Gå til innhold

Skyveseng til barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leter etter ny seng til vesla. Hun ligger i sprinkelseng ennda, og skal nok gjøre det en stund til, men må nok bytte snaart.

Går dere rett over til voksenseng?

Ser det finnes en del skyvesenger, fra ca 100cm og kan draes ut til 170. Men en sprinkelseng er jo 120lang og da er det jo "bare" 50cm til det lengste på ei slik seng, og man trenger jo mange nye madrasser....

Eller ER det praktisk med slik seng?

Noen som vet om slike lave klesskap er å få kjøpt mer? Vet det var mye av det før. De var vel ca 150-170høy.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Vi kjøpte juniorsenger (170 cm). Da var ungene 2 og 4 år gamle, så de kan ha de i mange år ennå.

Jeg synes ikke voksesengene er fine, men det er fordi jeg har sett en vokseseng fra Ikea, som var så bred at når den var dratt ut var det ett stort tomrom på sidene av madrassen. Mindre pent, og ikke praktisk.

Skrevet

Vi hadde en skyveseng til sønnen vår, men før det var behov for å skyve den ut mer enn det sprinkelsengmadrassen var fikk han voksenseng.

Gjest Gjest
Skrevet

Dårlig forklart over her, men jeg håper dere forstår;)

En annen ting er at du sparker til foten som blir midt på senga når du drar ut senga. Nok en håpløs forklaring=)

Skrevet

Jeg kjøpte en "gammeldags" skyveseng til min datter (brukt) fordi den har høyere kanter enn de moderne jeg har sett på. Hun sto opp hver natt når hun hadde vanlig seng, nektet å ligge i sprinkelsenga, så det ble en god løsning for oss. Egentlig er den ikke høyere enn at hun fint kunne klart å komme seg ut av den, men det har hun heldigvis ikke oppdaget enda, ser nok høyt ut for ei lita snuppe på to ;) Jeg kjøpte bare en barnemadrass på Jysk og skar til, litt ukurante mål, tok bare 140 så den ikke blir så stor. Innen hun har vokst ut av den skal hun få vanlig seng. IKEA har forøvrig en voksemadrass som kan bygges ut i 3 lengder, passer til voksesengene deres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...