Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger å stramme opp i mageregionen. Jeg vet at man ikke kan punktforbrenne, så derfor har jeg begynt å gå masse i tillegg til å ta endel situps. Gjør dette hver dag. Men hvor mange situps bør jeg ta? Så mange jeg klarer? Jo fler jo bedre?

Videoannonse
Annonse
Gjest Helen Parr
Skrevet

Jeg ville tatt situps og planke i kombinasjon. For eksempel planke i 45 sekunder x 3 (etterhvert 60 sekunder x 3) og deretter tre serier med 20 eller mer sit ups.

Gjest Mea Culpa
Skrevet

Ikke glem å trene ryggen i tillegg!

Skrevet

Forslag til gode ryggøvelser?

Hvordan er planken igjen?

Begynner å bli en stund siden forrige gymtime :sjenert:

Gjest Frk Åberg
Skrevet
Forslag til gode ryggøvelser?

Hvordan er planken igjen?

Begynner å bli en stund siden forrige gymtime :sjenert:

Planken er den hvor man har tærne (eventuelt knærne) i bakken, mens man holder seg oppe med albuene. Man ser i bakken og passer på å ikke svaie for mye i ryggen.

Skrevet (endret)

Ryggøvelser:

Rygghev:

Ligg flatt på magen, hev og senk overkroppen.

Rygghev med "svømmetak" for å få med øverste del av ryggen:

Ligg flatt på magen, med armene i skulderhøyde, bøyd i 90 grader. Hev overkroppen, strekk armene fram mens du retter dem ut, dra dem bakover i 90 grader mens du presser skulderbladene framover, senk overkroppen. Gjenta.

Så har vi noen øvelser vi gjør på kickboxinga:

Flaks:

Ligg på magen med armene rett ut til siden, hev og senk armene omtrent som om du flakser med vinger. Poenget er å presse skulderbladene sammen når du hever armene og slappe av når du senker dem. Armene skal ikke berøre golvet under repetisjonene. ca 3 x 20 bør være bra.

Kretser:

Ligg på magen, før armene strakt rett fram og så sammen bak på ryggen, strakt fram for hodet og sammen bak på ryggen. Armene skal ikke subbe i golvet, men holdes over golvet hele tida. 3 x 20 er fint her også.

Skrå ryggstrekkere:

Ligg enten flatt på magen eller stå på alle fire, løft motsatt arm og bein og strekk fingrene fram og tærne bakover. Pointet her er å strekke, ikke nødvendigvis løfte så høyt.

Endret av *Enigma*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...