Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

heii vi hadde eksamen muntlig i dag og jeg var såpass syk at jeg ikke kunne komme..så da lurer jeg på hvor og hvordan jeg kan få legeerklæring?

og hvor mange dager har jeg på meg til å skaffe den??

håper på svar som hadde hjelpet meg :sukk:

Endret av lille123
Videoannonse
Annonse
Gjest Lacuna
Skrevet

Du må dra til legen umiddelbart, for en lege har ikke lov til å tilbakedatere en sykemelding, så hvis du får en som gjelder fra i morgen av, er den verdiløs i din sammenheng.

Skrevet
heii vi hadde eksamen muntlig i dag og jeg var såpass syk at jeg ikke kunne komme..så da lurer jeg på hvor og hvordan jeg kan få legeerklæring?

og hvor mange dager har jeg på meg til å skaffe den??

håper på svar som hadde hjelpet meg :sukk:

Jeg ville ringt til skolen så fort som fy og undersøkt. Og kommet meg til lege med en eneste gang. Vet ikke hva slags skole du går på, vgs eller høgskole. Ved UiA står det følgende i lovverket:

Utsatt eksamen arrangeres for eksamenskandidater som har gyldig fravær ved ordinær eksamen. Som gyldig fravær regnes sykdom eller annen tvingende fraværsgrunn. Høgskolen avgjør i hvert enkelt tilfelle hva som kan godkjennes som gyldig fravær. Annen fraværsgrunn enn sykdom godkjennes bare i særlige tilfelle. Fraværet skal være dokumentert med legeattest eller annen dokumentasjon som må være datert senest eksamensdagen. For at studentene skal ha krav på utsatt eksamen, må dokumentasjonen være levert høgskolen eller poststemplet senest 7 dager etter at eksamen skulle vært avlagt/7 dager etter frist for innlevering av skriftlig arbeid. Høgskolen kan i særlige tilfelle dispensere fra disse fristene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...