Gjest Anonymous Skrevet 19. mai 2003 #1 Del Skrevet 19. mai 2003 Jeg har kommet i kontakt med en dame som kan stille et ordentlig horoskop for meg, men problemet mitt er at jeg ikke vet eksakt når jeg er født! Mamma husker ikke helt nøyaktig, bare at det er i 05-tiden om morgenen, men det holder jo ikke... Ikke står det slike opplysninger i noen papirer heller. Noen som vet hvordan jeg kan finne ut av dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest salma Skrevet 20. mai 2003 #2 Del Skrevet 20. mai 2003 Ring sykehuset der du ble født. Ikke sikkert de har opplysningene i egne arkiver, men de er vel de nærmeste til å vite hvor slike opplysninger lagres, ettersom det er de som må overlevere dem etter fødselen. Forresten litt merkelig at moren din ikke husker det... Få henne til å tenke litt nøyere etter, så kommer det sikkert tilbake for henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 20. mai 2003 #3 Del Skrevet 20. mai 2003 Ja, både mamma og pappa husker når ejg og min bror ble født, og dette er noe vi VET. Det er nemlig brodert på klokkestrengen mamma lagde da vi ble født. Sånn med vekt, lengde navn, dato, kjønn, dåpsdag, og så er der ei klokke... Kjekt å ha. Men, om ikke mamma'n din klarer huske det, så ville jeg spurt sykehuset hvor de lagrer slike opplysninger ja. I journalen til din mor på sykehuset der hun fødte deg? I et fødselsregister? Hva vet jeg, men sykehuset må da vite det? Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. mai 2003 #4 Del Skrevet 22. mai 2003 Takk for svar. Jeg vet at sykehuset kanskje er det nærmeste å ringe om dette, men jeg har egentlig ikke så lyst til det. Ser bare for meg at de har bedre ting å gjøre der enn å lete mange tiår tilbake i arkiver for å finne ut hvilket minutt jeg ble født på... Salma: ja, det er litt rart at hun ikke husker dette - jeg kommer aldri til å glemme klokkeslettet min datter ble født! Men dette er nå mammaen min da, hun er bare sånn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Erica Skrevet 19. oktober 2008 #5 Del Skrevet 19. oktober 2008 Ring Medisinsk fødselsregister på Haukeland sykehus i Bergen, UiB, tlf 55 97 49 98. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mariblom Skrevet 20. oktober 2008 #6 Del Skrevet 20. oktober 2008 Mannen min ble født for 40 år siden, og hans mor husket ikke fødselstidspunktet. Jeg ringte sykehuset for å spørre, men fikk beskjed om at de ikke kunne utlevere slike opplysninger til "hvem som helst" - kun til min manns mor, da det var hennes journal de måtte gå inn i. Jeg ba da svigermor om å skrive et brev til sykehuset hvor hun spurte om tidspunktet (jeg skrev det for henne, hun bare signerte... ). Da gikk det ikke langt tid før vi fikk et hyggelig brev tilbake med min manns rikigte fødselstidspunkt. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå