Gjest TS Skrevet 2. juni 2008 #1 Skrevet 2. juni 2008 Jeg trenger å stramme opp i mageregionen. Jeg vet at man ikke kan punktforbrenne, så derfor har jeg begynt å gå masse i tillegg til å ta endel situps. Gjør dette hver dag. Men hvor mange situps bør jeg ta? Så mange jeg klarer? Jo fler jo bedre?
Gjest Helen Parr Skrevet 2. juni 2008 #2 Skrevet 2. juni 2008 Jeg ville tatt situps og planke i kombinasjon. For eksempel planke i 45 sekunder x 3 (etterhvert 60 sekunder x 3) og deretter tre serier med 20 eller mer sit ups.
stikkelsbær Skrevet 3. juni 2008 #4 Skrevet 3. juni 2008 Forslag til gode ryggøvelser? Hvordan er planken igjen? Begynner å bli en stund siden forrige gymtime
Gjest Frk Åberg Skrevet 3. juni 2008 #5 Skrevet 3. juni 2008 Forslag til gode ryggøvelser? Hvordan er planken igjen? Begynner å bli en stund siden forrige gymtime Planken er den hvor man har tærne (eventuelt knærne) i bakken, mens man holder seg oppe med albuene. Man ser i bakken og passer på å ikke svaie for mye i ryggen.
*Enigma* Skrevet 3. juni 2008 #6 Skrevet 3. juni 2008 (endret) Ryggøvelser: Rygghev: Ligg flatt på magen, hev og senk overkroppen. Rygghev med "svømmetak" for å få med øverste del av ryggen: Ligg flatt på magen, med armene i skulderhøyde, bøyd i 90 grader. Hev overkroppen, strekk armene fram mens du retter dem ut, dra dem bakover i 90 grader mens du presser skulderbladene framover, senk overkroppen. Gjenta. Så har vi noen øvelser vi gjør på kickboxinga: Flaks: Ligg på magen med armene rett ut til siden, hev og senk armene omtrent som om du flakser med vinger. Poenget er å presse skulderbladene sammen når du hever armene og slappe av når du senker dem. Armene skal ikke berøre golvet under repetisjonene. ca 3 x 20 bør være bra. Kretser: Ligg på magen, før armene strakt rett fram og så sammen bak på ryggen, strakt fram for hodet og sammen bak på ryggen. Armene skal ikke subbe i golvet, men holdes over golvet hele tida. 3 x 20 er fint her også. Skrå ryggstrekkere: Ligg enten flatt på magen eller stå på alle fire, løft motsatt arm og bein og strekk fingrene fram og tærne bakover. Pointet her er å strekke, ikke nødvendigvis løfte så høyt. Endret 3. juni 2008 av *Enigma*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå