Gå til innhold

Hvilken rase?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Milo_*
Skrevet

Hei

Har lyst på hund. Vil ha en aktiv, robust, smart, og vennlig, liten til medium hund. En treningskamerat hadde vært perfekt, så har tenkt på fuglehund. Men jeg vil ikke ha røyting og slagging. Den siste hunden jeg har hatt var huskey. Kurrante treningskamerater, men har lyst på en hund med mer lyd og personlighet. (beklager alle husky-lovers ;) )

Ser for meg en hund på 40-50 cm, kan gå for en som er litt mindre. Men noen miniatyr har jeg ikke lyst på.

Tenkt på puddle, men får ikke akkurat den robuste følelsen og er ikke sikker på hvor utholdne de er? Tar gjerne i mot forslag :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Schnauser? Eller wheaten terrier, de er flotte og passer beskrivelsen din godt.

Endret av la Flaca
Gjest Gjest_Milo_*
Skrevet
Schnauser? Eller wheaten terrier, de er flotte og passer beskrivelsen din godt.

Kjenner ikke til wheaten terrier, så skal lese om den. Schnauzeren er med på listen over aktuelle. Har egentlig litt skrekken for terriere, ikke lyst på gneldre bikkje. Fant portugisisk vannhund når jeg googlet på røytefri, virker også spennde.

http://www.portugisisk-vannhund.no/

Noen som kjenner til lydnivået på dem?

Skrevet

Unngå rasetester, finn aktuelle raser som interesserer deg og les om dem.

Portogiseren er en grei hund, et rundere temprament enn Schnauzeren og Wheaten.

En Stor Puddel er robust nok den, og utholdende så det holder - dersom du trener den selvsagt. Kan trenes til det meste og har stor personlighet, og er tøffere enn mange tror.

Gjest Gjest_Milo_*
Skrevet
ta rasetesten på Canis

Takk for tipset. Men den hjelper meg egentlig veldig lite, får ikke lagt inn de viktigste kriteriene.

Så langt innholder listen med røytefrie hunder:

Portugisisk vannhund

Schnauzer

Wheaten Terrier

Puddel (stor)

Finnes det noen flere jeg burde lese mer om?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...