Lille Blåklokke Skrevet 2. juni 2008 #1 Skrevet 2. juni 2008 Enda et spørsmål fra meg;) Skal ha koldtbord som vi lager selv, Ikke så mye fisk men noe. Lurer på om noen har noen gode forslag til varmrett som man også kan ha stående? Takk
Saeria Skrevet 2. juni 2008 #2 Skrevet 2. juni 2008 Spanske kjøttboller i tomatsaus, karbonader og løk, varme kyllinglår, gryte med ris, små grillspyd, calamare fritti, scampi fritti. Sikker kjedelige og tradisjonelle forslag, men det er alt jeg kom på akkurat nå.
thumbalina Skrevet 3. juni 2008 #3 Skrevet 3. juni 2008 Vi skal ha vanlig koldbord fra catering, og i tillegg lager vi opp ei stor gryte med fiskesuppe og ei stor gryte med kyllinggryte..... Så varmer vi dette opp godt før måltidet, også står det bare på svak varme på bordet sammen med resten av maten... vi skal faktisk gå for Toro sin ferdige poser.. også bare lage de med litt ekstra fisk og bruke fløte i sausen..... da holder vi prisen nede, og samtidig smaken oppe.... Tror også vi skal ha karbonadene inne i ovnen, også sette de ut i ildfast fat... sånn at noen av det i alle fall er litt varmt.... jeg liker i alle fall varme karbonader best! =)
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2008 #4 Skrevet 3. juni 2008 Spanske kjøttboller i tomatsaus, karbonader og løk, varme kyllinglår, gryte med ris, små grillspyd, calamare fritti, scampi fritti. Sikker kjedelige og tradisjonelle forslag, men det er alt jeg kom på akkurat nå. Jeg synes det er gode forslag Var i koldtbord nylig hvor det var mye forholdsvis tradisjonelle/norske kaldretter (med røkelaks, spekemat, godt brød, pai etc), og mer spansk tapas blant varmrettene. Jeg likte veldig godt den variasjonen, og smakene blir ikke blandet på noen negativ måte heller om man forsyner seg "riktig" (med kjøtt og krydret mat til slutt).
Sofia1 Skrevet 3. juni 2008 #5 Skrevet 3. juni 2008 Enda et spørsmål fra meg;) Skal ha koldtbord som vi lager selv, Ikke så mye fisk men noe. Lurer på om noen har noen gode forslag til varmrett som man også kan ha stående? Takk Kaster ut noen tanker Bacalao er jo veldig godt, synes da jeg! Men det er jo veldig individuelt. - biff stroganof med ris - finnebiff eller annen viltgryte med ris (eller poteter oppi gryta) - lasagne (med salat) - karbonader med stekt løk - steik med grønnsaker - røkt svinebog - skinkesteik - svinesteik med svisker og surkål - chili con carne - sweet'n sour gryte med svinekjøtt eller kylling - pai - piroger - vårruller - lammegryte - orientalsk gryte - sodd - lapskaus - helstekt laks eller ørret med tilbehør - kalkun - suppe
Lille Blåklokke Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. juni 2008 Tusen takk for svar alle sammen:) Nå ble det heller vanskelig og velge;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå