Gå til innhold

noen som skal gifte seg utenlands her?

Anbefalte innlegg

Gjest Avent
Skrevet

Lurer litt på å gifte meg utenlands, men ikke cran canaria ligsom. Hva med papirer å slikt? er det dyrt om en vil feire dage med venner og slekninger???

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lurer litt på å gifte meg utenlands, men ikke cran canaria ligsom. Hva med papirer å slikt? er det dyrt om en vil feire dage med venner og slekninger???

Et saant bryllup kan bli baade mye billigere eller mye dyrere enn et tradisjonelt norskt bryllup, kommer an paa hva dere velger.

Tenker dere aa betale baade transport og overnatting for gjestene? Hvor mange vil dere be? Hvor langt vil dere dra? Hvor lenge vil dere bli? Hvor fancy feiring vil dere ha?

Vi har ogsaa veldig lyst til aa gifte oss i utlandet, men er litt usikre siden vi vil ha mesteparten av familien til stede, men synes ikke de kan betale reisen selv. Og da blir det jo dyrt til slutt..

Skrevet

Vi giftet oss i Florida.

Var forberedt på at det kunne bli bare oss 4 - men vi ble 15.

Alle gjestene betalte reise og opphold selv.

Vi var i 14 dager -gjestene i 7.

Vi brukte nok ikke noe mindre penger på vårt bryllup enn det man gjør på et normalt stort ett her hjemme - bla fordi vi valgte å leie privat rom på en restaurant med fri bar og 7 retters gourmet middag, + fotograf i 4 timer og alle bildene på dvd etterpå osv osv.

(Men det var ikke penger som var grunnen til at vi dro bort.)

Jeg tror at akkurat som her hjemme blir det så dyrt eller billig som du ønsker.

Papirarbeidet var ingen problem. Vi giftet oss for amerikansk rett. Sendte papirene inn her hjemme etterpå om 2 uker etterpå var vi "lovlig gift" her og :)

Skrevet

Jeg skal. Min kjære og jeg gifter oss på St. Lucia i juli. :-D

Vi reiser alene da, men vi har valgt å holde hele greia hemmelig. Papirmessig er det lite forskjell fra å gifte seg i Norge. Vi har fylt ut erklæring fra brudefolk, forlovererklæring har forloverne fylt ut, og vi har levert de inn, og gitt beskjed om at vi gifter oss for utelandsk rett, slik at vi får en ekteskapsattest på engelsk i stedet for en prøvingsattest.

Vi tar med oss fødselsattester og legitimasjon (pass) som skal fremvises for en representant for myndighetene på St. Lucia, i tillegg til ekteskapsattesten.

Så er det bare å ta med ekteskaptattesten vi får der nede, gi den til likningskontoret, og så registreres vi som gift her hjemme og.

Skrevet

Jeg skal til Skottland. Som Saeria sier er det egentlig veldig lite ekstra papir-styr. Må bare huske å få med engelsk prøvingsattest fra Norge, levere den til vigsler, få ektskapsattest derfra, og levere den i Norge igjen. Se på det som en trekant; Er det godkjent i Norge, får man det godkjent i et annet land (sånn stort sett), får man det godkjent i et annet land, får man det godkjent i Norge.

Finnes utallige flotte steder og gifte seg på over hele verden om du skulle ønske det. Som nevnt skal jeg til Skottland, gifter meg på et gammelt middelalderslott der borte. Du kan også velge å gifte deg på et herskapshus, kirke, fyrtårn, stranda, omtrent hvor som helst. Håper du finner noe du kunne tenke deg!

Skrevet

Når en gifter seg for utenlandsk rett kalles det på folkemunne ekteskapsattest i stedet for prøvingsattest. Den fikk jeg i posten i dag. :)

Gjest Hellas
Skrevet

Vi gifter oss 10.juni på Santorini..

Vi leide inn Brudepikene, som har hjulpet til med alt av papirer, lokale ,blomster

Ja,alt egentlig. Vi har bedt med oss nærmeste familie og venner og blir ca 20stk. de betaler reise og opphold selv. Vi har spart mye penger på å reise:)

Nå har jeg skikkelig reisefeber og gleder meg så utrolig mye:) :klemmer:

Skrevet
Vi gifter oss 10.juni på Santorini..

Vi leide inn Brudepikene, som har hjulpet til med alt av papirer, lokale ,blomster

Ja,alt egentlig. Vi har bedt med oss nærmeste familie og venner og blir ca 20stk. de betaler reise og opphold selv. Vi har spart mye penger på å reise:)

Nå har jeg skikkelig reisefeber og gleder meg så utrolig mye:) :klemmer:

Hoeres herlig ut!

Hvor mye betalte dere for jobben?

Lykke til og kos dere masse paa dagen deres!

Gjest binta
Skrevet

Ja, jeg skal gifte meg i Gambia neste år.

Har ikke satt meg så mye inn i det enda jeg, bør vel snart begynne med det. Skla snart ned dit i et annet bryllup så...

Deler av min familie skal ned, men de reiser for egen regning. Skal ha kirklig velsignelse her hjemme senere for famlie å venner. Men har sagt til alle at de er veldig velkommene til Gambia, og at vi kan hjelpe til med å finne overnatting og sånn.

Tror det blir veldig liten del av hans familie som kommer hit senere, men håper å få turistvisum til foreldrene og søsknene. De har fått det før for å besøke oss, så håper det går greit nå og.

Gjest Hellas
Skrevet
Hoeres herlig ut!

Hvor mye betalte dere for jobben?

Lykke til og kos dere masse paa dagen deres!

Tusen takk for det:)

Vi betalte 5500 for jobben,11500 for vielsen++,så kommer alt annet utenom da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...