Gjest Gjest_My_* Skrevet 2. juni 2008 #1 Skrevet 2. juni 2008 Jeg er en kvinne en godt voksen som nå ønsker barn,og vil gjøre mest mulig for at det går i boks,i allfall. Det jeg lurer på,er om en kan få Pergotime av lege som enslig,eller må man vere gift eller i fast forhold for å få resept? J
Alice Ayres Skrevet 2. juni 2008 #2 Skrevet 2. juni 2008 (endret) I utgangspunktet, nei. Man får ikke Pergo uten å ha vært prøver i en periode. Du kan jo fortelle legen din at du har hatt masse one-nights uten å ha brukt beskyttelse og ikke pokker om du har blitt gravid, så da må du ha problemer med å bli gravid... Edit: Der i etterkant at innlegget mitt fremstår som noe krasst. Beklager. Det var ikke meningen. Endret 4. juni 2008 av Alice Ayres
Harlekin Skrevet 2. juni 2008 #3 Skrevet 2. juni 2008 Jeg tror ikke man må "dokumentere" at man er i et forhold, nei. Jeg fikk Pergo helt uoppfordret uten noen særlige problemer, og jeg kunne jo ha "løyet på meg" en mann. Men man får ikke Pergo dersom det ikke er noen grunn til at du skulle trenge det - husk at det er hormoner du propper kroppen din med! Har du mistanke om at du ikke har EL, eller har du veldig uregelmessige sykluser?
Gjest Lillebøll Skrevet 3. juni 2008 #4 Skrevet 3. juni 2008 I utgangspunktet, nei. Man får ikke Pergo uten å ha vært prøver i en periode. Du kan jo fortelle legen din at du har hatt masse one-nights uten å ha brukt beskyttelse og ikke pokker om du har blitt gravid, så da må du ha problemer med å bli gravid... Man kan være prøver og singel, ikke alle er kjærester fordi de prøver å få barn sammen.
Alice Ayres Skrevet 3. juni 2008 #5 Skrevet 3. juni 2008 Man kan være prøver og singel, ikke alle er kjærester fordi de prøver å få barn sammen. Ja, og det var jo det jeg forsøkte å formidle. Jeg vet at legen min ikke ville ha gitt meg pergo hvis jeg hadde vært singel, men det kan jo være at andre leger tenker annerledes. Det jeg ville ha frem var et det kan være vanskelig å bevise at man har prøvd i lengre tid når man er singel. Hva skal man liksom si?
Noli Skrevet 3. juni 2008 #6 Skrevet 3. juni 2008 At man prøver med en god venn?? I DK kan man jo få assistert befruktning som singl kvinne, og da hender det man får Pergo av legen sin før man reiser dit. Vet om flere som har fått det, etter å ha fått en diagnose som tilsier manglende eggløsning.
Gjest Gjest_mamma1_* Skrevet 4. juni 2008 #7 Skrevet 4. juni 2008 Ved sykehuset mitt må både kvinnen og mannen møte opp ved utredning. Og for å få pergo må man vel ha utredning?? Tror ikke de gir pergo til single kvinner, det går jo på en måte ut på å lure en mann...
Harlekin Skrevet 4. juni 2008 #8 Skrevet 4. juni 2008 Ved sykehuset mitt må både kvinnen og mannen møte opp ved utredning. Og for å få pergo må man vel ha utredning?? Tror ikke de gir pergo til single kvinner, det går jo på en måte ut på å lure en mann... Det varierer nok litt. Jeg fikk Pergo på første møte hos gynekologen, helt uoppfordret, og mannen min var ikke med. Man kan ikke umiddelbart gå ut i fra at single kvinner prøver å lure menn. Man kan jo ha en kamerat som ønsker å bli far, for eksempel? Pergo brukes også til å stabilisere sykluser, og da kan det bli lettere å bli gravid i fremtiden.
Gjest Gjest_mamma1_* Skrevet 4. juni 2008 #9 Skrevet 4. juni 2008 Det varierer nok litt. Jeg fikk Pergo på første møte hos gynekologen, helt uoppfordret, og mannen min var ikke med. Man kan ikke umiddelbart gå ut i fra at single kvinner prøver å lure menn. Man kan jo ha en kamerat som ønsker å bli far, for eksempel? Pergo brukes også til å stabilisere sykluser, og da kan det bli lettere å bli gravid i fremtiden. Dersom man har en kamerat som vil bli far, så kan jo denne kameraten bli med. De driter vel i om mannen du skal ha barn med er kamerat eller ektemann, bare det er en mann der. Dersom det er for å stabilisere syklusen stiller jo saken seg annerledes. Men dersom man som singel ønsker å få barn så syns jeg de burde kreve at det var en mann med, sånn som på sykehuset mitt.
Donpedro Skrevet 4. juni 2008 #10 Skrevet 4. juni 2008 Da jeg fikk pergo måtte mannen min testes først. Som gynekologen min sa:" Ingen vits i at du skal proppe kroppen med sterke hormoner om det uansett viser seg at det er noe feil med ham slik at det ikke går"
Gjest Lillebøll Skrevet 4. juni 2008 #11 Skrevet 4. juni 2008 Så lenge man har en far til barnet er det jo ikke noe problem å få testet han eller eventuelt ta han med. Vis man har ustabile sykluser og skal til Danmark for befruktning er det vel bare å forklare det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå