Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Gjelder oppsigelse fra dato mottatt oppsigelse eller når det blir skrevet/postlagt?

Endret av magolia
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den gjelder, som regel i de fleste bedrifter, fra den 1. i måneden etter at den ble sendt. Altså: hvis du sendte oppsigelsen den 20 april, så gjelder den fra 1 mai. (+ oppsigelsestid selvsagt). Dvs at du må jobbe mai-juni-juli hvis d har tre mnd oppsigelsestid. Hvis du sendte den feks den 2 mai så gjelder den fra 1 juni.

tingeling

Skrevet

Men hvis jeg har to ukers oppsigelse? (jeg er fortsatt i prøvetiden)

Gjest Gjest_Dina_*
Skrevet
Men hvis jeg har to ukers oppsigelse? (jeg er fortsatt i prøvetiden)

Du må nesten se i arb.kontrakten din. På min jobb gjaldt oppsigelsen fra den datoen min sjef fikk den i hånden.

• 4 uker senere...
Skrevet
Og dersom ein seier opp 1.juli, begynner oppsigelseestida 1.juli då sånn at ein er ferdig til 1.august??

Nei, så vidt jeg har skjønt gjelder den fra måneden ETTER man sier opp, altså i ditt eksempel fra 1.august, så du må jobbe ut august. Men er jo sikkert mulig å ta dette opp med sjefen også, er ikke alle som er så pirkete på det.

Skrevet

Det kommer sikkert litt an på hvor nøye sjefen din er på det. Jeg leverte oppsigelsen min på den forrige jobben 1. januar. Da fikk jeg beskjed fra sjefen at han begynte å telle oppsigelsesmåneder fra 1. februar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...