ambassaden. Den som tror et sånt intervju foregår privat, må tro om igjen. Heldigvis har jeg nå fått et av de nye passene, men det tar sikkert ikke lang tid før det kreves noe enda nyere igjen. Vi kan vel snart takke farvel til ti års varighet på pass, vil jeg tro. Det kommer jo noe nytt og "bedre" hele tiden.

Skrevet

Kjedelig? Ja! Men grunn nok til å ikke vurdere USA som reisemål?

Sært...

Gjest Gjest
Skrevet

Sært...

Sært ja... Jeg får ikke litt mindre lyst til å reise dit engang.

Skrevet
Sært ja... Jeg får ikke litt mindre lyst til å reise dit engang.

Du synes vel det er greit om de stikker en maglite opp i rompa di for å lete etter bomber også?

Skrevet

Sært...

Er ikke alle som har USA øverst på sin reise-ønskeliste i utgangspunktet vet du :)

Skrevet

Kjedelig, men det er vel egentlig ingen stor greie?

Disse reglene er ikke der kun for aa irritere oss (selv om mange tydeligvis tror det), de er der for vaar egen og USAs sikkerhet.

Hadde vi hatt terrorangrep i Norge og den samme terrortrusselen som de har, saa hadde nok samme regler gjeldt ved innreise til Norge. Slutt aa klag!

Skrevet
Kjedelig, men det er vel egentlig ingen stor greie?

Disse reglene er ikke der kun for aa irritere oss (selv om mange tydeligvis tror det), de er der for vaar egen og USAs sikkerhet.

Hadde vi hatt terrorangrep i Norge og den samme terrortrusselen som de har, saa hadde nok samme regler gjeldt ved innreise til Norge. Slutt aa klag!

Det er ganske mye styr i utgangspunktet synes jeg. De reistrerer en god del informasjon om deg gjennom flybilletten. I tillegg må du gjennom en ganske omfattende sjekk på flyplassen. Nå skal du i tillegg registrere deg online..jeg undrer hva slags opplysninger de vil ha der, som de ikke har fra før.

Jeg er litt usikker på hvor mye som er for vår egen sikkerhet og hvor mye som er for deres kontroll.

Skrevet

Hei

Jeg reiser gjerne tilbake til USA jeg selv om de innfører masse nye regler...men jeg må innrømme at det er plagsomt. Er enig med paradokset her...de har ganske så mye info fra før, man fyller ut skjema på flyet osv. Men det er jo peanuts iforhold til min stakkars kone som måtte reise fra Stavanger til Oslo for å stille opp på ambassaden for å få visum siden hun har et Sør-Afrikansk pass. Det tok bare 2 minutter så hadde hun fått visum for 10 år.

Skrevet

Det er vel saa de skal kunne sjekke deg ut paa forhaand, criminal record e.l.

Gjest Gjest
Skrevet

Disse reglene betyr vel da at man ikke kan dra på en impulstur med standby-billett feks? Men amerikanerne regner vel med å få mer enn nok turister inn uansett, så lenge alle disse tiltakene innføres litt etter litt.

Gjest Gjest
Skrevet

Leser på en annen side at når man først har registrert seg gjelder det for ubegrenset antall reiser i to år. Det var da enda noe, skjønt hvem vet hvor mange flere tiltak som kommer i løpet av en toårsperiode :)

Gjest Gjest
Skrevet

Tilsvarende regler gjelder for eksempelvis Australia. Riktignok søker en formelt om visum på nett på forhånd. Hvorfor er ordningen i USA så mye verre?

Gjest Gjest
Skrevet

En artikkel fra Dagbladet

http://www.dagbladet.no/dinside/2008/06/04/537183.html

Hvis det faktisk blir slik at man kan registrere seg på nett istedenfor å måtte fylle ut de skjemaene på flyet, så vil jeg si det er en forbedring. Men nå står det jo riktignok at man må gjøre begge deler i en "overgangsperiode". Så får vi se hvor lang den blir...

Skrevet
En artikkel fra Dagbladet

http://www.dagbladet.no/dinside/2008/06/04/537183.html

Hvis det faktisk blir slik at man kan registrere seg på nett istedenfor å måtte fylle ut de skjemaene på flyet, så vil jeg si det er en forbedring. Men nå står det jo riktignok at man må gjøre begge deler i en "overgangsperiode". Så får vi se hvor lang den blir...

Ja, visst dette bare er en elektronisk versjon av det grønne skjemaet, så er det jo faktisk en forbedring :)

Skrevet

Gjelder denne registreringen også om man har amerikansk pass tro? :klø:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...