Gå til innhold

Kjolen min ++!!


Pip

Anbefalte innlegg

Jippi!!!

Har laget en side der jeg har lagt ut bilder av kjolen min, buketten og skoene. (Håper bare den virker!)

http://photos.yahoo.com/bc/ninanost/lst?.d...Bryllup&.view=t

Dette var genialt, siden jeg ikke finner bilder av verken kjole eller bukett på nettet... Og så er det jo fint å spørre dere jenter om litt tips og sånt, da! :D

Nå må jeg sjekke om det virker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Juhu! Virka, jo! :briller:

Altså: Jeg skal IKKE ha det pastell-greiene rundt livet! Skal ha en smal hvit kant i stedet.

Spørsmål: Jeg har langt tjukt, brunt hår med krøller, og har tenkt å ha det meste løst. Tror dere dette er lurt? Hva med slør? Det blir i tilfelle et langt chiffonslør... Selv føler jeg det kan bli litt for mye, kanskje. Samtidig som slør er fint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst må jeg bare si:Kjempelekker kjole!! :D

Til den kjolen tror jeg det blir finest uten slør, ettersom det er trompetarmer tror jeg det blir litt mye med slør. Tror det blir fint med håret litt løst som du sier, kanskje litt satt opp foran og hengende løst bak. Evt. med blomster, perler eller annen pynt i håret. Kanskje et lite diadem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var fiiiiiiiiiiiiiiin! Du blir litt alveprinsesse på den store dagen, du Pip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et florelett, fullstendig gjennomsiktig slør med en tynn kant i enden hadde vært pent. Er det et lite slep på kjolen? Hvis det er slep på kjolen er det vakkert med litt lengde på sløret.

Den er ikke ulik den PalomaBlanca kjolen jeg har prøvd. Jeg prøvde med chiffonslør og det var ikke pent til chiffonarmene.

Men kun ett lag! Ikke tre slik at det blir "høyt" bak. Det passer ikke den enkle kjolen. Se eksempel

Tror du må velge mellom vakkert langt hår med pynt og slør. Begge deler er ikke så pent.

Buketten var pen. Jeg ønsker noe lignende. Men med Calla og hvite roser også. Lekkert med røderoser og eføy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott kjole!

Tror du bør få håret litt opp fra kjolen, så en enkel, oppsatt frisyre vil nok stå fint til kjolen.

Da kan du også til og med bruke slør.

Men det kan lett bli 'too much' med "lang" frisyre, slør og den kjolen.

Good luck!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempe flott kjole og bukett!

Tror det blir fint med litt løst hår til den kjolen, i alle fall når man har slikt hår som det du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig kjole. Tror det blir utrolig flott med håret lett oppsatt foran og så henger det løst bak. Da syns jeg og at det blir finest uten slør. Kjolen er så vakker i seg selv den at et slør kan lett bli for mye. MEn litt blomster eller noe pynt i håret blir fint!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pip.

Vi har nesten samme kjole vi to. :) Eneste forskjellen er at det ikke er noe "belte" på min kjole. Også tror jeg vi har ulikt mønster på kjolene. Men ellers så er den helt lik i fasongen.

Du kommer helt sikkert til å bli nydelig i denne kjolen.

Jeg var på prøvetime med min og spurte om dette med slør. De anbefalte mg å ikke ha det. Da det er veldig mye som henger på kjolen fra før av, så vil det fort bli for mye av det gode. :-?

Frisyren jeg skal ha er enkel, jeg skal sette det opp bak som i en flettet knute og det skal henge ned hår fra denneknuten samt at jeg skal ha noe hengende ned foran. Håper du skjønner hva jeg mener. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei - og takk for fine svar!

Felix: Ja - kjolen har slep! Jeg har fått vite at det er en Pronovias-kjole, men har aldri sett bilde av den på noen Pronovias-sider... Så vet ikke jeg.

Hvis jeg skal ha slør, må det bli chiffonslør. Jeg syns nemlig ikke tyll står så godt til chiffonkjoler... Men som sagt, heller litt mot at det ikke blir noe slør...

Jeg syns forresten også at røde roser og eføy er veldig vakkert, og står nydelig til hverandre!

Pusekatt: Men oppsatt hår har jeg ikke med i vurderingen lengre, egentlig... Tror ikke det vil kle meg noe særlig, og dessuten er det mer 'meg' å ha det ned...

Nikki: Så gøy da!! Men jeg ska'kke ha det 'beltet' jeg heller altså! Pastell er liksom ikke min greie... :D

Jeg var på prøvetime med min og spurte om dette med slør. De anbefalte mg å ikke ha det. Da det er veldig mye som henger på kjolen fra før av, så vil det fort bli for mye av det gode.  

Det er akkurat det jeg har tenkt også... Det henger jo chiffon og 'flagrer' overalt, så det kan fort virke litt overlesset med slør i tillegg...

Frisyren jeg skal ha er enkel, jeg skal sette det opp bak som i en flettet knute og det skal henge ned hår fra denneknuten samt at jeg skal ha noe hengende ned foran. Håper du skjønner hva jeg mener.

Skjønte det ikke helt, må jeg innrømme... Har du et bilde eller noe??

Kjekt at så mange likte kjole og bukett - jeg opplevde både på brudesalongen og hos floristen at jeg nok ikke akkurat har fulgt moten... Men greit å velge litt uvanlig også, da...

Forøvrig så kunne jeg nok aldri gifta meg i noen prinsessekjole... Man skal jo være seg selv i brudekjolen også! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusekatt: Men oppsatt hår har jeg ikke med i vurderingen lengre, egentlig... Tror ikke det vil kle meg noe særlig, og dessuten er det mer 'meg' å ha det ned...  

Det er uansett det viktigste - at du følger din smak og din stil!

Håper du blir fornøyd med både frisyre og kjole!

PS: Istedetfor slør kan du jo evt ha en pen hårspenne eller en tiara eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi - så gøy at det er flere enn meg og forloveren min som liker kjolen!! :D Har jo ikke vist den til så mange akkurat, så dette var spennende!

Jeg er nesten sikker på at slør utgår altså - men må nesten prøve det først...

Blomster i håret blir det sikkert! Noen roser tenker jeg... Ser for meg at de kan festes der hvor det håret som skal settes opp blir dradd bakover, om dere skjønner? Tiara er uaktuelt for meg...

Blir nok fint dette!? Brudgommen skal ha sort dress med kremfarget vest og kravatt inni, så han blir ikke 'overpynta' han heller. Syns det er viktig at vi står til hverandre, både i stil og farger... Tror nok han blir kjempefin med rød knapphullsbukett!

Gleder meg MASSE! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et spørsmål til: Håret...

Har altså laaangt brunt tjukt hår med en del krøller i. (På en dårlig dag er det krus, men det skal frisøren få ta seg av på bryllupsdagen! :D )

Har altså tenkt å ha det meste løst, og ha noen blomster i håret. Men bør jeg ha de naturlige viltre krøllene mine, eller skal jeg be frisøren om å ha spoler i håret, slik at det blir litt mer medgjørlig og 'jevnt'?

Forloveren min mener nemlig at masse krøller er bra, mens jeg gjerne vil 'kontrollere' dem litt...

Lurte bare på hva dere syns...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det kan være lurt å kontrollere de litt, slik at de ikke overskygger kjolen fullstendig. Finnes jo masse hårpreparater for å dempe krøller/krusete hår.

Vil anbefale deg å titte gjennom en del frisyrer og se om du finner noe du liker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

langt hår med krøller er bra til denne kjolen! tror ikke det blir fint heller med oppsatt hår til kjolen. synes buketten din var spesielt fin jeg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

langt hår med krøller er bra til denne kjolen! tror ikke det blir fint heller med oppsatt hår til kjolen.

Det er også min oppfatning... Kjolen er jo ikke spesielt 'stram', om du skjønner, og da bør heller ikke håret være det... Syns jeg... (Og ikke jeg heller er det - er nok derfor jeg har gjort de valgene jeg har! :D)

synes buketten din var spesielt fin jeg! :D

Takk! :D Utrolig godt fornøyd selv også, og gleder meg til å se hvordan den blir i virkeligheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...