Gå til innhold

Noen som har opplevd dette

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Trine_*
Skrevet

Hadde bestillt noe fra utlandet, da jeg fikk hentelappen så sa de atsendingen var kommet til et annet postkontor og blitt utlevetrt der. Da sending ble sendt rekomandert, så skal ikke dette være mulig, man trenger legitimasjon for å få hentet den ut.

heldigvis var det ikke noe kjempe verdifullt, men uansett er det skremmende at noen får pakka uten å vise legitimasjon på en slik sending. >Jg hjar ihvertfall ikke fått, eller hentet noe pakke.

Blir det erstaningssak i slike tilfeller? Det tar vel hundre år til jeg får noe penger tilbake evnt.

Videoannonse
Annonse
Gjest ikke postansatt
Skrevet

Dette må du snarest ta opp med Posten - det er jo derfor man sender rekommandert, slik at ingen utenforstående kan motta sendingen! Hallo, dette er en kraftig svikt i Postens egne utleveringsrutiner! Du må som sagt ringe og/eller sende brev tvert og forlange pengene igjen for verdien av sendingen som ble feilutlevert. Du har all rett på din side, det samme har senderen som betaler for at Posten skal sende/utlevere på en trygg måte.

Skriv gjerne tilbake og fortell hva Posten hadde å si! Hårreisende.

Skrevet

Jeg har fått utlevert pakke på posten uten legitimasjon. Det holdt visst med pakkelappen. Må si jeg var overraska. Hvis man har lyst på en overraskelsespakke er det bare å lete i andre folks postkasser...

Skrevet
Jeg har fått utlevert pakke på posten uten legitimasjon. Det holdt visst med pakkelappen. Må si jeg var overraska. Hvis man har lyst på en overraskelsespakke er det bare å lete i andre folks postkasser...

Det er forskjell på å få utlevert vanlig pakke og rekommandert/verdisending. En vanlig pakke kan hvem som helst hente da man ikke trenger å vise legitimasjon. En rekommandert pakke/verdisending så må man vise legitimasjon ved henting, da avsender betaler ekstra for at pakken skal bli utlevert til riktig person.

Skrevet

Men den som hentet må vel og skrive under ett sted? Eller er det bare ved henting av vanlige pakker? Tenkte at da vil jo posten muligens ha ett navn. Hvis de ikke skriver under sånn som min samboer, skjønner ikke hva som står der :fnise:

Men snakk med posten, for det høres helt merkelig ut det de har gjort.

Skrevet

Pakke får en utlevert med hentelapp av hvem som helst, men ikke hvis en bare har utskrift da dataen eller noe, da skal det forlanges legitimasjon. rek.sending skal IKKE leveres ut til andre enn mottaker, hvis ikke en har en fullmakt.

Skrevet

Ta det opp med posten og hvis du ikke får erstatning og et tilfredsstillende svar så kontakt journalister i dagbladet, de liker slikt .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...