Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2002 #1 Skrevet 9. april 2002 er ny her inne og har enda ikke fått meget brukernavn! selv er jeg 19 år gammel og lurer påen ting! jeg har en kjæreste deili er det, det skal det ikke legges skjul på! vi har hatt et fantastisk forhold i over et par år nå! vi storkoseer oss i hverandres nærvær og ingenting passer som fot i hose som oss to! vi er bare skapt for hverandre og glir lett sammen! men så kommer det store problemet, han er av utenlandsk opprinnelse, men har bodd i Norge hele sitt liv og ikke besøkt sitt hjemland noensinne! men det hjlper ikke for det! jeg er av den litt sjenerte personen som ikke står fornan alt og alle med stolthet! liker å ikke synes og vil helst ikke bli sett! men det er jo et faktusm at når du går hånd i hånd med en "svarting" som mange vil kalle det, da blir man lagt merke til! og som jeg da tenker og tror, er at alle ser på meg og bare på meg! jeg føler de peker snakker og visker bak ørene mine! kan ikke være stolt av det når jeg går på åpen gate! og jeg klarer ikke se dem inn i øynene! jeg ser fremtiden med han,men vi kan ikke låse oss inne for alltid og evig heller! så det jeg da vil spørre dere om er, hvordan ville dere sett på meg dersom jeg kom gående håndi hånd lykkelig nedover gata med han,mens dere passerer med deres egne "hvite" kjærester? tenker dere stygt om meg? tror dere jeg er en billig norsk jente slik som jeg tror dere tror? håper så veldig på svar,da dette bekymrer meg og ødlegger hverdagen for meg betydelig mye!
Gjest Lottemor Skrevet 9. april 2002 #2 Skrevet 9. april 2002 Huff stakkars deg..... Først vill jeg bare si at du må ikke fokusere på hvaalle andre syntes det er hva du syntes som gjelder.... Og hvist du elsker han og trives sp godt i hans selskap som du sier så er det jo ikke noe problem.... Føler du deg som en billig norsk jente når du går sammen med han på gaten eller er du bare redd for at alle andre gjør det?! Det jeg tenker når jeg ser to mennesker som er forelsket (uansett vilken fage de har på huden eller klær på kroppen)er at det er vakert når to mennesker er forelsket og auraen deres allt rundt dem blir vakert... Så når du går bortover gaten med kjæresten din så ha nesen i sy for det er ingenting som er vakrere enn to mennesker som er forelsket 12
Gjest Lea Skrevet 9. april 2002 #3 Skrevet 9. april 2002 Kommer an på hvor du bor. Men hvis du bor i Oslo er det vel ikke noe sjeldent syn at norske jenter går hånd i hånd med utenlandske gutter. Ser dette hver dag, men stusser aldri over det. Jeg synes du skal heve deg over alle de som stirrer og snakker. kanskje det bare er noe du innbilder deg? Jeg tror at mange har fordommer fordi de har hørt om jenter som blir mishandlet og opplevd ting som beskrevet i boka "Ikke uten min datter". Gi blaffen i blikk og stygge kommentarer. kos deg med kjæresten din og vær stolt du. Og han må vel ha det på samme måte han også. Hvis du gjemmer deg unna vil de snakke enda mer, så gå ut og snakk med folk, la dem bli kjent med kjæresten din. Lykke til!
terten Skrevet 9. april 2002 #4 Skrevet 9. april 2002 Var i samme situasjon som deg men skammet meg ikke, tvert imot provoserte mot alle de dømmende insnevra folka som brydde seg. Vil tilføye at min familie alltid har stått ved min side slik at alt kanskje var enklere for meg enn andre i samme situasjon. Er du sikker på han så kjør på. Det er de som ser ned på deg som er lite inteligente, husk alltid det. En ting til. Dersom man er sammen med utleninger er man i hverfall ikke billig, tvert imot. Andre kulturer har større krav til dyd enn vår rase. Lykke til. 1
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2002 #5 Skrevet 9. april 2002 -terte- du sa du var sammen han, dere er altså ikke det lenger? vet det ksnskje kan bli for privat så jeg forvneter ikke noe svar, men lurte kanskje på om han var grunnen til at du slo opp pga religion utseende osv eller om det var andre saker? tusen takk for mange gode svar! det hjelper litt å se at ihvertfall dere her inne ikke ser negativt nedpå det! nei familien min står også ved min side! det er ikke noe problem, men er redd for hva mennesker tenker i stpore folkesammlinger osv..
moonmood Skrevet 9. april 2002 #6 Skrevet 9. april 2002 For min egen del(sånn generelt) nei, men det finnes en stemme i bakhodet mitt ( som jeg egentlig vil fjerne - en fordom! ) som lager seg en "tanke" om dette. Hvorfor? Det vet jeg ikke. Jeg ser meg ikke selv som fordomsfull, men jeg har så og si aldri hadde kontakt med "negre" her i Norge, og det jeg har hatt har vært vesentlig uinteressant eller kommet ut på en negativ måte. Ergo så er dette fordommer i mitt hodet. Poenget mitt med at jeg skriver dette er at jeg ikke har noe imot om du går med din kjæreste, uansett farge eller utseende, men du spurte om hva vi tenker. Og jeg tenker i alle fall noen ganger litt fordomsfullt. Det er vel mer i undering, men dette kommer an på hvordan mannen ser ut og jenta ser ut. Så poenget mitt: Er du glad i han, og han glad i deg. Så gjør det dere vil. Jeg vil aldri se negativt på dere, men vil nok likevel under meg over noens forhold til andre, som andre garantert har lurt på mitt forhold til noen.
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2002 #7 Skrevet 9. april 2002 -moonmood- jepp det var akkurat dette jeg tenkte meg! vel om jenta ser lettkledd billig ut og gutten ser svær ut så får vel alle og en hver noen tanker i hodet sitt! men selv går jeg i normale klær slik som alle andre,oversminker meg ikke!og er ikke tykk! gutten jeg er stormfullt forelsket i ser ikke typisk utenlandsk ut og er også ordentlig kledd! heller ikke svær slik som mange kan tenke seg utenlandske gutter! han er heller ingen neger! men vil gjerne høre flere tanker..
Væren Skrevet 9. april 2002 #8 Skrevet 9. april 2002 Vær stolt av kjæresten din, du! - Og av kjærligheten! For all del: Ikke gjem den bort! Vær dere selv, og våg å vise verden at dere er glad i hverandre - slik det faller seg naturlig for dere! Det høres ut som om dere har det kjempefint sammen - og hva fordomsfulle mennesker mener, det skal du aldri bekymre deg over! Enkelte har alltid noe å sladre om, men det skal du glatt heve deg over! Uansett, slike mennesker får stadig noe nytt å prate om, så etterhvert vil det i alle fall miste nyhetens interesse! Jeg for min del synes i hvert fall kjærestepar er flott å se; uansett rase eller farge! To som er glade i hverandre er vel det fineste som finnes, eller??? Dessuten sier du jo at du har familiens støtte; det forteller vel egentlig at det er en kjempegrei gutt du er sammen med? Lykke til videre med kjærligheten! Klem fra12
Gjest *Perser* Skrevet 9. april 2002 #9 Skrevet 9. april 2002 hei jeg er en 'svarting' som kanskje noen andre vil kalle det! jeg er sammen med en herlig norsk/dansk/svensk man! og han er stolt av å gå med meg! det var mange kloke jenter og gutter som sa til meg her på kg at man skal ikke bry seg om andre som ikke har peiling på hvordan du er for deg blir det vel kjæresten din er! så jeg tok til meg det råde og etter det så har jeg bare lukket øyene og ørene, og etter det så har jeg ikke opplevd mer pinlige situasjoner! jeg har ikke problemer med noen, og hvis det er noen som har problemer med meg så er det rett og slett deres problem ikke min! så jeg håper at du kanskje vil tenke litt slik du også!? så kanskje opplever du det samme som meg, altså at du ikke ser mer hva andre sier og mener! uansett vær stolt (som væren sa) av deg selv for du har funnet en god snill man! og ikke la andre styre livet ditt.... det er du som bestemmer hvem du skal være sammen med! om ham du velger er gul, råd, lilla, svart, blå, hvit eller hva det måtte være så er DETTE her ditt valg ikke DE ANDRE! de andre kan si og mene hva de vil! du kjenner bedre din kjære og vet hvordan han er! Vær stolt nå du, jenta og gå med hode hevet! ser noen deg i øyene, så se dem i øyene tilbake..... ikke vær redd for noe som helst! det er nok ikke dere som er noe galt med! klem fra 12
Melian Skrevet 10. april 2002 #10 Skrevet 10. april 2002 Åh, så enig jeg er her med mange! Ikke gjør noe fordi du føler press ifra andre! Du må leve slik du vil leve livet ditt, og følg hjertet ditt! Møter du på fordommer (noe som jeg ikke kan garantere du får slippe), så må du heve deg over disse mennskene; hver gang noen tar hensyn til slike mennesker, får de viljen sin og hele verden blir satt et skritt tilbake! Vær stolt!12
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2002 #11 Skrevet 10. april 2002 deter så godt å høre dette fra mange mennesker her inne! men tanken slår meg jo igjen, er alt for fordomsfull, men hva om dere er de eneste som mener det! men iogmed at folk er ganske ærlige her inne så sier dere vel akkurat det som er deres meninger og jeg er glad for at alle sier det samme og det styrker både min selvtillitt og gleden av å være sammen han! han er verdens snilleste og det er ingen problemr mellom oss! synd at verden bare er så fordomsfull og negativ til ting som er annerldes og synd at det skal gå ut over enkelt mennesker:( tusen takk for hjelpa alle sammen,hører gjerne om fleres meinger, det hjlepr meg på så god vei!
Venus Skrevet 10. april 2002 #12 Skrevet 10. april 2002 Hei... Hva i all verden HAR du egentlig å skamme deg over??? INGENTING spør du meg... Er du sikker på din og hans kjærlighet burde ingenting av dette faktisk bekymre deg. Jeg har aldri vært rasistisk, i og med at jeg ser kun EN rase her: Menneskerasen !!! (Jeg er ikke mørk-redd,og kanskje litt "fargeblind"...) Men er DU det egentlig innerst inne ??? Jeg bare undres litt her nå... Vær så snill: Gå hånd i hånd - og med løftet hode med din kjære !!! Har folk problemer med DET, ja, så er det akkurat hva det er !!! DERES problem, og ikke ditt !!! OK ??? Livet er til for å leves!!!!!! Ikke la deg stoppe av folk med fordommer !!! De er bare ikke verdt bryet. God fornøyelse. Og vær glad for at du har funnet en å elske. Og som til og med elsker deg tilbake. Vennlig fra Venus.
aline Skrevet 10. april 2002 #13 Skrevet 10. april 2002 Tror det er mye hva du gjør det til selv også! Jeg blunker ikke engang når jeg går forbi et par med en hvit og en farget, det er ikke noe jeg legger merke til eller tenker på. Men dersom jeg ser et par hvor den ene parten synelig/tydelig skjemmes over forholdet? DET kan faktisk bli synelig. Og det som er trist er jo at det ikke bare blir synelig for meg og andre, men kanskje også for kjæresten din! Det må være jævlig å føle at ens egen kjære skjemmes over en på gata! Se på det som den mest naturlige ting av verden, det er det for DEG ikke sant? vel, da skal du tenke slik og oppføre deg slik og. De fleste av oss kikker ikke dersom vi ikke har noe å kikke på! Lykke til med tilliten til deg selv og din kjære. _________________ hilsen aline 1212[ Dette Innlegg er endret av: aline den 2002-04-10 15:49 ]
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2002 #14 Skrevet 10. april 2002 jeg skjemmes aldeles ikke over min kjære, og han vet ikke om dette problemet! jeg har fortalt han det men ettersom det har gått lang tid nå tror jeg han regner med at dette ikke lenger er et problem for meg! men senest i går var vi ute sammen og jeg bare føler at alle glaner på meg tenker stygt om meg og vurderer meg! føler at de dømmer meg ettersom jeg står å snakker med gutten! eller holder han inntil meg! jeg blir kvelt av blikkene dems!!!prøver å tenke at det ikke er meg dem glaner på eller at jeg bare innbiler det! men kanskj edet ikke er av den grunne ntil glaner heller? det er ihvert fall lov å håpe....
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2002 #15 Skrevet 10. april 2002 Da jeg traff mannen som jeg nå er gift med var han asylsøker og bodde på et lite kott på ett asylmottak. Familien min holdt på å flippe, og det manglet ikke på advarsler fra kjente og ukjente. Han er ikke mørkhudet, men du ser godt at han er utlending. I tillegg er han muslim, og alle så for seg disse skrekkhistoriene som man hører om på nyhetene. Heldigvis hadde jeg gode venninner som støttet meg i denne perioden. Etter at vi hadde vært sammen i ca. 1 år ble jeg gravid uten at det var planlagt, og i den følsomme situasjonen jeg var i da klarte familien min å overtale meg til å gjøre det slutt med ham. Han hadde enda ikke fått oppholdstillatelse og bodde fremdeles på asylmottaket, og de klarte å overbevise meg om at det ville være umulig å føde et barn inn i en slik familiesituasjon, der han kanskje kunne bli sendt tilbake når som helst. Så jeg var alene om omsorgen for barnet vårt i 1 år. Heldigvis ga han aldri opp håpet om at vi skulle få det til, og han klarte etterhvert å vinne familien min helt over. Vi har nå vært sammen igjen i ca. 5 år, og har giftet oss. Nå ser familien min på ham som sin egen sønn. Vi er kjempe lykkelige, og jeg tenker med skrekk på hva jeg, og ikke minst sønnen min, hadde gått glipp av dersom jeg hadde vært så feig at jeg ikke hadde våget å prøve igjen. Er det ekte kjærlighet må du ikke være redd for å satse. 1
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2002 #16 Skrevet 10. april 2002 hei anonym.. det var sterkt det du fortalte og jeg er glad du slo til å sa det til meg! det satte en liten tanke vekker i meg! det er sant det du sier, man merker ikke hvor mye man har mistet før man har mistet det! man skal sette pris på det man har ner og nå! takk for historien! håper dere får det fint fremover du, han og din sønn! det fortjener dere! sånne mennesker som dere skulle det vært flere av,sånne som ikke gav opp håpet men satset alt uansett hva!!! takk skal du ha
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2002 #17 Skrevet 10. april 2002 takk skal du ha! du fortalte en gripende historie som jeg satte pris på å høre! du gjør det virkelig verdt å satse på! det er godt å høre at det er andre som har gjennom gått det samme og som vet hva jeg snakker om! og takk for at du fortalte det! ønsker deg og din kjære og ditt barn lykke til!! er glad på deres vegne! håper jeg kan komme så langt jeg også
Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2002 #18 Skrevet 11. april 2002 beklager det ble to stk,da jeg trodde den første ikke ble postet..
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2002 #19 Skrevet 14. april 2002 jeg tror du bare skal gi blanke blaffen og løfte hodet høyt isky der du går! ingen har vel noe med hvem du omgås med og når du gjør det og hvorfor!lev ditt eget liv og vær stolt at ihvertfall du har funnet kjræligheten, det er det ikke alle som har! vi er alle mennesker uansett farge kjønn og religion!! nei ikke ha sånne tanker en gang! vær stolt av det i steden!
Gjest Anonymous Skrevet 14. april 2002 #20 Skrevet 14. april 2002 klar det er mennesker som titter fordi det er fordomsfulle mennesker det er snakk om! men så lenge du vet med deg selv at du har funnet deg en god og snill partner og begges kjærlighet er stor så hvorfor skal du bry deg om andre da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå