Gå til innhold

Biltilsynet !


Whitechick

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle skrive ett aldri så lite oppgitt innlegg her om motagelsen man får fra biltilsynet når man enten skal ta teorien eller ha oppkjøring.

Ble mottatt veldig negativt når jeg var der for å ta teorien.

Syns ikke de er spessielt høfflige imot noen og ikke bryr de seg om folk følelser heller.. Er så sinnsykt mange som stryker p.ga. at de er nervøse og gjør feil for det..

jeg forstår jo at de stryker ungdommen på alvorlige feil, siden det er trafikkfarlig.

Jeg skjønner seriøst ikke hvorfor det ikke går ann å kjøre opp med kjørelærer ass. gruer meg egentlig litt til å sende søsteren min bort dit siden de mottar ungdom på en slik måte iblandt..

Greit! jeg hater regler i samfunnet osv.. Men ærlig talt! De bare sier det du gjør negativt og er egentlig bare der for å fortelle deg hva du gjør feil. Syns kansje de skal være mer hyggelige og ta hensyn til at ungdom faktisk er nervøse og kansje fortelle dem at de gjorde det bra og.. !!!!

Hva syns dere? Noen som har erfaring med dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Tenkte jeg skulle skrive ett aldri så lite oppgitt innlegg her om motagelsen man får fra biltilsynet når man enten skal ta teorien eller ha oppkjøring.

Ble mottatt veldig negativt når jeg var der for å ta teorien.

Syns ikke de er spessielt høfflige imot noen og ikke bryr de seg om folk følelser heller.. Er så sinnsykt mange som stryker p.ga. at de er nervøse og gjør feil for det..

jeg forstår jo at de stryker ungdommen på alvorlige feil, siden det er trafikkfarlig.

Jeg skjønner seriøst ikke hvorfor det ikke går ann å kjøre opp med kjørelærer ass. gruer meg egentlig litt til å sende søsteren min bort dit siden de mottar ungdom på en slik måte iblandt..

Greit! jeg hater regler i samfunnet osv.. Men ærlig talt! De bare sier det du gjør negativt og er egentlig bare der for å fortelle deg hva du gjør feil. Syns kansje de skal være mer hyggelige og ta hensyn til at ungdom faktisk er nervøse og kansje fortelle dem at de gjorde det bra og.. !!!!

Hva syns dere? Noen som har erfaring med dem?

Hva om man gjør feil i trafikken fordi man er nervøs ? Er det ikke bedre om man stryker på en oppkjøring, enn at man som fersk bilfører kjører ned noen ?

Dessuten heter det ikke lengre biltilsynet, det heter Statens vegvesen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes de pleier å være ganske koselige jeg da.. Bortsett fra den første sensorene på oppkjøring (som strøk meg) men han er til gjenngjeld kjent for å være ganske krass da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle skrive ett aldri så lite oppgitt innlegg her om motagelsen man får fra biltilsynet når man enten skal ta teorien eller ha oppkjøring.

Ble mottatt veldig negativt når jeg var der for å ta teorien.

Syns ikke de er spessielt høfflige imot noen og ikke bryr de seg om folk følelser heller.. Er så sinnsykt mange som stryker p.ga. at de er nervøse og gjør feil for det..

jeg forstår jo at de stryker ungdommen på alvorlige feil, siden det er trafikkfarlig.

Jeg skjønner seriøst ikke hvorfor det ikke går ann å kjøre opp med kjørelærer ass. gruer meg egentlig litt til å sende søsteren min bort dit siden de mottar ungdom på en slik måte iblandt..

Greit! jeg hater regler i samfunnet osv.. Men ærlig talt! De bare sier det du gjør negativt og er egentlig bare der for å fortelle deg hva du gjør feil. Syns kansje de skal være mer hyggelige og ta hensyn til at ungdom faktisk er nervøse og kansje fortelle dem at de gjorde det bra og.. !!!!

Hva syns dere? Noen som har erfaring med dem?

Hva er med ungdom nå til tider som gjør at de ikke tåler konstruktiv kritikk?

Du har tydeligvis ikke bestått en praktisk prøve og det er en grunn til det. Jeg er faktisk veldig glad jeg for at jeg slipper å møte deg i trafikken før du er klar for det.

Jeg har full forståelse for at man er nervøse for å kjøre opp, jeg har jo gjort det selv, men du skal faktisk bevise at du behersker en bil, og ikke bli dulla med. Grunnen til at de sier det negative du gjorde i kjøringen din er fordi du skal lære noe av feilene dine.

Suck it up, bli en bedre sjåfør og kanskje du bør tenkte på holdningene dine når du møter på et offentlig kontor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om man gjør feil i trafikken fordi man er nervøs ? Er det ikke bedre om man stryker på en oppkjøring, enn at man som fersk bilfører kjører ned noen ?

Dessuten heter det ikke lengre biltilsynet, det heter Statens vegvesen..

Det er forskjell på store feil og småfeil da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har ingenting vondt å si om Statens Vegvesen. Har alltid blitt tatt godt i mot der, både da jeg avleverte teoretisk og praktisk eksamen (det er 11 år siden), og når jeg har vært innom med diverse papirer/omregistreringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner meg ikke igjen i det hele tatt. De som jobber der er jevnt over serviceinnstilte, og de gjorde nå ihvertfall ingenting for at jeg skulle bli MER nervøs før teorien.

Og naturligvis må man ha oppkjøringen med en som er utdannet sensor. Trafikklærer kjenner elevene sine altfor godt, og det ville vært utrolig mange som ikke var klar for å kjøre alene som ville bestått dersom trafikklærer skulle bedømme det. Blir det samme som med andre eksamener - man trenger et objektivt øye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og naturligvis må man ha oppkjøringen med en som er utdannet sensor. Trafikklærer kjenner elevene sine altfor godt, og det ville vært utrolig mange som ikke var klar for å kjøre alene som ville bestått dersom trafikklærer skulle bedømme det. Blir det samme som med andre eksamener - man trenger et objektivt øye.

Det er også bra at man ikke får vite hviklen sensor man får før oppkjøring. En kjørelærer blir fort "venn" med eleven. Det at sensor blir en overaskelse kan også forhindre bestikkelser og lignende.. Mener nå jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deler ikke din erfaring overhodet.

Hvis man ikke er klar til å ut i trafikken, så er man ikke klar.

Da er det riktig å stryke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle skrive ett aldri så lite oppgitt innlegg her om motagelsen man får fra biltilsynet når man enten skal ta teorien eller ha oppkjøring.

Ble mottatt veldig negativt når jeg var der for å ta teorien.

Syns ikke de er spessielt høfflige imot noen og ikke bryr de seg om folk følelser heller.. Er så sinnsykt mange som stryker p.ga. at de er nervøse og gjør feil for det..

jeg forstår jo at de stryker ungdommen på alvorlige feil, siden det er trafikkfarlig.

Jeg skjønner seriøst ikke hvorfor det ikke går ann å kjøre opp med kjørelærer ass. gruer meg egentlig litt til å sende søsteren min bort dit siden de mottar ungdom på en slik måte iblandt..

Greit! jeg hater regler i samfunnet osv.. Men ærlig talt! De bare sier det du gjør negativt og er egentlig bare der for å fortelle deg hva du gjør feil. Syns kansje de skal være mer hyggelige og ta hensyn til at ungdom faktisk er nervøse og kansje fortelle dem at de gjorde det bra og.. !!!!

Hva syns dere? Noen som har erfaring med dem?

Jeg har ikke noen dårlige erfaringer. Da jeg kjørte opp hadde jeg en sensor som var hyggelig og avslappet. Jeg bestod, men fikk tilbakemeldinger på de feilene jeg hadde gjort. Det syns jeg var helt greit, og tok med meg de tilbakemeldingene når jeg begynte å kjøre selv.

På teoriprøver i ulike klasse har jeg blitt tatt i mot på en grei måte. Verken sensor eller de som sitter i respesjonen duller med de som skal avlegge prøver, men de er absolutt ikke slemme eller vanskelig å ha med å gjøre. :)

Nervøsitet på prøver er helt normalt, men jeg tenker at man (til en viss grad) må kunne kontrollere det. Jeg har ikke lyst til å møte på en sjåfør som ikke kan takle stressende situasjoner, og det kan definitivt oppstå situasjoner som krever at man holder hodet kaldt når man er ute og kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har heller ingen negative erfaringer med statens vegvesen, og jeg strøk 2 ganger på praktisk oppkjøring før jeg fikk lappen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjørelærer

Som kjørelærer i mange år så vet jeg at ingen stryker på små feil. Det er imidlertid gjerne det man selv opplever, er ikke så kjekt å innrømme at man har gjort store feil. Mye lettere å skylde på sinte og sure sensorer som omtrent koser seg dersom de kan stryke noen. Eller skylde på at man er nervøs. ALLE er nervøse før oppkjøring - men de som er flinke nok vil normalt bestå likevel. Er lett å se forskjell på om man er nervøs pga situasjonen eller på grunn av at man ikke er dyktig nok til å kjøre bil. Må en sjelden gang le litt for meg selv etter å ha hørt både elevens og sensors versjon etter førerprøven. Skulle nesten tro de hadde kjørt i to ulike biler.

En oppkjøring er en eksamen der du skal vise at du er i stand til å kjøre bil alene i trafikken. Det er en selvfølge at du må overbevise sensor om at du takler nettopp det. Dersom du ikke består har du krav på en begrunnelse for hvorfor du strøyk. Derfor har sensor full anledning til å komme med utelukkende negativ tilbakemelding - eller rettere sagt en begrunnelse for resultatet. De skal bare gi noen få eksempler som begrunnelse for stryken, men dette betyr ikke at alt annet var bra. Alle som stryker gjorde "bare to eller tre feil".. Er dette jeg får høre gjentatte ganger. Feil, feil, feil. Listen kan være lang, men sensor har ikke lov til å gi mer enn få eksempler. Er jo litt rart å få tilbakemelding på mye bra kjøring, for deretter å få "ikke bestått". Noen sensorer velger likevel å gi noen positive kommentarer i tillegg, men dette har man ikke krav på som elev. Dersom man består prøven skal sensor begrunne hvorfor man består. Da blir tilbakemeldingen positiv selv om man gjorde mange feil. Sensor kan også her velge å trekke fram feil som han/hun mener du bør være ekstra oppmerksom på ved kjøring alene. Så til sist vil jeg si at det ikke er sensorene det er noe galt med, men alt for mange elever som velger å kjøre opp til tross for at de ikke er på førerprøvenivå. Dette er faktisk ett stort problem og fører til lange ventelister i store deler av landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puserjenta: jeg tåler faktisk kontruktiv kritikk. Det er ikke det det handler om.

jeg er ikke sint på sensor fordi jeg strøk. helt greit det. Følte meg usikker på forskjellige ting så jeg sier ikke at hun tok feil der når hun strøk meg. Dessuten er det helheten som teller. Ikke èn spessielt ting eller noe sånt tull ;)

Er måten hun oppførte seg på til tider jeg reagerer på.

dette er bare min opplevelse av det hele. Som sagt jeg hadde en tidligere opplevelse og da jeg skulle ta teorien.. Har vel kansje bare vært uheldig da.

Gleder meg ivertfall til å kjøre opp igjen om 4 uker =)=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...