Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

Ser etter vugge til min kommende baby, men har ikke klart å finne enda. liten, hvit, fin vugge med alt tilbehør. hvor får man kjøpt det?

Skrevet

Jeg vil bare anbefale deg å se på hengevugger i steden for en vanlig vugge hvis du ikke har vurdert det, jeg er ganske overbevist om at det er mye mer praktisk og ganske sikker på at vi til vår neste kommer til å kjøpe og bruke det i steden for trevuggen vi hadde til M.

Skrevet

Vi har den øverste du linket til. Den er ikke så dyp, og vi kjøpte den først når han var 4 måneder gammel. Han likte den ikke. Lite lun. Ville valgt nr 2, eller helst en ambybaby.

Skrevet

Jeg og har mer "tro på" en sånn som er mer som en hengekøye enn typer som Leander osv der barnet ligger i en liten "seng" som henger i lufta. På tettinntil er det gode sybeskrivelser også om du er litt praktisk av deg.

Skrevet

Gutten vår liker i alle fall også bedre å bli bysset opp og ned istedet for sidelengs. Så jeg skulle ønske vi hadde kjøpt en ambybaby mens han var liten.

Skrevet

baby planeten

Vi har en moseskurv i stativ. Hadde det til datteren vår også.

Det som er genialt er at du kan ta ut kurven og plassere den i voga- slik har han med seg sengen sin også på turer og vi slipper reisesenga.

Er vi på besøk hos slekta har han med seg senga si da også. Han ligger i den ved siden av min seng så jeg kan ta ham opp og amme.Kjempe-lurt!

Vi har ikke himmel på vår kurv.

Skrevet

Jeg ville hatt en fast seng jeg da, blir ikke barna veldig vant til å bli vugget på hele tiden i sånne hengevugger? Jeg hektet til og med gulvvugga vår under senga vår sånn at ikke den skulle røre på seg jeg.

Skrevet

Vi måtte vugge ham i armene våre uansett, så jeg skulle heller ha hatt en hengevugge. Det gikk fort og greit å venne ham av med vugging når han ble klar for det.

Gjest *lucky*
Skrevet

Vi var veldig fornøyd med denne http://www.babyshop.no/wsp/babyshop/fronte...nu=&open=15

Vi hadde en krok til å henge vugga i i stua og en på soverommet slik at den lille bare hadde en seng den første tiden siden vi kunne flytte den enkelt og greit. Trygt og godt:)

Det er lett å regulere høyden på den. Heng vugga over senga di så slipper du å stå opp når den lille vil ha mat om natten!

Husk å regulere disse hengevuggene slik at de er litt høyere der barnet har hodet.

Gjest Screemy
Skrevet (endret)

Det som kan være lurt er å skaffe en combi vugge og seng!

Om babyen ikke liker vugging hele tiden så er det fint å "spenne fast" sengen til en vanlig seng :)

Denne kanskje: Som eks Vugge Tina Hvit

Den vuggen kan justeres fra vugge til låst sovestilling

Endret av Screemy
Gjest Gjest
Skrevet
Det som kan være lurt er å skaffe en combi vugge og seng!

Om babyen ikke liker vugging hele tiden så er det fint å "spenne fast" sengen til en vanlig seng :)

Denne kanskje: Som eks Vugge Tina Hvit

Den vuggen kan justeres fra vugge til låst sovestilling

SÅ GENIALT :tommelopp:

Skrevet

Vi hadde gammeldags vugge med første, og denne gangen har vi kjøpt en hengevugge som er hengslet i hver ende slik at man kan spenne den fast for å ta vekk vuggefunksjonen. Vi fant en fin i hvitmalt tre i Sverige på Happyland til ca 800 SEK. Da kjøpte vi madrass separat på Babyproffsen til 199 SEK. I tillegg kommer evt himmel og sprinkelbeskyttelse i tillegg dersom man synes det er vesentlig. Jeg synes vugge fungerer fint, og vi brukte vår til første i godt over seks måneder. Hun var ikke vanskelig å venne over i sprinkelseng og var ikke totalt avhengig av byssing. Brukte bare vugging dersom hun var veldig urolig. Jeg ville uansett skaffet meg en reiseseng, for den kan barna bruke frem til de blir tre år. Hadde heller satt vognbagen i reisesenga i starten dersom dere synes reisesenga blir for stor.

Gjest veslo
Skrevet
Jeg ville hatt en fast seng jeg da, blir ikke barna veldig vant til å bli vugget på hele tiden i sånne hengevugger? Jeg hektet til og med gulvvugga vår under senga vår sånn at ikke den skulle røre på seg jeg.

Babyen er vant til vogging frå livet i magen, så det gjer nok lite skade om ein lar overgangen til livet utanfor bli litt mjukare i ei vogge som gynger litt. Knerten vår låg i vogge til han var 8 mnd, men det var ikkje noko problem å legge han i reiseseng, eller i sprinkelseng seinare.

Denne gongen har vi kjøpt hengevogge frå hengekøyefabrikken.no. Gledar oss til å ta den i bruk. :)

Annonse
Skrevet

Jenta mi reiste seg opp langs veggen i sprinkelsenga når hun var sju mnd, vi måtte vel slutte med vugge når hun var rett over tre mnd fordi hun turnet for mye rundt oppi der. Allikevel velger vi å gå for hengevugge med nestemann, de som er som hengekøyer føyer seg litt rundt kroppen til barnet så det ikke så lett klarer å snu seg oppi der. Og det er jo ikke sikkert nestemann blir like rask som M var...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...