Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2008 #1 Skrevet 2. juni 2008 Kartell Bourgie. Jeg elsker denne lampen. Har den transperente, den passer perfekt inn hos meg, gir fantastisk lys og jeg har hatt den i to (?) år og er ikke i nærheten av å gå lei den. Vurderer å kjøpe en til, men sort, og vet at den kommer til å passe inn. MEN, tror dere at denne lampen kommer til å bli en klassiker på samme måte som enkelte Flo-lamper, phillipe starck møbler osv, eller er det en motesak? Jeg har ikke kastet meg på barokk-trenden ellers i hverken tekstiler eller møbler, det er derfor jeg liker lampen så godt hos meg, den skiller seg ut.
Gjest Gaby Skrevet 2. juni 2008 #2 Skrevet 2. juni 2008 Jeg har solgt denne lampen og mange andre designlamper/møbler/tapeter i to år, og har god tro på at den kommer til å vare. Den store barokkbølgen som har vært på alt av tapeter, tekstiler og mønster ellers på møbler er på tur vekk igjen allerede, men akkurat denne lampen vil nok holde seg alikevel. Dette pga at den ikke har helt samme stil som alt barokkmønsteret, men er en gjenstand som kombinerer barokkfasongen med nåtidens materialer. Jeg syns forøvrig også at den gjør seg aller best når det ikke er snev av barokk ellers i interiøret. Løp og kjøp! :D
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2008 #3 Skrevet 3. juni 2008 Jeg tror at denne lampen er en motesak, men det er jo heldigvis mennesker der ute som ikke lar seg diktere av hva neste motebølge blir. Når man ser på såkalt klassisk interiør så er det masse rene rette linjer og enkle former det går på.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 3. juni 2008 #4 Skrevet 3. juni 2008 Takker for svar. Jeg bryr meg forsåvidt ikke om ting er ut eller ei, men det er ikke å komme i fra at man kan påvirkes av trender. Det kunne aldri falle meg inn å kjøpe noe kun fordi det er mote, men jeg skal være ærlig å innrømme at jeg kan bli svak for ting jeg har blitt pådyttet nok ganger. Forsøker å unngå å bli for mye påvirket av trender og når jeg ser at noe tar helt av enten det gjelder klær eller interiør, så står jeg som oftest over. I tjueårene var jeg mer med på "det alle har" bølgen, nå er jeg bevisst på jeg ikke orker det og satser på ting jeg tror jeg kommer til å like over tid og som ikke er veldig "2008". Men akkurat denne lampen har truffet meg så veldig, jeg blir nesten lykkelig av å se på den. *overfladisk*
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2008 #5 Skrevet 3. juni 2008 Men akkurat denne lampen har truffet meg så veldig, jeg blir nesten lykkelig av å se på den. *overfladisk* Åh, sånn er jeg også! Jeg liker å ha pene ting rundt meg, de trenger ikke å være dyre eller sjeldne, bare de er peneeee! Gleder meg til jeg en gang i fremtiden får et hus å innrede!
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 3. juni 2008 #6 Skrevet 3. juni 2008 Åh, sånn er jeg også! Jeg liker å ha pene ting rundt meg, de trenger ikke å være dyre eller sjeldne, bare de er peneeee! Gleder meg til jeg en gang i fremtiden får et hus å innrede! Bra vi er flere. Det er jo mange ting som er bare flotte og fine, ja faktisk er det så mye at det blir en kunst å begrense seg mange ganger, men noen ting blir bare helt spesielle. Man kan jo se det enda lettere når det gjelder f.eks malerier eller litografier - det finnes flotte verk og så finnes det de som bare treffer deg rett i hjertet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå