Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kanskje du har rett, jeg aner ikke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Samme det angående aldersforskjellen. Det som er nå for tiden er all den dramaen vg, dagbladet osv serverer oss.

Ikke at jeg orker å lese de bladene så ofte, men snapper opp ting der og, og hvor mye tid skal man gidde å vie sin tid til med jan thomas og den lille guttungen (som er myndig også)?

Alt skal bli så glorifisert og hollywoodaktig, og blir mer irritert over dem to, som bevisst skal prøve å hype den opp mer enn nødvendig her i norge. samme med avisene, som i det hele tatt finner det interessant å skrive om de der to?

hvem er dem egentlig????

Endret av BrunetteBarbie
Skrevet

Jeg synest de er søte :)

Men ok, litt stor aldersforskjell ja... Tipper mamman til gutten er godt skremt.

Skrevet

Ja, gutten selv har det nok helt utmerket på¨alle måter, men jeg ser ikke bort fra at mamman hans, og for ikke å snakke om pappan hans kanskje ikke er like happy.

Jeg vet at jeg selv ikke har vært like lykkelig over min datters atskillig eldre bekjentskaper... (selv om jeg selv hadde gutte/mannevenner med like stor aldersforskjell da jeg var på den alderen... men det var jo meg :fnise:)

Skrevet
Hva er livserfaring? Hvordan måler man det?

For min del er det irrelevant med andres aldersforskjeller, men jeg klarer ikke ha forståelse for at noen velger partnere som er like gamle som ens egne barn.

Min mann (vi er godt gifte nå) valgte meg på tross av aldersforskjellen. Han er 22 år eldre enn meg. Han fikk også barn veldig, veldig tidlig i livet (ved et uhell) - så han har faktisk et "barn" som er eldre enn meg. Jeg var 21 da vi traff hverandre. Vi var på samme sted i livet helt enkelt: jeg var utrolig moden for alderen og kom ikke "overens" med noen på min egen alder. Hadde reist mye, var stort sett ferdig utdannet og ønsket meg ikke barn for fremtiden. Han ønsket heller ikke barn og ønsket å "nyte livet" etter 20 år med et A4-familieliv. Vi hadde de samme interessene, det samme yrkesfeltet og samme humor. Har du da ikke forståelse for at vi ble partnere - selv om han fikk barn veldig ung?

Skrevet
Det var akkurat det jeg skrev :jepp:

Og med livserfaring, så mener jeg det livet lærer deg ved rett og slett å være til.

En person på 2o år kan ha opplevd (hatt opplevelser, reist, vært ute for ulykke, vunnet i lotto, hatt flere kjærester osv) like mye som en på 40 år, men den på 40 år har levd lengre, sett mer hvordan ting endrer seg over tid, hatt tid til å forandre seg og ev. endre standpunkt pga av tidligere erfaringer. Rett og slett tenkt mer over livet og funnet seg selv - på bakgrunn av de årene som 20-åringen bare har halvparten så mange av.

Jeg er enig- men livserfaring trenger ikke bare ha med alder å gjøre. (Orker ikke ramse opp hele bakgrunnen min- se lenger opp på siden...!) Men - i mitt tilfelle var vi så godt som likeverdige på det området trass en aldersforskjell på 22 år. Jeg hadde "levd" mye mer enn ham. Jeg hadde reist mest, hatt flest kjærester, opplevd mest etc - mens han hadde gjort barndomskjæresten gravid veldig ung og dermed "gått glipp" av mange av de erfaringene livet som ung/ung voksen innebærer. Alder ER bare ett tall- det kommet HELT an på personlighetene som er involvert.

Skrevet

Tror ikke det blir så morsomt når Jan tomas er 50 og kjæresten er 27 år !!

Skrevet

Jan Thomas kommer til å se nøyaktig likedan ut når han er 50 som han gjør i dag. Det er tross alt bare ni år til eller noe sånt.

Og guttungen vil kanskje ikke se ut som en guttunge lenger.

Skrevet
Og ved nærmere ettertanke hadde jeg hylt enda høyere hvis jeg var mor til 41-åringen. Det hadde rett og slett vært pinlig. Så reaksjonen hadde nok vært noe i nærheten av:

Skjønner ikke hva som hadde vært pinlig og hvorfor.

Skrevet

Ja da har de holdt sammen lenger enn folk flest.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Hadde søstern eller broren min på 18 hatt med seg noen hjem på 40, eller si 23 for den saks skyld, skulle jeg ha dratt dette mennesket utenfor døra og SKJELT dette vesenet så mye ut at han/hun aldri hadde turt å kontakte familien min igjen! Så ville jeg dratt hjem til foreldra til dette vesenet og skjellt ut dem for mislykket oppdragelse på ungen dems også!

Alle med litt mellom øra, klarer å huske at det er forksjell på å være 18, 23 og 40! Uavhengig av kjønn og modenhet. Det handler først og fremst om at man er på helt forksjellige nivåer i livet!

En fin regel er den postmoderne kjønn-aldersdifferanseregelen:

Den eldstes alder (rundet opp til nærmeste partall) delt på to, plusset på sju, er lik yngste respektable alder på kjæreste/partner.

Eldste / 2 + 7år = Ok alder for yngste

Det meste utover denne regelen er ekkelt, unormalt og nært opp mot det som burde ligge i begrepet pedofili.

Så om det noen tvil, Jan Thomas burde etter min mening bures inne og få behandling for pedofili!

Skrevet
Hadde søstern eller broren min på 18 hatt med seg noen hjem på 40, eller si 23 for den saks skyld, skulle jeg ha dratt dette mennesket utenfor døra og SKJELT dette vesenet så mye ut at han/hun aldri hadde turt å kontakte familien min igjen! Så ville jeg dratt hjem til foreldra til dette vesenet og skjellt ut dem for mislykket oppdragelse på ungen dems også!

Alle med litt mellom øra, klarer å huske at det er forksjell på å være 18, 23 og 40! Uavhengig av kjønn og modenhet. Det handler først og fremst om at man er på helt forksjellige nivåer i livet!

En fin regel er den postmoderne kjønn-aldersdifferanseregelen:

Den eldstes alder (rundet opp til nærmeste partall) delt på to, plusset på sju, er lik yngste respektable alder på kjæreste/partner.

Eldste / 2 + 7år = Ok alder for yngste

Det meste utover denne regelen er ekkelt, unormalt og nært opp mot det som burde ligge i begrepet pedofili.

Så om det noen tvil, Jan Thomas burde etter min mening bures inne og få behandling for pedofili!

Jeg er av den oppfattningen av jeg skal bli sammen med de jeg vil så lenge det er lovlig. Jeg gjør som jeg vil så lenge jeg ikke skader noen. Og jeg gidder ikke å bry meg med folk som skal dømme andre for aldersforskjell.

Jeg selv kunne godt tenkt meg å ligge med din søster på 18. Grunn? Jeg elsker å provosere, eller hva jeg skal kalle det, folk med slike holdinger som deg.

Og lær deg hva pedofil er for det vet du tydligvis ikke.

En pedofil går etter barn som ikke har kommet i puberteten. De går ikke etter tenåringer, og i hvertfall ikke 16-18-åringer.

Og vet du hva?

Jeg heter xxxxxxxx, jeg er 22 år gammel og jeg tenner på 18 år gammle jenter. Jeg er inne på met-art.com og der er det mange 18-åringer helt nakne. Nøff nøff

Ja, jeg har til og med møtt på jenter som kanskje bare er 16 når jeg har vært ute og synes de var sprengheit.

Men jeg er vel en pervers pedogris som fortjener å bli kastret i følge deg?

Du er tragisk om du mener det eller noe i nærheten.

Jeg vil nå påstå at det er veldig normalt for en på 23 og foreldke seg i en på 18.

40 og 19 er stor forskjell, men hva så? Det er ikke ulovlig. Hva om de elsker hverandre? Er det galt for en på 40 og 60 også? Er kanskje 60-åringen pedofil da?

Ja ja, lykke til videre i livet etter å dømme folk, som ikke en gang bryter loven.

Aktive pedofile er grusomme mennesker, men slike folk med dine holdinger er faktisk like farlig. Du er et farlig menneske.

Og du vet, de som roper ulv for mange ganger, vel, ikke regn med at jegeren kommer når ulven virkelig kommer for å bite deg i rumpa. For det kan skje.

Gjest virvelvind
Skrevet

Jeg kunne ikke brydd meg mindere om aldersforskjellen og jeg finner det ikke det minste ekkelt. Personlig kunne jeg ikke tenkt meg å blitt sammen med noen på 40, jeg liker gutter på min egen alder, men så lenge begge er lykkelig og forholdet fungerer for deres del har jeg ingenting jeg skulle sagt, la dem nå være i fred.

Skrevet

Er nesten mer skremmende å se andre mennesker bry seg så mye om livet til noen man ikke engang kjenner.

Bryr meg fint lite om hvem JT er sammen med, de er sikkert lykkelige med hverandre.

Gjest New Dawn
Skrevet

Synes de ser ut som far og sønn, jeg :ler: .. og jeg måtte le da så

:ler:
Skrevet

Nå må ikke denne formelen jeg trakk fram tolkes alt for bokstavelig. Men den kan være en god veileder om man skulle være i tvil på om en aldersforskjell er for drøy...

Poenget her, er at når man er ung er man dum! Dette skyldes først og fremst mangel på livserfaring.

En 15-åring dummere enn en 16-åring. Loven gir 16-åringer lov til å sex, det vil si at 15-åringer er for dumme til å ha sex. 18-åringer er i følge loven smarte nok til å kjøre bil, drikke seg fulle, gifte seg, ta opp lån osv.

Det skiller enormt mye på gjennomsnittstenåringen på 16 og den på 19. Og for og ikke snakke om gjennomsnitts 23-åringen! Se for eksempel på livsituasjon:

16-åringen bor hjemme hos mamma/pappa, og går i 1.klasse på VGS

19-åringen har akkurat eller skal kanskje snart flytte for seg selv, og er i millitæret/tar et fri-år/førsteårstudent

23-åringen har bodd for seg selv i flere år, og er i full jobb eller nesten ferdig med utdanning

Og nærmer man seg 30 er det ganske normalt og ha eller ville ha barn, volvo, villa og voff i nær fremtid...

Gjennomsnittsholdningene til sex utvikler seg drastisk mellom for eks. 19 og 23. Dette kan de fleste med innsikt også kjenne seg selv igjen på.

Enkelte vil kanskje hevde at 23-åringer ikke er dumme, men tenk deg da hvordan landet vårt ville sett ut om 23 år gamle ungdomspoitikere styrte landet? Er det en grunn til at ungdomspartier alltid har mer ekstreme standpunkter enn moderpartiene? Videre viser all rettspraksis at en 23-åring dømmes mildere enn en 39-åring for tilsvarende lovbrudd. Er det fordi 23-åringen er smartere?

Jeg gir blanke i JT, og har vel kasta meg på denne diskusjonen på feil grunnlag, men poenget er at så store aldersforskjeller som den middelaldrende JT og hans tenåringskjæreste representerer er på generelt grunnlag feil.

Dette er fordi individer på nesten 40 og på nesten 20 er på vidt forskjellige stadier i livet sitt. Kjærlighet forsvares slike aldersforskjeller, men jeg vil gjerne ha forklart hva som kan være kjærlighet (i seksuell kjæreste form) i et forhold mellom et individ som har et "fri-år" med jobb etter Vgs og et individ på oppunder 40...?

Og jeg mener på ingen måte sammenligne aldersforksjeller par over 18 med grufulle overgrep som pedofile begår mot uskyldige barn hver eneste dag.

Men noe av det jeg ønsker å ytre er at det ikke er en bastant overgang den dagen et barn fyller 16, 18 eller 23...

Skrevet

Alle damer digger jo homoer og Jan Thomas spesielt så han kan egentlig gjøre hva som helst og slippe unna med det.

Vel....kanskje ikke alle, men veldige veldig mange damer!

Er egentlig lut lei av homodyrkingen, Jan Thomas, butox og hele sulamitten! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...