Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2008 #1 Skrevet 2. juni 2008 Hei vi planlegger en tur til Paros på seinsommeren. hva synes dere som har besøkt øya? stod stedet til forventningene? hvordan er strendene, utelivet, shopping, priser på utflukter til omkringliggende øyer osv
Gjest Gjest-Elise Skrevet 17. juli 2008 #2 Skrevet 17. juli 2008 Lurer jeg også på...Hmm, virkelig ingen som har vært på Paros her??
Mixelite Skrevet 17. juli 2008 #3 Skrevet 17. juli 2008 Lurer jeg også på...Hmm, virkelig ingen som har vært på Paros her?? Ikke jeg. - men kanskje du kan forsøke på forumet til Jan Bergtun Der vet jeg det er mange som ferierer på de trakter. Eller på Hellasforum der er det også en del som har vært på Paros
Gjest Gjest Skrevet 18. juli 2008 #4 Skrevet 18. juli 2008 Jeg har vært på Paros og syns det var kjempeflott der!!! Virkelig en av mine store greske opplevelser. Nå vet ikke jeg hva du er ute etter, men jeg syns Paros by og Naoussa ble litt vel stimete. Vi fant en liten fiskelandsby på motsatt side av øya for Paros by, som heter Piso Livadi og der var det virkelig flott. Snakket litt med folk som var der, og dette var ett av de stedene grekerne selv ferierer. Ellers vil jeg råde dere til å leie bil eller moped. Øya er liten og lett og å oversikt over, og det er utrolig mange flotte perler der. Fjellandsbyen Lefkes er virkelig verdt ett besøk. Veldig lite turistifisert og utrolig koselig med trange smug og små tavernaer i tillegg til flere kunstbutikker. Santa Maria beach er også verdt ett besøk. Den kan være litt vanskelig å finne, da det er en liten intim strand med servering ved solsengene. Dersom du vil ha noe som de ikke har på menyen, gjør de alt de kan for å lage det du ønsker. I Marphissa (en liten landsby i nærheten av Piso Livadi) ligger det en restaurant (som jeg ikke husker navnet på, men den ligger i ett kryss på motsatt side av et bakeri) har jeg hatt min beste matopplevelse ever i Hellas. Helt utrolig god mat og følg virkelig damens anbefalinger selv om det er ukjente retter, det tror jeg ikke du kommer til å angre på. Vi var kun en liten tur på Anti Paros mens vi var der, og det syns jeg var utrolig skuffende. Det føltes som vi kom til et Ving-senter e.l. Det var kun nordmenn og svensker der, og når vi skulle spise lunch på en taverna var til og med servitøren fra Norge... Det blir feil for meg. Jeg håper virkelig du får et like godt inntrykk av Paros som jeg har og at du får noen fantastiske dager der nede.
Gjest gladlaks Skrevet 20. juli 2008 #5 Skrevet 20. juli 2008 Paros er ikke av mine favoritter av greske byer. Vi bodde i Paros by, og jeg synes det var litt kjedelig der, og ikke så veldig fint. Men, Naoussa likte jeg godt, der var det koselig. Var også en liten tur ut på Antiparos. Litt for mange nordmenn der, men det var fint å ha vært der. Er jo bare en liten båttur å komme seg dit. Bortsett fra Naoussa, var vi ikke noe rundt på øya, så det kan jo hende vi gikk glipp av noe der . Uansett, anbefaler deg ikke å bo i Paros by. Har vært på øyhopping i Kyladene to ganger, og favoritt øyene er Naxos, Ios (for uteliv) og kanskje Mykonos fordi det er litt sprøtt der.. og fine labyrintgater i sentrum.
Zhakira Skrevet 14. januar 2023 #6 Skrevet 14. januar 2023 Selv om det ikke er så populært som Santorini eller Mykonos, er Paros en av mine personlige favoritter i Hellas. Øya har ingen mangel på strender. Det er hvitkalkede byer i åssiden og skjulte badegrotter å oppdage og utforske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå