Gå til innhold

maler entre med marrakesh

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi maler med fargen marrakesh i entreen...med egghvit på listene...den ser veldig lun og fin ut. Men så lurer jeg på om rødt passer til,evt grønt....tenker på puter og andre fargeklatter....har ikke bestemt med hva jeg skal velge...noen tips? Hilsen ei som trenger ideer....

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Rødt og grønt er jo komplementærkontraster, og kan bli litt "hissige" sammen eter min smak, og kanskje gi litt julestemning?

jeg vill heller gått for noen farger som ligger nærmere rød, for å få litt harmoni, som gul, orange eller lilla. detaljer i gull kan og være fint

Gjest Gjest
Skrevet

Bra jeg sjekka opp fargen først, så for meg en dyp oransjefarge nå, men det var den jo langt ifra. Både rødt og grønt kan bli fint til, men som gjesten over her så tror jeg ikke du skal gå for begge fargene sammen. Rødt vil gjøre gangen lunere og mørkere og kanskje litt tung(?), så det kan bli viktig med gode lyskilder. Grønt tror jeg gir gangen et lysere mer appetittelig preg som vil gi et litt kaldere inntrykk, selvsagt avhengig av grønnfargen. Tror den rette grønnfargen kan bli flott hvis man f.eks. har ei trapp utenfor som er full av planter og bladverk og kanskje en stor bukett inne i gangen!

Skrevet

Hvis både den røde og den grønne tonen er "skitten" (altså ikke klar grønn/rød men mer mosegrønn/vinrød) så kan du bruke begge sammen. Jeg ville holdt den ene som hovedfarge og heller blande inn den andre i noe smått i såfall. Marrakesh er jo en "skitten" farge og derfor vil ikke klare toner passe så godt (og klar rød/grønn er ikke veldig fine sammen).

Skrevet

Hei igjen:-))

Tusen takk for råd og ideer. Jeg var nok litt utydelig i innlegget....for jeg har ikke tenkt og ha både rødt og grønt.....skal prøve med grønt,med innslag av ulike gråtoner.....se om jeg finner et fint stoff (grønt) til ei pute på sittebenken(skohylle) som er i eik...har også ei knaggrekke i eik og stål.....og lysegrå fliser på gulvet. Spennende - men vanskelig dette med farge og materialvalg når man pusser opp.:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...