Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er saa innmari vanskelig aa finne en parfyme jeg liker!

Jeg har to naa, de er helt greie, men kunne gjerne tenkt meg noe nytt.

Noen som har tips til sider der an kan soeke etter parfyme ved aa soeke etter noter? Evt steder man kan fylle ut hva slags parfymer man liker og saa se hvilke som ligner?

Det jeg egentlig leter etter er en duft som er litt orientalsk, litt "dusty", men som ikke er for tung. Som har litt blomsternoter i seg uten at det tar overhaand og blir altfor blomstrete og soett.

En som er varm uten aa ha for mye vanilje. Som ikke lukter for syntetisk.

Og finnes den ikke paa annenhver kvinne saa er det enda bedre..

Er det kanskje bare jeg som er vanskelig?

Videoannonse
Annonse
Gjest Lacuna
Skrevet

Du burde muligens teste ut Narciso Rodriguez For Her, eller Kenneth Cole Black? Begge er litt utenom det vanlige, uten å bli lette, søte blomsterparfymer.

Skrevet
Du burde muligens teste ut Narciso Rodriguez For Her, eller Kenneth Cole Black? Begge er litt utenom det vanlige, uten å bli lette, søte blomsterparfymer.

Det skal jeg gjoere? Er dette parfymer som jeg finner i et vanlig parfymeri, eller maa jeg lete litt?

:)

Gjest Lacuna
Skrevet

Det spørs hvor du befinner deg; den førstnevnte finner du i hvertfall i velassorterte parfymerier, mens den andre er jeg litt mer usikker på.

Andre du eventuelt kan prøve, er Donna Karan Cashmere Mist, Bvlgari Omnia (den brune) og Bvlgari Black. Sistnevnte er egentlig unisex, men den er varm og krydret, og mangler det ufordragelige sitruspreget mange unisexdufter har. Apropos unisex, er kanskje Gaulthier2 også verdt å teste, men den har kanskje litt for mye vanilje?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg sliter også med å finne en parfyme jeg liker. Løsningen ble å la min kjære gå på parfymeriet og sniffe seg fram til tre parfymer HAN liker. Så valgte jeg den jeg likte best av de tre. :)

Hadde jeg ikke likt noen av dem hadde jeg droppet det, altså, men han traff bra!

Og uansett: Det er faktisk veldig viktig at han liker parfymen min. Det er jo han som skal stikke nesen sin helt inntil huden min når vi koser oss, og om han ikke liker parfymen kan han få litt problemer. Akkurat som jeg er glad han bruker en aftershave som jeg liker. Hadde nok bedt han pent om å bytte dersom jeg syntes den var fæl!

Skrevet

jeg har frelst meg til hugo boss - deep red jeg ^^,

Gjest Lacuna
Skrevet
jeg har frelst meg til hugo boss - deep red jeg ^^,

Den er jo motsatt av kriteriene; ganske søt, full av vanilje, og relativt tung.

Skrevet

Jeg elsker Tribute av Mary Kay... Den lukter verken for orientalsk eller blomstrete eller søtt for min del :) Akkurat passe av alt. Hvis du vil lukte på den kan gå inn på touchofpinkcosmetics.com og sende dem en mail om å få en prøve på den! Den koster faktisk bare ca 150 kr nå på denne siden med den lave dollarkursen! Mens den i Norge gjennom konsulenter koster 500;)

Pluss at den er ikke godt kjent, så den er ikke på annenhver kvinne.

Skrevet

Tusen takk for saa mange gode tips, skal sjekke ut alle sammen :)

Gjest Ansjoni
Skrevet (endret)

.

Endret av Ansjoni

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...