Gå til innhold

dårlig samvittighet

Fremhevede innlegg

Skrevet
Søsken og foreldre synes jeg er minmum når dere først velger å invitere noe familie. Alternativet er å droppe familien helt.

Dersom man vil inkludere foreldre, f.eks fordi man syns det blir riktig i forhold til at de har oppdratt en i mange år, hvert der på opp- og nedturer osv. Men ønsker fortsatt bare en liten seremoni uten flere gjester, så må man vel få lov å tenke sånn uten at andre skal bli så fornermet tenker jeg da. Man ser jo tydeligvis forskjellig på hva som er viktig på denne dagen, og det må da nesten andre respektere og heller være glad for at noen skal gifte seg??

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet
Dersom man vil inkludere foreldre, f.eks fordi man syns det blir riktig i forhold til at de har oppdratt en i mange år, hvert der på opp- og nedturer osv. Men ønsker fortsatt bare en liten seremoni uten flere gjester, så må man vel få lov å tenke sånn uten at andre skal bli så fornermet tenker jeg da. Man ser jo tydeligvis forskjellig på hva som er viktig på denne dagen, og det må da nesten andre respektere og heller være glad for at noen skal gifte seg??

Hvis det er slik din familie tenker så ser jeg ikke noe problem. Men nå er vel kanskje tilfellet at de ikke tenker slik?

Skrevet
Hvis det er slik din familie tenker så ser jeg ikke noe problem. Men nå er vel kanskje tilfellet at de ikke tenker slik?

Jeg har en stor familie, 4 søsken og vi tenker nok nokså forskjellig alle sammen. Men det er bare hun ene som syns at det er spesielt viktig å bli inkludert.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har en stor familie, 4 søsken og vi tenker nok nokså forskjellig alle sammen. Men det er bare hun ene som syns at det er spesielt viktig å bli inkludert.

Da må du bare være forbredt på å ta de reaksjoene som vil komme!

Skrevet

Det ville aldri falt meg inn å ikke inkludere min søster, men så har jeg bare en og ikke fire :)

Skrevet
Da må du bare være forbredt på å ta de reaksjoene som vil komme!

Vel.. nå har vi funnet en bra løsning syns jeg, og alle er fornøyde. Så det er bra::D

Gjest selskapssyk
Skrevet

Første gang min bror giftet seg dro til Paris sammen med et vennepar, ingen familie. Andre gang han giftet seg fikk vi en telefon en uke i forveien om at han skulle gifte seg med en dame i Thailand, ingen familie. Min søster giftet seg på rådhuset uten å si et ord til familien, fikk tilfeldigvis greie på det ved en senere anledning. Jeg er ikke gift.

Det hører med til tradisjonen at mine foreldre også giftet seg på rådhuset i sin tid, stille og rolig. Så vi gjør ikke så mye ut av oss når det kommer til bryllup.

Jeg vil i bryllup snart! Og helst ikke mitt eget. :ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Å invitere foreldre, men ikke søsken synes jeg høres veldig avvisende og lite hyggelig ut.

Vil du gifte deg helt uten "tilskuere/deltakere", så gjør det. Men inkluderer du først noe familie, så bør alle foreldre og søsken få være med.

Skrevet

Både foreldre og søsken er viktig, synes jeg. Men HVIS jeg måtte velge, så hadde jeg valgt foreldrene mine.

Hvis det var pengene det sto på, ville jeg heller valgt et billigere alternativ, fremfor å utelate noen som er så viktige for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...