Gjest Ann-Helen Skrevet 2. juni 2008 #1 Skrevet 2. juni 2008 Ønsker meg en katt, og tenkte kanskje å kontakte dyrebeskyttelsen i Oslo for å adoptere en derfra, istedenfor å få en gratis via finn.no... Men: Er det noen av dere som har adoptert dyr herfra tidligere? Er det seriøst, mener jeg. Får jeg hjelp til å finne en katt som "passer meg"?
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2008 #2 Skrevet 2. juni 2008 Ja, du får hjelp. Du kan også besøke kattene så mye du vil på forhånd. I tillegg hjelper du en ny katt som overtar plassen til den katten du eventuelt måtte velge.
Gjest Gjest_Line_* Skrevet 2. juni 2008 #3 Skrevet 2. juni 2008 Hei! Vi adopterte en katt fra Dyrebeskyttelsen for 3 år siden, og kunne ikke vært mer fornøyd. Vi hadde ingen spesielle kriterier, siden vi ikke har barn eller andre dyr, så vi kunne vel egentlig bare velge og vrake. Men de frivillige vet mye om hver enkelt katt, og kan helt sikkert helpe dere med å finne en som passer til deres situasjon. Husk at for dem er det viktigste at kattene får et godt hjem, så de sender ikke en katt med noen hjem uten å være ganske sikre på at den vil få det bra. Det var faktisk noen som fikk avslag mens vi var der. De fikk ingen katt i det hele tatt. På www.dooa.no kan du lese om arbeidet de gjør, og under linken "omplassering" finner du bilde og litt tekst om hver av kattene. Dette hjalp oss veldig, for vi hadde mer eller mindre bestemt oss for hvilken katt vi ville ha før vi reiste dit. Du forplikter deg til å ta godt vare på pusen, og dette inkluderer årlig vaksinasjon. Desverre er dette ikke noe alle katteeiere tar for gitt, så jeg tar det med for sikkerhets skyld. Dyrebeskyttelsen kan komme uanmeldt for å sjekke forholdene hvis de har mistanke om mislighold, og de ringer til alle etter en stund for å høre at alt er i orden. Dette syns jeg er veldig betryggende Husk at mange av disse kattene kan være litt traumatiserte og utrygge. Det tok 2 uker før vår katt kom fram fra under sofaen f.eks. Men nå er han verdens snilleste og mest kosete katt, og vi har ikke angret et sekund på at vi hentet ham. Det eneste vi angrer på er at vi ikke hentet ham før Lykke til med ny pus! Det er flott at det er flere som vil ta til seg katter som virkelig trenger og fortjener et godt hjem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå