Gjest valpesjuk Skrevet 2. juni 2008 #1 Skrevet 2. juni 2008 Hvor mange oppdrettere er det ok å kontakte likt? Har sett oss ut 3. Kontaktet den vi har mest lyst på via epost, ingen svar enda. Lurer litt på om vi skal kontakte de to andre, har bare muligheten til å dra på oppdretter besøk i løpet av 2 uker i sommer. Og vil ha valp til sommeren til neste år. Hvor mange kontaktet dere likt? Sier dere noe om det til oppdretterne? Regner med at de har kontakt seg i mellom og vet litt om hvem som er ute etter valp og slikt.
birma Skrevet 2. juni 2008 #2 Skrevet 2. juni 2008 Ta kontakt med de oppdretterene du er interessert i å kjøpe valp fra, som har de foreldredyrene du vil ha valp etter. Dersom en oppdretter reagerer på at du har kontakt med andre oppdrettere også så tror jeg nesten jeg hadde hoppet over denne oppdretteren jeg. Som valpekjøper skal du føle deg trygg og kjøpe valp fra den oppdretteren som du får god dialog med og som har hunder som interesserer deg og du vil ha avkom fra.
Gjest Lacuna Skrevet 2. juni 2008 #3 Skrevet 2. juni 2008 Jeg tror kanskje det er en god ide å ringe, framfor å skrive e-post; da er det lettere å få kontakt og danne seg et inntrykk. Mange sjekker dessuten ikke e-post regelmessig.
Gjest Lillebøll Skrevet 2. juni 2008 #4 Skrevet 2. juni 2008 Jeg leter etter en Siameser til og jeg sender mail til ganske mange oppdrettere. Litt for å få et inntrykk, høre litt om kattene osv. Ingen av dem har spurt om jeg har kontakt med andre og uansett tror jeg faktisk de ikke hadde brydd seg. Ta kontakt med så mange du vil, det er tross alt et familiemedlem du skal skaffe deg så heller en oppdretter for mye enn en for lite.
Gjest Livia Skrevet 2. juni 2008 #5 Skrevet 2. juni 2008 Ta kontakt med så mange oppdrettere du ønsker, men vær nøye med hva du skriver i mailen. Valpekjøpere som først spør om pris, er uaktuelle hos meg. Valpekjøpere som sender sms, er ikke aktuelle heller. Jeg vil nok anbefale deg å ringe, det er for mitt vedkommende et spørsmål om tillit for begge parter. Og ja, oppdrettere snakker sammen. Og vi anbefaler også valpekjøpere å ta kontakt med andre oppdrettere hvis det virker mere hensiktsmessig av en eller annen grunn. Seriøse oppdrettere ønsker seriøse kjøpere som har snakket med flest mulig og lært så mye som mulig om den rasen de ønsker seg!
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2008 #6 Skrevet 4. juni 2008 Tusen takk for svar alle sammen. E-post presentasjons taktikken min ser ikke ut til å virke. Har ikke fått noen svar. Får prøve å ringe, men det blir ikke før neste uke. (er på andre siden av verden of tlf e 17 som oppdretterene ber om blir midt på natten her.) Som er den uken jeg hadde håpet å besøke aktuelle oppdrettere. Håper uansett at vi kommer oss på en liste til en oppdretter vi liker og at det blir valp etter hvert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå