mysan Skrevet 2. juni 2008 #1 Skrevet 2. juni 2008 Jan Thomas er 41, og kjæresten er 18. Det slo meg plutselig at dersom kjæresten var ei jente, så ville folk hylt opp om den gamle grisen som legger seg etter ungjenter, og han burde skamme seg, og hadde jeg vært moren til attenåringen osv.... Er det mer akseptabelt så lenge 18-åringen er gutt? :klø:
eximus Skrevet 2. juni 2008 #2 Skrevet 2. juni 2008 Nei, det er akkurat det samme om det er gutt eller jente. Personlig synes jeg den slags aldersforskjell, og særlig når den ene er så ung som 18 år, grenser mot det pedofile. Ja, jeg vet en attenåring er myndig og lovlig i massevis ... men det er jo en med livserfaring og en uten. Jeg fatter det ikke! Men jeg respekterer selvsagt de valg folk gjør helt for seg selv.
Noli Skrevet 2. juni 2008 #3 Skrevet 2. juni 2008 Hva er livserfaring? Hvordan måler man det? For min del er det irrelevant med andres aldersforskjeller, men jeg klarer ikke ha forståelse for at noen velger partnere som er like gamle som ens egne barn.
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2008 #4 Skrevet 2. juni 2008 Jeg tror det ville ha blitt ramaskrik om det var jente, men når det er gutt er det liksom greit fordi han ikke er like "skjør" som ei jente. Han som gutt kan slå tilbake om mannen hadde blitt voldelig. Kvinner er liksom så svake i følge folk. En mann kan ikke bli gravid heller i ung alder. Eximus, en gutt på 18 år er myndig.
eximus Skrevet 2. juni 2008 #5 Skrevet 2. juni 2008 Eximus, en gutt på 18 år er myndig. Det var akkurat det jeg skrev Og med livserfaring, så mener jeg det livet lærer deg ved rett og slett å være til. En person på 2o år kan ha opplevd (hatt opplevelser, reist, vært ute for ulykke, vunnet i lotto, hatt flere kjærester osv) like mye som en på 40 år, men den på 40 år har levd lengre, sett mer hvordan ting endrer seg over tid, hatt tid til å forandre seg og ev. endre standpunkt pga av tidligere erfaringer. Rett og slett tenkt mer over livet og funnet seg selv - på bakgrunn av de årene som 20-åringen bare har halvparten så mange av.
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2008 #6 Skrevet 2. juni 2008 og særlig når den ene er så ung som 18 år, grenser mot det pedofile. Ja, jeg vet en attenåring er myndig og lovlig i massevis ... men det er jo en med livserfaring og en uten. Jeg fatter det ikke! Pedofile går etter barn under 13 år. Vet ikke om du visste det, men det er så mange som ikke vet det så sier det for det.
Sol79 Skrevet 2. juni 2008 #7 Skrevet 2. juni 2008 (endret) Jeg syns det er på kanten til ekkelt, og jeg vet mange andre som syns det samme. Syns aldersforskjellen mellom Tone Damli Aaberge og kjæresten er i overkant drøy også, men ingen skriver om det heller. Kan det ha noe med at alle nevnte fire personer er pene og vellykkede? Endret 2. juni 2008 av Sol79
Mul@n Skrevet 2. juni 2008 #8 Skrevet 2. juni 2008 Pedofil ? Hallo, gutten er myndig. Ellers så kan man jo tenke hva man ønsker om den saken, det viktigste er jo at de to er lykkelige sammen uavhengig av kjønn. Men, at en 18-åring kan være svært fascinert av å være sammen med en kjendis, det kan vel tenkes. Og en kjendis som finner den store kjærligheten med assistenten sin...vel, jeg syns jeg har hørt det før. Jeg syns vel 18 og 40 er en noe spesiell aldersforskjell, at det er spennende nå tviler jeg ikke på, men lite gjennomtenkt av den som faktisk er den voksne syns jeg nok. Aldersforskjellen kan nok by på problemer når den første forelskelsen har lagt seg, vil jeg tro.
eximus Skrevet 2. juni 2008 #9 Skrevet 2. juni 2008 (endret) Pedofil ? Hallo, gutten er myndig. Les hele teksten. Det sto "min personlige mening! Endret 2. juni 2008 av eximus
Mul@n Skrevet 2. juni 2008 #10 Skrevet 2. juni 2008 Les hele teksten. Det sto "min personlige mening! Du får mene hva du vil, det er likevel langt over kanten å antyde at man er pedofil når man er kjæreste med en 18-åring.
milla-mor Skrevet 2. juni 2008 #11 Skrevet 2. juni 2008 Men Kristian Valen har jo datet attenåringer i årevis. Selv om fyren blir eldre for hvert år, så forblir kjærestene hans atten. Jeg har ikke akkurat hørt noen ramaskrik om dèt. Jeg synes sånne aldersforskjeller er litt drøye, men hvis det funker for dem det gjelder, så skal jeg ikke henge meg for mye opp i det. Tror ikke det spiller noen rolle om det er en ung jente, eller gutt. Det er forhold mellom såvidt voksne, og godt voksne, som er utløseren for de som reagerer.
Gjest Bellatrix Skrevet 2. juni 2008 #12 Skrevet 2. juni 2008 Men Kristian Valen har jo datet attenåringer i årevis. Selv om fyren blir eldre for hvert år, så forblir kjærestene hans atten. Jeg har ikke akkurat hørt noen ramaskrik om dèt. Jeg synes sånne aldersforskjeller er litt drøye, men hvis det funker for dem det gjelder, så skal jeg ikke henge meg for mye opp i det. Tror ikke det spiller noen rolle om det er en ung jente, eller gutt. Det er forhold mellom såvidt voksne, og godt voksne, som er utløseren for de som reagerer. Petter Stordalen også. Kanskje folk hadde reagert om det var nabogutten på 18 som fant seg en på 40? Eller broren på 24?
~Alwa~ Skrevet 2. juni 2008 #13 Skrevet 2. juni 2008 Jeg syns det er på kanten til ekkelt, og jeg vet mange andre som syns det samme. Syns aldersforskjellen mellom Tone Damli Aaberge og kjæresten er i overkant drøy også, men ingen skriver om det heller. Kan det ha noe med at alle nevnte fire personer er pene og vellykkede? Jeg synes alderforskjellen er vel drøy, men på den andre siden så er ikke modenhetsnivået til Jan Thomas i nærheten av den gjennomsnittelige 40 åring. Kan godt være han er vellykket i manges øyne, men pen er han hvertfall ikke i mine. Man blir sjeldent det når man har rynkemani og er sprøyteavhengig. Fyren kan jo knapt smile!!!
mysan Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #14 Skrevet 2. juni 2008 Jeg personlig tror nok at 18-åringen kan ha mye å lære av en som er såpass mye eldre, og han kommer nok ut av det hele med flere erfaringer enn sine jevnaldrende, så jeg ser ikke noe problem i det. Jeg synes heller ikke det er rart at han som er så ung faller så i staver over sin mye eldre kjæreste at han faktisk droppet russefeiringa for ham. Han er jo både eldre og kjendis. At en mann på 41 finner at han har noe til felles med en 18-åring er i mine øyne litt merkeligere, og det gjelder uavhengig av kjønn på den yngste parten i forholdet. Hvorvidt Jan Thomas er pen eller ikke har lite med denne debatten å gjøre. Synes han er søt jeg
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2008 #15 Skrevet 2. juni 2008 Jeg må innrømme at jeg synes det er underlig og faktisk litt småkvalmt. Jeg hadde nok IKKE vært begeistret hvis jeg var moren hans.
Gjest *Mim* Skrevet 2. juni 2008 #16 Skrevet 2. juni 2008 Jeg tenker på Jan Thomas som en litt umoden tenåring, er nok derfor jeg ikke synes det er spesielt ille.
Gjest Sativa Skrevet 2. juni 2008 #17 Skrevet 2. juni 2008 Skjønner godt herr Jan Thomas jeg, unge gutter tiltaler meg også må jeg innrømme. kanskje ikke akkurat 18 åringer, men ikke så langt unna. Dette gjør meg ingenting, la dem få kose seg :-)
Gjest Casey Skrevet 3. juni 2008 #18 Skrevet 3. juni 2008 En 18-åring må få lov til å prøve seg fram litt. Det er bare hyggelig at han kan få verdifull erfaring med en eldre mann så lenge det er positivt.
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2008 #19 Skrevet 3. juni 2008 Synest det er merkelig når 40 åringer finner interesse hos de under tyve. Lå småungene modnes og leke i fred. Skjønner fasinasjonen 18 åringen har Jan Thomas sank ennå noen hakk hos meg når jeg hørte dette.
Daria Skrevet 3. juni 2008 #20 Skrevet 3. juni 2008 Min første tanke gikk også i retning av det inntrykket jeg har av modenhetsnivået til Jan Thomas... En av grunnene til at det ikke reageres på samme måte som når det legges ut historier om forhold med tilsvarende alderforskjell her, er vel nettopp at Jan Thomas er kjendis -vi skjønner mer av hva som er tiltrekningen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå