Gå til innhold

Jeg skal male et rom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha hvit maling, og ta to strøk. Det er tapet på veggene. Noen som vet hvor mye ca. prisen blir på dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Takk Glow=)

Hm... Hva det kommer til å koste, kommer an på hvilken tapet, og hvilken kvalitet du ønsker på malinga.

Tipper malinga kommer på rundt 1000,- lappen, hvis du bare kan gå rett på med to toppstrøk med akrylmaling.

Gjest Gjest2
Skrevet

Sleng på nok en 1000-lapp til maskeringstape, dekkpapp, rulle+brett, forlenger, oljemaling til dører(vinduer/lister, pensler, whitespirit, osv. Samt 350 spenn til mattmaling for taket.

Skrevet

Jeg mente kvadratmeter i overskriften, men det skjønte dere sikkert.

Gjest Mr.Mannen
Skrevet

Mye å ta hensyn til her.

Ang. to strøk er ikke det alltid like nødvendig, alt ettersom hvilken malingtype du velger og hva slags underlegg som var tidligere (mørke vs. pastel).

50KVM innendørs er en god del. Dersom det er som du sier at du vil ha to strøk og vi sier at du har den venligste tapettypen (fiskebein/diamant), ville jeg nok gått for en 10liter.

10 liter med helt grei hvit innendørsmaling ligger på mellom 500-800.

Skal du opp en klasse kan det hende du slipper med et strøk (om da tapeten er malt tidligere og i en lys farge). Da kommer du opp i en pris på rundt 900-1500.

Av utstyr så kan du jo enten fjerne alle lister, da er behovet for maskeringstape mye mindre, samt at resultatet blir bedre.

Om du vil beholde lister etc så velg en plast-tape. koster litt mer, men mye enklere å klistre opp og ta ned.

Av utstyr trenger du vel 1-2 ruller av grei/god kvalitet (ikke kjøp disse pakkene hvor du får "alt i et"). Koster faktisk ikke veldig mye mer å kjøpe alt seperat i bedre kvalitet.

Pensel trengs for detaljer (rundt vinder/dører, oppunder lister etc).

Velg en på 80-120mm...

Viktig at du velger en god pensel her, slik at den ikke røyter over hele veggen. Pensel kan også herdes i whitespirit + at du kan dra i busten. :P ...Europris har merkelig nok gode pensler.

Ikke glem rørepinne (gratis, som regel) og bakk for rulle.

Finnes uendelig med malingtyper. Så spør betjeningen der du er.

Kjøper du en av de gode (dyre) merkene til Jotun vil du nok bli meget fornøyd.

Et tips på slutten, ikke velg kritthvitt, det kan virke tøft og moderne der og da, men når du ser resultatet er det altfor dominerende.

Velg eggehvit eller noe litt mer nøytralt men alikevel rent :D

50kvm (et strøk) tar deg vel 4-6timer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...