Gå til innhold

Glemte p-pille nr 20!

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg glemte å ta nest siste p-pille på mitt 21-dagers Trionettabrett (pille nr 20) på lørdag. Jeg oppdaget ikke dette før jeg skulle ta den siste, og tok derfor begge da, på søndag morgen. Jeg hadde "ubeskyttet" sex kvelden før (pille 19) jeg skulle ha tatt pille 20 (skulle blitt tatt lørdag morgen).

Spørsmålet er derfor: Hvis jeg får "mensen" som normalt i den pillefrie uka som startet i dag, kan jeg da utelukke graviditet? Eller, er det slik at jeg kan ha blitt gravid (eggløsning skjedd som følge av forglemmelsen) selv om jeg får en blødning i pillefri uke?

Jeg har aldri glemt pilla så lenge før på de mange årene jeg har brukt dem. Jeg skal også på flere fester i juni, bla mitt eget utdrikningslag og bryllup, og vil gjerne vite om jeg er gravid eller ikke, slik at jeg kan dikke/ikke drikke alkohol. Kan jeg anse mensen som et sikkert tegn på at jeg ikek er gravid, og hvis ikke når kan jeg ta en test (må det gå 14 dager fra antatt befruktning til testen slår ut?)

Mange spørsmål fra forvirret og glemsk... :oops:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dessverre ingen svar... Jeg har også akkurat glemt en pille for første gang, jeg glemte pille nr. 14 på 17. mai. Hvilken pille er verst å glemme i perioden?

Hilsen nok et susehue :roll:

Skrevet

Det går mest sannsynlig helt fint det. Bare ikke gjør det til en vane :) Kroppen har ikke rukket å bli gravid så fort, i tillegg skal den jo ha "mensen" nå.

Gjest Anonymous
Skrevet

Takker alle for svar!

Litt mer beroliget, nå... selvom det ikke hadde vært verdens undergang å bli gravid.

Jeg ringte Schering som produserer Trionetta, og som har litt peiling. De sa at fordi jeg hadde gått så lenge på pillen, var sannsynligheten for å bli gravid svært liten, men til stede. Jeg kunne ta en test etter 14 dager (altså etter at jeg har påbegynt neste brett).

Det som var viktig, var at jeg startet med neste brett ei uke etter forglemmelsen, altså på lørdag (2 dager før jeg normalt ville ha startet opp igjen). De to pillene jeg tok på søndag skulle jeg bare se bort i fra.

Jeg kjenner at mensen er underveis, og den kommer trolig to dager før normalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...