Gå til innhold

Vi har lyst å pakke opp gavene selv..

Anbefalte innlegg

Skrevet

.. de er jo til oss!

Er det veeeldig egoistisk tenkt i forhold til gjestene?

Jeg tenker at det kan være en fin ting jeg og min kjære kan gjøre når vi våkner dagen etter.. Er helt alene på ei flott hytte og har tiden sammen til å pakke opp gaver vi har fått!

Folk legger jo kanskje en del arbeid i både innpakning og kort, og syns det ville vært hyggelig å vise hver enkelt den gesten det er å ta for seg en og en gave selv, i stedet for å få alle pakkene med kort og lapper i en haug..

Ønsker å tenke på OSS, det er jo vår dag, men forventer endel reaksjoner fra familie og venner hvis vi gjør det selv.. Så blir de snytt for tittinga!

Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes det er helt ok å åpne gavene selv dagen etter. Men så er ikke jeg spesielt opptatt av bryllupstradisjoner. :)

Dersom jeg ikke har så veldig nær kontakt med de som gifter seg så bryr jeg meg ikke så veldig om hva de får i gaver. Kjenner jeg dem veldig godt så får jeg nok både se gavene og full rapport på et senere tidspunkt. :)

Skrevet (endret)
Jeg synes det er helt ok å åpne gavene selv dagen etter. Men så er ikke jeg spesielt opptatt av bryllupstradisjoner. :)

Dersom jeg ikke har så veldig nær kontakt med de som gifter seg så bryr jeg meg ikke så veldig om hva de får i gaver. Kjenner jeg dem veldig godt så får jeg nok både se gavene og full rapport på et senere tidspunkt. :)

:jepp: Enig med gjest over.

Endret av Chimamanda
Gjest Fisk73
Skrevet

:sjenert:

Jeg bruker ikke å pakke inn bryllupsgaver jeg... Fordi de som regel blir lagt på et bord, og det er bare ekstra arbeid og søppel om man pakker de inn..

Skrevet

Vi ønsker også og pakke de opp dagen etterpå i ro og fred.

Syns det virker kosellig jeg:)

Skrevet

Og som gjest syns jeg det er koselig å titte på gavebordet mens man venter på at brudeparet kommer fra fotografen.....

Kjedelig om alt er pakket inn....

Skrevet

Pakke opp selv kan man jo gjøre mens gjestene er der.

Er det viktig for dere å pakke opp selv, eller er det viktig å gjøre det dagen etter? Jeg skjønte ikke helt.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor kan dere ikke gjøre som DERE vil på DERES dag?

Gjør som dere ønsker og ikke hva gjestene forventer!

Send heller et bilde av alle gavene i forbindelse med takkekortet eller noe i den duren!

Gjest Gjest
Skrevet
Pakke opp selv kan man jo gjøre mens gjestene er der.

Er det viktig for dere å pakke opp selv, eller er det viktig å gjøre det dagen etter? Jeg skjønte ikke helt.

Det var nok å gjøre det bare dem to i ro og mak!

Skrevet
Og som gjest syns jeg det er koselig å titte på gavebordet mens man venter på at brudeparet kommer fra fotografen.....

Kjedelig om alt er pakket inn....

helt enig med denne.....

Skrevet

Jeg synes dere kan gjøre nettopp dette, pakke dem opp i ro og mak bare dere :) Det er deres dag, og ingen andre bør ha noe å utsette på det :)

Skrevet

Når jeg har vært gjest i bryllup synes jeg det er hyggelig å gå å se hva brudeparet har fått, og hva de har fått av hvem. Det er greit å ha noe å gjøre mens brudeparet er hos fotografen, eller dersom man kjeder seg litt. Litt kjedelig dersom alt er innpakket. Jeg synes ikke papiret er så fryktelig spennende, med mindre det er en helt eksepsjonelt spennende og flott innpakket gave. Det har jeg ennå tilgode å se. Du trenger ikke legge kortene i en haug, men kan sette dem opp ved siden av gaven.

Ja, jeg synes det er egoistisk av brudeparet å pakke opp gavene selv dagen etter.

Skrevet
Når jeg har vært gjest i bryllup synes jeg det er hyggelig å gå å se hva brudeparet har fått, og hva de har fått av hvem. Det er greit å ha noe å gjøre mens brudeparet er hos fotografen, eller dersom man kjeder seg litt. Litt kjedelig dersom alt er innpakket. Jeg synes ikke papiret er så fryktelig spennende, med mindre det er en helt eksepsjonelt spennende og flott innpakket gave. Det har jeg ennå tilgode å se. Du trenger ikke legge kortene i en haug, men kan sette dem opp ved siden av gaven.

Ja, jeg synes det er egoistisk av brudeparet å pakke opp gavene selv dagen etter.

Jeg synes det er egoistisk å kreve at brudeparet skal legge egne ønsker til side på sin egen bryllupsdag slik at noen gjester slipper å "kjede seg litt".

Skrevet
Jeg synes det er egoistisk å kreve at brudeparet skal legge egne ønsker til side på sin egen bryllupsdag slik at noen gjester slipper å "kjede seg litt".

Det er helt greit at du mener det. Selvfølgelig kan brudeparet gjøre akkurat som de vil, det er jo deres dag, og man skal respektere det. Man trenger derimot ikke være enig. Jeg skrev bare min mening, siden TS spurte om hva vi mente.

Skrevet

Jeg tenker at dere gjør akkurat som dere vil. Jeg hadde i hvertfall ikke blitt snurt om det ikke var gavebord i bryllupet, å studere andres gaver er i grunnen ganske uinteressant. ;)

Skrevet

Hvis dere vil pakke opp i fred, så gjør dere det.

Det hadde jeg ikke reagert på i det hele tatt.

Skrevet

Da ville jeg nok sagt at gavene skal leveres til den og den adressen og ikke til selve brullypet. Evt at dere setter de bort på et annet rom når gjestene kommer.

Men pass på at det er noe som underholder gjestene når dere er hos fotografen, pakkene pleier normalt å være underholdningen da.

Skrevet
Det er helt greit at du mener det. Selvfølgelig kan brudeparet gjøre akkurat som de vil, det er jo deres dag, og man skal respektere det. Man trenger derimot ikke være enig. Jeg skrev bare min mening, siden TS spurte om hva vi mente.

Jeg har ikke sagt at alle må være enige, om du oppfattet det sånn ;)

Skrevet

Poenget mitt er at vi har lyst å åpne gavene selv, siden de er til oss.. Dette kommer vi ikke til å rekke på selve dagen, så alternativet er å gjøre det dagen etter

:filer:

Gjest Fisk73
Skrevet
Poenget mitt er at vi har lyst å åpne gavene selv, siden de er til oss.. Dette kommer vi ikke til å rekke på selve dagen, så alternativet er å gjøre det dagen etter

:filer:

Jeg har vært i bryllup hvor brudeparet åpnet alt dagen derpå. Da annonserte de det i forkant at på søndag åpner vi gavene. Nå var dette et bryllup med ca 50 gjester, og mange av de var med på opprydding og restematspising dagen derpå, så de fleste fikk også med seg gaveåpningen.

Synes dere skal gjøre det slik dere vil jeg. Men husk å si fra da... Mange gjør som meg og ikke pakker inn bryllupsgavene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...