Gjest TS Skrevet 2. juni 2008 #1 Skrevet 2. juni 2008 Den her Sans Yoghurt fra Tine. Er den sunn? er det er godt mellommåltid? Andre forslag? den har altså 0,01 % fett, dette er vel bra?
Chimamanda Skrevet 2. juni 2008 #2 Skrevet 2. juni 2008 Den her Sans Yoghurt fra Tine. Er den sunn? er det er godt mellommåltid? Andre forslag? den har altså 0,01 % fett, dette er vel bra? Husk ogsaa aa sjekke sukkerinnhold!
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2008 #3 Skrevet 3. juni 2008 Sans har 0.1% fett og 1% tilsatt sukker. Pr 100 gram har den ca 60 kalorier. Dette er jo ikke så mye. Youplait har en yoghurtserie som heter dobbel (eller noe), denne har ikke noe tilsatt sukker i det hele tatt (den er likevel god altså). Den har også litt mindre kalorier enn Sans. De har også en "vanlig" lettyoghurt med litt tilsatt sukker, den har også litt mindre kalorier enn Sans.
Chimamanda Skrevet 3. juni 2008 #4 Skrevet 3. juni 2008 (endret) Sans har 0.1% fett og 1% tilsatt sukker. Pr 100 gram har den ca 60 kalorier. Dette er jo ikke så mye. Youplait har en yoghurtserie som heter dobbel (eller noe), denne har ikke noe tilsatt sukker i det hele tatt (den er likevel god altså). Den har også litt mindre kalorier enn Sans. De har også en "vanlig" lettyoghurt med litt tilsatt sukker, den har også litt mindre kalorier enn Sans. 1% sukker var jo ikke saa mye da Tror den fra Yoplait har kunstig soetning i seg, bare saa du er obs paa det. Endret 3. juni 2008 av Chimamanda
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2008 #5 Skrevet 3. juni 2008 Sukkerinnholdet i Sans yoghurt varierer med smak.
Gjest Elfrida Skrevet 3. juni 2008 #6 Skrevet 3. juni 2008 Problemet med Sans youghurt og de andre 0 fett og 0 sukkervariantene er jo at de smaker kjipt og har en vandig merkelig konsistens. Jeg foretrekker noe annet som mellommåltid, f.eks. en liten fruktsalat med en skje tyrkisk jogurt (med 10 % fett...). Det er i hvert fall ikke så mye juks og tilsetninger, og man får litt vitaminer og fiber og ting på kjøpet.
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2008 #7 Skrevet 3. juni 2008 Problemet med Sans youghurt og de andre 0 fett og 0 sukkervariantene er jo at de smaker kjipt og har en vandig merkelig konsistens. Jeg foretrekker noe annet som mellommåltid, f.eks. en liten fruktsalat med en skje tyrkisk jogurt (med 10 % fett...). Det er i hvert fall ikke så mye juks og tilsetninger, og man får litt vitaminer og fiber og ting på kjøpet. Jeg synes disse yogurtene er gode, jeg, og de er da virkelig ikke vandig i konsistensen... De er ikke like tykke som de "vanlige", men vandige er de ikke.
Gjest Elfrida Skrevet 3. juni 2008 #8 Skrevet 3. juni 2008 Jeg synes disse yogurtene er gode, jeg,Men det syns ikke jeg. Smak og behag.
Chimamanda Skrevet 3. juni 2008 #9 Skrevet 3. juni 2008 Problemet med Sans youghurt og de andre 0 fett og 0 sukkervariantene er jo at de smaker kjipt og har en vandig merkelig konsistens. Jeg foretrekker noe annet som mellommåltid, f.eks. en liten fruktsalat med en skje tyrkisk jogurt (med 10 % fett...). Det er i hvert fall ikke så mye juks og tilsetninger, og man får litt vitaminer og fiber og ting på kjøpet. Jeg synes som regel lett-yoghurtene er bedre enn vanlig yoghurt jeg. Men jeg er enig i at en fruktsalat med litt yogurt baade smaker bedre og er mye sunnere. Selv foretrekker jeg yoghurt naturell (fra Tine) eller skummet kulturmelk paa.
eriksen Skrevet 3. juni 2008 #10 Skrevet 3. juni 2008 Sans har 0.1% fett og 1% tilsatt sukker. Pr 100 gram har den ca 60 kalorier. Dette er jo ikke så mye. Yoghurten med eple- og pære har 2,2 % tilsatt sukker (både tilsatt sakkarose og tilsatt fruktose), mens den med vaniljesmak (de store boksene) har hele 5,9 % tilsatt sukker. Dette er naturligvis uansett bedre valg enn de vanlige fruktyoghurtene, som har ca 7-8 % tilsatt sukker. Av Tines yoghurter syns jeg faktisk "Mild & Lett Naturell" (de i små begre) er best; de har 57 kcal/100 gram, 1,5 % fett og 0 tilsatt sukker.
Grønt blad Skrevet 3. juni 2008 #11 Skrevet 3. juni 2008 Jeg har kun spist sans med eple og pære. Den har 2% sukker (1% sukrose og 1% fruktose), men er også tilsatt aspartam, som kanskje ikke er det beste å få i seg. Næringsinnholdet i produkter fra Tine Sans finnes her.
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2008 #12 Skrevet 3. juni 2008 Sans bringebæryoghurt er tilsatt 7% sukker. Holder meg til naturell jeg.
Gjest Huldali Skrevet 4. juni 2008 #13 Skrevet 4. juni 2008 Sans vanilje 0,1 % med puffet ris og syltetøy er en helt himmelsk frokost! Nam, nam!! Syns dobbelt 0% også er kjemopegod, liker best den med pære og eple. Kunne ønske de kom i store beger!
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2008 #14 Skrevet 5. juni 2008 Og så inneholder de vel den mengden sukker yougurt altid gjør pga melken kan jeg tenke meg? :klø:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå