Husfrua Skrevet 2. juni 2008 #1 Skrevet 2. juni 2008 Vi bestemte oss veldig kjapt at vi skulle gifte oss i august og ha bare foreldre og forlovere, da vi ikke vil bruke mye penger på det, samtidig som vi ikke øsnker å gjøre så mye ut av det. Vi drar heller rett på en reise dagen etter. Snakket med søsteren min i går som ble skikkelig skuffet. Fikk utrolig dårlig samvittighet for at jeg ikke inkluderer dem. Syns dere det er dårlig at ikke hele familien får være med i bryllup??
Sun Mei Skrevet 2. juni 2008 #2 Skrevet 2. juni 2008 Nei, ikke hele familien, men søsken kunne vel kanskje blitt bedt
Husfrua Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. juni 2008 Nei, ikke hele familien, men søsken kunne vel kanskje blitt bedt Problemet er at jeg har veldig stor famillie og de bor 60 mil unna. vi tenkte myepå kostnadene, samt at den ene søsteren min kunne ikke komme uansett da hun har termin i den tiden. I utg.punktet tenkte vi det skulle være bare oss uten foreldre også,men ville gjøre litt mere ut av det. men skjønner seff at søsken øsnker å være med.
Mazilla Skrevet 2. juni 2008 #4 Skrevet 2. juni 2008 Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet! Det er jo tross alt deres dag! :)Skjønner likevel at søsken og andre synes det er litt kjedelig at de ikke får oppleve dagen sammen med dere, men det får de bare respektere. Dere kan jo eventuelt invitere til en litt større fest litt senere, en stund etter bryllupet? Behøver ikke bli noen kostbar affære, f.eks. hvis dere inviterer til spleiselag hvor alle tar med seg litt, som til sammen blir et stort koldtbord! Eller en grillfest neste sommer..?
Husfrua Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 2. juni 2008 jeg har nå tenkt at jeg ønsker å ha åpent hus etter middagen sånn at søsken og besteforeldre kan komme til kaffe etterpå.. Høres det greit ut??
gjest*ts* Skrevet 2. juni 2008 #6 Skrevet 2. juni 2008 Om søskena dine bur langt unna, så er det kanskje ikkje så stas å komme for berre kaffi? Eg meine, om dei skal vere til stades på sjølve dagen, koffor ikkje vere med på alt? Og så er gaveønsket at alle betalar sin eigen kuvert pris for middagen eller noko slikt?
Husfrua Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 2. juni 2008 Om søskena dine bur langt unna, så er det kanskje ikkje så stas å komme for berre kaffi? Eg meine, om dei skal vere til stades på sjølve dagen, koffor ikkje vere med på alt? Og så er gaveønsket at alle betalar sin eigen kuvert pris for middagen eller noko slikt? hmm.. skulle de vært med på middagen syns jeg det er mest riktig at vi betaler. Men siden den ene søstra mi mest trolig ikke kan, og jeg syns middag er nokså høytidelig, syns jeg den bør inkudere enten alle eller ingen, at det blir likt. Om de ønsker å komme til kaffen, regner jeg med de tar det som en liten ferietur hit, siden de aldri har vært her før. Jeg syns ikke det er så viktig å inkludere alle på denne dagen, men vet at mange gjør det. Så noen hensyn må jeg vel bare ta tenker jeg.
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2008 #8 Skrevet 2. juni 2008 Enig med de andre her - søsken kan man gjerne invitere selv om bryllupet er lite. Jeg ville blitt veldig fornærmet hvis jeg ikke ble invitert av mine søsken. Min søster giftet seg nylig, da var bare mamma og pappa, oss to søsknene med partnere og min bestemor invitert. Vi betalte reise i stedet for gave. Veldig koselig, og et fint minne for livet til alle som var der.
Saeria Skrevet 2. juni 2008 #9 Skrevet 2. juni 2008 Signerer Mazilla. Selv kommer vi til å ikke ha en eneste gjest, men heller invitere foreldre ut på middag senere. Vi regner med at det blir litt skuffelse, men det er denne varianten som passer oss som personer best. Vi har ikke sagt noe til noen om dette. De får vite om det i etterkant. Deter jo som kjent lettere å få tilgivelse enn tilatelse.
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2008 #10 Skrevet 2. juni 2008 jeg har nå tenkt at jeg ønsker å ha åpent hus etter middagen sånn at søsken og besteforeldre kan komme til kaffe etterpå.. Høres det greit ut?? Hadde min søster giftet seg og bare invitert meg til kaffen kunne det vært det samme med det hele. Tror jeg hadde funnet meg noe annet å gjøre den helgen.
Husfrua Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 2. juni 2008 Hadde min søster giftet seg og bare invitert meg til kaffen kunne det vært det samme med det hele. Tror jeg hadde funnet meg noe annet å gjøre den helgen. Jeg hadde nok ikke tenkt sånn og jeg vet at jeg bare har ei søster som tenker sånn. Resten hadde nok syntes de hadde vært helt greit. Men uansett, jeg blir ikke helt enig med meg selv her. Har tenkt på at det kanskje hadde vært greit å droppe middagen og heller hatt hageparty med grilling hvor alle hadde blitt med. Hadde det vært noe å gjøre??
Saeria Skrevet 2. juni 2008 #12 Skrevet 2. juni 2008 Hvorfor ikke. Hageparty er jo kjempekoselig det og.
Mazilla Skrevet 2. juni 2008 #13 Skrevet 2. juni 2008 Hvorfor ikke. Hageparty er jo kjempekoselig det og. Enig!
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2008 #14 Skrevet 2. juni 2008 ...Men siden den ene søstra mi mest trolig ikke kan, og jeg syns middag er nokså høytidelig, syns jeg den bør inkudere enten alle eller ingen, at det blir likt. ... Det er vel vanlig å invitere alle også velger de heller om de kommer eller ikke?
Alice Ayres Skrevet 2. juni 2008 #15 Skrevet 2. juni 2008 Vi bestemte oss veldig kjapt at vi skulle gifte oss i august og ha bare foreldre og forlovere, da vi ikke vil bruke mye penger på det, samtidig som vi ikke øsnker å gjøre så mye ut av det. Vi drar heller rett på en reise dagen etter. Snakket med søsteren min i går som ble skikkelig skuffet. Fikk utrolig dårlig samvittighet for at jeg ikke inkluderer dem. Syns dere det er dårlig at ikke hele familien får være med i bryllup?? Jeg synes det er dårlig gjort at ikke hele den nermeste familien får komme. Foreldre og søsken hadde vært en selvfølge for meg - samme hvor lite bryllupet skulle være. Skjønner ikke helt logikken i at du ikke inviterer den ene søsteren din fordi den andre kanskje ikke kan komme.
Husfrua Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #16 Skrevet 3. juni 2008 Jeg synes det er dårlig gjort at ikke hele den nermeste familien får komme. Foreldre og søsken hadde vært en selvfølge for meg - samme hvor lite bryllupet skulle være. Skjønner ikke helt logikken i at du ikke inviterer den ene søsteren din fordi den andre kanskje ikke kan komme. Ikke pga at hun ene ikke kan komme at jeg ikke tenkte å ha middag til alle, det var pga kostnadene + at vi ønsket i utg.punktet at det skulle være bare oss. Syns faktisk at man til syvende og sist skal gjøre det man føler er best for en selv. Uansett har jeg fått et pakketilbud fra en kjenning som jeg ikke kunne si nei til. Derfor blir alle inkludert allikevel. Selv om jeg fortsatt syns man må få ha et bryllup akkurat som man selv ønsker. Om noen blir skuffet fordi man har andre tanker rundt et brylluo, så er det ikke alltid man kan ta sånne hensyn. Men nå fikk vi et fantastisk tilbud og da syns jeg det er fint
Saeria Skrevet 3. juni 2008 #17 Skrevet 3. juni 2008 Så flott at du fikk et bra tilbud, Ras. :-D Er forøvrig enig i dine tanker. For noen er det naturlig å ha den nærmeste familien til stede, for andre er det naturlig ha hele slekta, og for noen er det naturlig å være alene. Man må alle gjøre som man vil på sin egen bryllupsdag.
Alice Ayres Skrevet 3. juni 2008 #18 Skrevet 3. juni 2008 Ikke pga at hun ene ikke kan komme at jeg ikke tenkte å ha middag til alle, det var pga kostnadene + at vi ønsket i utg.punktet at det skulle være bare oss. Syns faktisk at man til syvende og sist skal gjøre det man føler er best for en selv. Uansett har jeg fått et pakketilbud fra en kjenning som jeg ikke kunne si nei til. Derfor blir alle inkludert allikevel. Selv om jeg fortsatt syns man må få ha et bryllup akkurat som man selv ønsker. Om noen blir skuffet fordi man har andre tanker rundt et brylluo, så er det ikke alltid man kan ta sånne hensyn. Men nå fikk vi et fantastisk tilbud og da syns jeg det er fint Så flott at det ordnet seg. Lykke til med giftemål og selskap.
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2008 #19 Skrevet 3. juni 2008 Det er ikke alltid det passer å invitere søsken. Hvis jeg og min sambo skal gifte oss kan vi velge å ha middag for foreldre og forlovere, da får vi fire gjester. Skal vi ta med søsken så må vi jo også ta med deres partnere, da ville vi i tillegg til foreldre og forlovere hatt 20 gjester... Det er ganske stor forskjell i størrelse! Og når foreldre og søsken er invitert må vi nesten invitere bestemor også. Og har vi med henne så vil nieser og nevøer lure på hvorfor ikke de blir invitert... osv osv. Sånn kan man fortsette til man har et digert bryllup med 100 gjester for noen av oss. Man setter grensa der man selv vil.
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2008 #20 Skrevet 4. juni 2008 Søsken og foreldre synes jeg er minmum når dere først velger å invitere noe familie. Alternativet er å droppe familien helt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå