Gå til innhold

Bukett til mannen min

Tjorven

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til å kjøpe en skikkelig flott bukett til mannen min sin bursdag om ikke så lenge, men jeg er blank på priser. Hvor mye bør man legge i en bukett om man ønsker den litt skikkelig og gjerne litt romantisk med røde roser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

200-300 kroner tror jeg er ganske vanlig pris for en litt fin bukett. Har fått kjøpe ganske fine rosebuketter til den prisen der i hvert fall.. Eller kan du se på internett. Både Interflora og flere andre har nettsider hvor du kan få se en ca pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roser kommer i alle prisklasser, avhengig av hvor fancy og hvor mange de er. Noen koster kanskje 100 kr pr stk, mens andre får du en bukett av 10 for samme prisen. Det greieste er å gå i et par foretninger og se hva du finner som du liker. Belag deg på et 200-300 kr, og se hva du kan få for det. Det er kanskje dyrt, men bedre å være klar over prisen på forhånd og være klar for å bruke litt penger, enn å tro du kommer unna med under 100 kr og være litt flau over buketten.

Roser kommer også i flere kvaliteter, og dyrt er ikke alltid best. Fikk 3 fantastiske roser av min kjære, men de hang med hodet etter 3 dager. Mester Grønn, hvor de ble kjøpt, har en garanti på minst 5 dager. Tok med "kvitteringen" tilbake, og fikk byttet disse tre kjemperosene med 2 buketter à 10 roser med et mellomlegg på 20 kr... Disse sto i over en uke. På begge typene roser hadde jeg gjort alt som det står på følgekortet, tatt vekk blader og roser, hatt lunkent vann, hatt på sånn liten gjødsellapp etc. Har ellers vært ganske fornøyd med Mester Grønn sine blomster, og den garantien deres funker, så lenge du har kvitteringen. :)

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig av deg!

Det beste du gjør er å snakke med en blomsterforretning. Si hva du vil ha og spør hvor mye det vil koste. da har dere et utgangspunkt å gå ut fra.

Jeg har funnet "min" blomsterforretning og kan alltid stole på et ærlig svar.

Ellers er Interflora på nett et godt måleinstrument - MEN dette er jo også noe som varierer fra Interflora-butikk til Interflora-butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Gleder meg til å gi ham en flott bukett, det er ikke så ofte det skjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå bestilt en blomsterbukett til mannen min sin bursdag til uken, og jeg er skikkelig spent på å se hvordan den blir. Det blir iallfall røde roser og prestekrager, så fikk de forøvrig frie tøyler! Håper den blir flott… Blomsterbutikken er visst en av de beste i området, så det er betryggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...