Visiter Skrevet 1. juni 2008 #1 Skrevet 1. juni 2008 Jeg og kameraten min har begynt å spille gjennom gamle Zelda-titler igjen. Herlig! Er det noen andre her som elsker disse fabelaktige spillene? I så fall: Hva er favoritten, og hvorfor? Fortell, fortell!
Thorn Skrevet 1. juni 2008 #2 Skrevet 1. juni 2008 (endret) Jeg foretrekker uten tvil det aller, aller første Zelda-spillet, The Legend of Zelda. Todimensjonal herlighet! Var faktisk flink i det også Men siden jeg ikke er så altfor teknisk av meg, falt jeg av da Zelda kom ut på Nintendo 64... Det eneste jeg fikset der var å ri hesten og å fiske, noe jeg til gjengjeld perfeksjonerte ganske raskt! Det tristeste var at de ikke brukte melodien fra det første spillet på oppfølgerene, syns jeg. Det var liksom den som var Zelda-melodien, alt annet ble bare feil... Edit: Her er min type spill! Som jeg angrer på at vi solgte NES'en vår Kanskje vi fremdeles har SNES liggende ett eller annet sted... Endret 1. juni 2008 av hikari
Visiter Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 1. juni 2008 (endret) Ah, ja. Jeg var nok dessverre for ung til å nyte det første spillet da det kom ut, jeg fikk ikke lov til å kjøpe noen konsoll før jeg ble tretten, og da var det N64 som gjaldt. Før det hadde jeg GameBoy, da! Det første Zelda-spillet jeg fikk prøvd ordentlig var Link's Awakening, og ærlig talt er det det som er favoritten min ennå. Det var så mye større enn alle andre spill jeg hadde vært borti til da, og som ca. 9-10-åring var det såpass mange inntrykk at jeg fortsatt husker det kjempegodt. De fleste som "har peiling" trekker stort sett frem A Link to the Past som det beste i serien, ofte også det beste i spillhistorien, i tillegg til Ocarina of Time. Jeg liker de gamle spillene også, men jeg tror en stor del av opplevelsen forbundet med dem var hvor nyskapende de var da de kom ut. A Link to the Past og de to første spillene i serien er jo artige for meg også, men de er jo litt primitive i forhold til etterkommerne, så jeg kommer nok aldri til å elske dem fullt så mye som Link's Awakening og Ocarina of Time. Endring: Å, jeg glemte å kommentere linken! Fantastisk artig! Nå fikk jeg lyst til å spille det første igjen. Jeg har det faktsk på en Gamecube-disc, så jeg tror jeg skal starte på det igjen etter at jeg og roomm8'en min har fullført Ocarina og Majora's Mask, som vi er igang med nå Endret 1. juni 2008 av Visiter
Thorn Skrevet 1. juni 2008 #4 Skrevet 1. juni 2008 (endret) Å nei, så gammel jeg føler meg nå! Nei, vi har absolutt alle Zelda-spill som er gitt ut i Norge, (muligens bortsett fra til GameBoy), og jeg har vel spilt litt av de fleste. Men ingen kommer opp mot NES og SNES-versjonene... :rødme: Vi har nok det første spillet på Gamecube, vi også, med mindre det finnes på internett....? Er ikke så altfor lenge siden jeg spilte det sist. Må jammen spørre brodern i morgen! Edit: sjekket nå, og N64 ble gitt ut når jeg var ti... Så da er jeg kanskje ikke så gammel likevel! :-D Endret 1. juni 2008 av hikari
Visiter Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 1. juni 2008 (endret) Tenker du på The Wind Waker? Det spilte jeg gjennom i høst, og det er jo ganske godt det også! Jeg tror nok jeg foretrekker de litt "mørkere" spillene, men den tegneserieaktige stilen funket jo greit. Artig spill! Forresten, sånn ganske utenfor tema: Er det en tegning fra Bone du har som avatar? Endring: Oi, jeg leste feil... Jeg trodde du snakket om det første til Gamecube, ikke det første i Gamecube-versjon. Akk, ja:) Endret 1. juni 2008 av Visiter
Thorn Skrevet 1. juni 2008 #6 Skrevet 1. juni 2008 Ja, er nok Bone, eller rottenikkene, for å være helt korrekt. Elsker den serien! Og de to dumme, dumme rottenikkene er favorittfigurene mine Jeff Smith er genial. Veldig off-topic. Men siden det bare er vi her gjør det vel ikke så mye!
Visiter Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 1. juni 2008 Haha, nei, det må da være lov å slå av en off-topic-prat om Bone! Jeg elsker også serien, og du har rett; Jeff Smith er fantastisk. Jeg har dessverre bare den første boken, da... Jeg kjøpte den da den først kom ut i Norge, og ventet lenge på resten i samme utgivelsesrunde, men de kom visst aldri. Jeg er klar over at alle er gitt ut i en hel samling, men jeg synes egentlig det hadde vært stas å ha dem hver for seg (samlingen er vel ganske stor og dyr også, sikkert!). Hmm... Nei, det er vel på tide å få lest hele, så kanskje jeg bare får kjøpe den sånn den er tilgjengelig. Uansett: Knallserie! Og ja, rottenikkene er herlige!
Gjest StockDama Skrevet 1. juni 2008 #8 Skrevet 1. juni 2008 http://www.vgcats.com/comics/?strip_id=52 http://www.vgcats.com/comics/?strip_id=66 http://www.vgcats.com/comics/?strip_id=118 =)
Thorn Skrevet 1. juni 2008 #9 Skrevet 1. juni 2008 Snylter på brodern og hans fantastiske økonomi, jeg Han har hele serien, som når jeg tenker meg om, jeg faktisk har kjøpt en stor del av til jul og bursdag... Hmm. Anyway, det er vel bare noen av bøkene som har kommet ut på norsk? Funker uansett fint å lese de på engelsk, syns det er vel så bra. Eneste jeg liker bedre på norsk er uttrykket rottenikker. Mye bedre enn 'rat creature'. Anbefaler også bladet som har kommet ut, om du ikke har lest det, om hvordan rottenikkene mistet halen sin!
Thorn Skrevet 1. juni 2008 #10 Skrevet 1. juni 2008 http://www.vgcats.com/comics/?strip_id=52 http://www.vgcats.com/comics/?strip_id=66 http://www.vgcats.com/comics/?strip_id=118 =) Fantastiske striper! Likte spesielt godt den siste der!
Visiter Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 1. juni 2008 Hahaha, herlige striper, StockDama! Jeg har faktisk reagert på at de stakkars feene har fått ansikter i The Wind Waker og ser vanvittig triste ut når de fanges i små flasker... Stakkars!
Thorn Skrevet 1. juni 2008 #12 Skrevet 1. juni 2008 Hahaha, herlige striper, StockDama! Jeg har faktisk reagert på at de stakkars feene har fått ansikter i The Wind Waker og ser vanvittig triste ut når de fanges i små flasker... Stakkars! Fysj da, det har jeg ikke merket meg! Kjenner jeg får litt dårlig samvittighet nå...
Visiter Skrevet 1. juni 2008 Forfatter #13 Skrevet 1. juni 2008 Haha, det får i alle fall jeg! Men bare bittelitt... Vindvekkeren er jo såpass lett at man ikke trenger så mange feer, heldigvis. Men hei, man slipper dem vel bare fri så de kan kose seg med sin livsoppgave: å plastre sårene til Link, eller hva? Jeg velger å tro det for samvittighetens skyld. Men det hadde vært tøft om han bet hodet av dem, Ozzy-style...
Thorn Skrevet 1. juni 2008 #14 Skrevet 1. juni 2008 Uansett så foretrekker jeg ansiktsløse feer! Hater å ha dårlig samvittighet pga et spill.... (Men ja, det hadde faktisk vært litt kult om han tok en Ozzy på de feene... Sånn innimellom, bare for å skremme spillerne ordentlig!) Føler meg litt ond nå midt på natta
Visiter Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #15 Skrevet 2. juni 2008 Haha, ja. Jeg foretrekker utseendet deres sånn de er i N64-spillene, for der ligner de på vanvittig irriterende Navi fra Ocarina of Time. Det er urovekkende tilfredsstillende å stenge dem inne i små flasker... Moahahah! Ok, nå overdrev jeg en smule, merker jeg. Men litt moro er det.
Thorn Skrevet 2. juni 2008 #16 Skrevet 2. juni 2008 Vel, da har jeg fått bekrefte både at vi har SNES som funker, og at vi har The Legend of Zelda til Gamecube. Så da kommer jeg til å sitte og spille alle dager jeg har fri fremover. Takk skal du ha, Visiter, for at du har ødelagt fritiden min! Men ikke egentlig. Egentlig er jeg bare glad for at du minnet meg på noe så fint som Zelda
Gjest Vetlebror Skrevet 2. juni 2008 #17 Skrevet 2. juni 2008 For meg vil A Link to the Past alltid vera favoritten. Eg var for ung til å ha tilstrekkeleg med glede av The Legend of Zelda, men eg vaks opp akkurat då A Link to the Past traff markedet. Huska vi ikkje hadde det sjølv, men hekta som eg var, så lånte vi det av en nabo opptil flere ganger i uka. Kvifor det er akkurat dette spelet som fall mest i smak er eg litt usikker på, men nostalgien har vel litt å sei. I tillegg huska eg at vi abonnerte på eit gammalt Nintendo-magasin kvar dei hadde med ein fantastisk tegneserie av nettopp A Link to the Past-spillet (som ein forøvrig kan finna på internett den dag i dag), og dette gjorde meg nok ekstra interessert. Omgivelsane i spelet er vakre og det heile har ein unik sjarm ved seg som forsvant då 3Den tok tak i konsollane og Ocarine of Time kom til verden. Musikken i spelet er også heilt fantastisk, uten tvil det Zelda-spelet med best musikk. Hadde melodiane bare vore av dagens kvalitet.. Om ein har sjansen vil eg dog anbefala spesielt The Legend of Zelda (som er heilt utruleg vanskelig, sjølv den dagen i dag. Ville tru det blei bedre med alderen, men tvert imot, herregud for et vrient spel. >.>), A Link to the Past, Ocarina of Time, Wind Waker, Phantom Hourglass og Twilight Princess. Alle fantastiske spel som ein ikkje burde gå glipp av om Zelda er av interesse. Til slutt, ein påminning: Les tegneserien eg snakka om. Den ekje vanskeleg å finna. Google er din ven i dette tilfelle.
Transmogrifier Skrevet 2. juni 2008 #18 Skrevet 2. juni 2008 Denne tråden vekker gode minner. Jeg flyttet ut hjemmefra da Majora's mask kom ut, og sluttet omtrent samtidig å spille (bortsett fra at jeg kjøpte noen GameBoy Advance spill..) De tidligste Zelda spillene runda jeg aldri, og jeg har heller ikke brydd meg, selv om du kan finne dem på nettet. Hadde ikke NES selv, og da er det litt vanskelig å finne nok tid til å spille igjennom Zelda. A Link to The Past husker jeg veldig godt. Noen som husker første sandslottet med meitemarkene som kommer opp av sanden? For å komme inn til bossen, så måtte en tenne på to lysestaker. DET tok litt tid før jeg skjønte hva som var greia der... Brukte vel mer tid på det enn jeg brukte på å runde Chu Chu Rocket. Jeg tror egentlig jeg likte Terranigma bedre enn Zelda 3, men det er kanskje helligbrøde å uttrykke i denne tråden? Ocarina of Time vekker minner fra julen 98, og det er vel den Zelda-tittelen jeg har likt best. Husker jeg syntes det var utrolig kult at Link ikke bare var en liten pingle, men faktisk også en skikkelig sverdkjemper som disha ut litt pain. Nei, OoT var et skikkelig klassespill. Nå begynte jeg til og med å tenke tilbake på musikken...
Thorn Skrevet 2. juni 2008 #19 Skrevet 2. juni 2008 (endret) For meg vil A Link to the Past alltid vera favoritten. Eg var for ung til å ha tilstrekkeleg med glede av The Legend of Zelda, men eg vaks opp akkurat då A Link to the Past traff markedet. Huska vi ikkje hadde det sjølv, men hekta som eg var, så lånte vi det av en nabo opptil flere ganger i uka. Okai, jeg løy visst litt. Vi hadde kanskje aldri A Link to the Past... Pinlig at vetlebrodern husker det bedre enn meg! Edit: vi har det visst likevel. Av alle dumme ting byttet vi det mot Street Fighter, som jeg også var ganske god på! Endret 2. juni 2008 av hikari
Gjest Vetlebror Skrevet 2. juni 2008 #20 Skrevet 2. juni 2008 Terranigma, faktisk. Terranigma har ein skikkeleg heftig opening-menu theme! Kom meg aldri lengre enn.. vel. Det byrja å bli lenge sida - ekje sikker på om det er Terranigma eg snakk om eingong - men eg meina å huska at eg hadde lyst opp tre av dei fire tårna man må lysa opp for å gjøra verden normal igjen? Problemet eg hadde var at eg aldri fant vegen til det fjerde tårnet, og dermed slutta å spilla i frustrasjon. Haha, gylne tide. Chrono Trigger er forøvrig betre enn alt sammen, utan tvil. (Men som sagt.. heilagbrøde?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå