Gå til innhold

Bryllup

Gjest Det lille spesielle ekstra

Anbefalte innlegg

Gjest Det lille spesielle ekstra
Skrevet

Hei!

Vi skal gifte oss juli 2009 og ha et tradisjonelt bryllup. Skal gifte oss i den lokale kirken og ha selskapet ikke langt unna.

Selv om det er slik vi ønsker å ha bryllupet så ønsker vi at vi kan ha noen små ekstra ting som gjør dagen vår spesiell. Det lille ekstra liksom... Har lyst at denne dagen skal bli spesiell - både for oss og gjestene...

Det er mange som danser til musikk som er "deres" sang, osv.

Noen som har vært i bryllup hvor det ha blitt gjort ting som dere husker i lang tid, eller noen som skal gifte seg og har noen lure ideer?

På forhånd : takk for hjelp! :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Bra emne, trenger også råd når det gjelder dette.

Vi har hvertfall bestemt oss for at vi skal skjære toppen av kransekaka

i blinde - for å se hvor mange barn vi får :P

:ler:

Skrevet

Det jeg husker best fra et bryllup var at brudgommen hadde skrevet og komponert en sang til sin kone, som han fremførte for henne under middagen. Han sang og spilte gitar selv, og bruden klarte ikke holde tårene tilbake. :hjerte: .

Ellers har jeg jo hørt om forlovere som har satt sammen en filmsnutt eller ppt presentasjon med bilder fra bruden og/eller gommens barndom, hvor forlover forteller om opplevelser de har hatt sammen, store som små.

Gjest Gjest
Skrevet

Vet ikke om dette er så spesielt, men gjorde i hvert fall inntrykk på meg for mange år siden: Alle sto oppreist og klappet da brudeparet ankom. Paret måtte så sette seg ned ved ett eget bord (laget til for anledningen), deretter fikk alle gjestene utdelt hvert sitt brennende te-lys. En etter en gikk stille bort til brudeparet og satte lyset fra seg slik at lysene til slutt dannet ett stort hjerte rett foran brudeparet.. Etter at alle stearinlysene var plassert ble lyset i rommet dempet og brudeparets favorittsang spilt. Alle gjestene sto i en halvsirkel foran brudeparet og de brennende lysene. Var veldig stemningsfullt og fint. Har heller aldri opplevd dette i senere bryllup. Har den dag i dag ett spesielt forhold til den sangen som ble spilt.

Synes også det har vært nydelig når brudeparet har en pianist og/eller sanger som spiller/synger noen av favorittsangene deres i løpet av kvelden. Gjerne som bakgrunnsmusikk når folk ankommer lokalet eller ellers i løpet av kvelden. Veldig koselig å høre få men utvalgte sanger på festen i stedet for i kirka.

Skrevet

Dytte litt opp...jeg trenger idèer...

Skrevet

Har tenkt litt på å ha små gaveesker med navna på, som bordkort.

Finnes mange nyedlige slike esker. Er vel mest vanlig å ha sjokolade, o.l. i de.

Det blir nok det her også..

Men hadde vært kjekt å ha litt "spesielt" godteri, eller noe annet - trenger

heller ikke være spisende... men har heller ikke kommet frem til noe genialt enda =)

Godt det er 1 år til den store dagen, så jeg har litt tid til å tenke enda..

Men skulle gjerne hatt enda flere geniale tips og ideer!

*dytte post opp*

Lykke til medplanleggingen, jenter!! :fnise:

Gjest Wildcat
Skrevet

Det jeg husker som gjest er sjelden at det var ekstremt gjennomført pyntet etc, men de mer små og personlige tingene. Eksempler (fine kombinert, eller bare hver for seg):

- På hver kuvert et hefte med beskrivelse av hver enkelt gjest. Ikke bare "Kari - brudens tante", men noen linjer om hver enkelt gjest. Jobb, hobbyer, minner, hvordan de kjenner brudeparet etc. Gjør det enklere å starte samtaler med de man sitter sammen med, og det er jo alltid gøy å lese om seg selv ;)

- Brudeparet har skrevet en hilsen for hånd til hver enkelt gjest og legger på kuverten. Tidkrevende for brudeparet, men utrolig hyggelig for gjestene. Sånt som man tar vare på, selv om man normalt ikke er den som tar med seg bordpynten hjem etter festen :)

- Gjestene blir presentert når man har satt seg til bords. Om det er et stort bryllup er det kanskje ikke gjennomførbart å presentere én og én, men det går an å presentere gruppevis; "dette er Nils-Marianne-Line-Per-Kamilla, alle gode venner av bruden fra studietiden".

Jo, en pyntesak husker jeg veldig godt på; bordpynten besto ikke av blomster, men av gullfiskboller (med gullfisk i selvfølgelig) med oransje glasstener strødd utover bordet og i bunnen av gullfiskbollen. Det var skikkelig kult!

Gjest Gjest
Skrevet

Takk for mange gode tips, Wildcat! :jepp:

God idè å skrive litt kjekke ting om hver gjest, og ikke minst kjekt

for våre kjære gjester.

Vi skal ha grillfest eller kveldsmat kvelden før me de fleste gjestene, så

det er vel ikke egentlig nødveindig. Men skal se an hvor mange av gjestene

som kommer kvelden før...

:goodbye:

Gjest Wildcat
Skrevet
Vi skal ha grillfest eller kveldsmat kvelden før me de fleste gjestene, så

det er vel ikke egentlig nødveindig. Men skal se an hvor mange av gjestene

som kommer kvelden før...

:goodbye:

Har vært en form for samling kvelden før i de bryllupene jeg har vært i som har hatt "gjestehefte" også. Ett av bryllupene var samtlige gjester var innkvartert samme plass og heftene var lagt ut på rommene. De andre bryllupene fikk vi heftene ved middagsbordet, men det var uansett strålende gøy å få dem selv om det var mange vi hadde hilst på kvelden før.

Lykke til!! :goodbye:

Skrevet
Vet ikke om dette er så spesielt, men gjorde i hvert fall inntrykk på meg for mange år siden: Alle sto oppreist og klappet da brudeparet ankom. Paret måtte så sette seg ned ved ett eget bord (laget til for anledningen), deretter fikk alle gjestene utdelt hvert sitt brennende te-lys. En etter en gikk stille bort til brudeparet og satte lyset fra seg slik at lysene til slutt dannet ett stort hjerte rett foran brudeparet.. Etter at alle stearinlysene var plassert ble lyset i rommet dempet og brudeparets favorittsang spilt. Alle gjestene sto i en halvsirkel foran brudeparet og de brennende lysene. Var veldig stemningsfullt og fint. Har heller aldri opplevd dette i senere bryllup. Har den dag i dag ett spesielt forhold til den sangen som ble spilt.

Synes også det har vært nydelig når brudeparet har en pianist og/eller sanger som spiller/synger noen av favorittsangene deres i løpet av kvelden. Gjerne som bakgrunnsmusikk når folk ankommer lokalet eller ellers i løpet av kvelden. Veldig koselig å høre få men utvalgte sanger på festen i stedet for i kirka.

Har sett dette i mange bryllup jeg har vært i . Det med lysene ser veldig fint ut, men synes det hele tok altfor lang tid og var litt kjedelig faktisk. Men det er bare min mening

Skrevet

Det jeg husker best er et brudepar som valgte å danse litt kult og swing-aktig til sin sang i stedet for den kjedelige valsen. De startet pent som sangen gjorde og svingte seg med da farten økte i sangen. Veldig morsomt og ikke minst spenstig gjort i et ellers stramt bryllup :-D

Skrevet

Er kanskje ikke med på og gjøre bryllupsdagen spesiell, men vi fikk mange kommentarer og skryt for det. Vi hadde kurver på badet med div ting oppi.

Feks hårspenner, hårspray, blank neglelakk, paracet, tyggis osv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...