Gjest Bridy Skrevet 1. juni 2008 #1 Skrevet 1. juni 2008 Okay, håper noen tar seg tid til å hjelpe meg Vet dette varierer fra plass til plass osv, men jeg er interessert i hva DU betalte for følgende: Lokale for å ha festen på. Brudekjole Frisørtime/sminking (eventuelt av forlover også?) Brudebukett mat (hvilken type mat?) Hvor mye må man regne i alkoholutgifter til hver pers, når det bare skal serveres alkohol under måltidet? Takk! :D
Gjest Eurodice Skrevet 1. juni 2008 #2 Skrevet 1. juni 2008 Hvor mye må man regne i alkoholutgifter til hver pers, når det bare skal serveres alkohol under måltidet? Takk! :D
Gjest Fjorårsbrud Skrevet 1. juni 2008 #3 Skrevet 1. juni 2008 Okay, håper noen tar seg tid til å hjelpe meg Vet dette varierer fra plass til plass osv, men jeg er interessert i hva DU betalte for følgende: Lokale for å ha festen på. Brudekjole Frisørtime/sminking (eventuelt av forlover også?) Brudebukett mat (hvilken type mat?) Hvor mye må man regne i alkoholutgifter til hver pers, når det bare skal serveres alkohol under måltidet? Takk! :D Lokale for å ha festen på. - 5000, uten serveringspersonalet Brudekjole - 9500. ca 17000 inkludert alt tilbehør; tilpasning, underskjørt, slør, tiara, øredobber, halssmykke, sko Frisørtime/sminking (eventuelt av forlover også?) - 4900; sminke og hår til både forlover og meg Brudebukett - 3000 mat (hvilken type mat?) - 25000; 3-retters - standard meny (fisk-kjøtt-dessert) - skikkelig mat laget av meget dyktig kokk - 70 personer Hvor mye må man regne i alkoholutgifter til hver pers, når det bare skal serveres alkohol under måltidet? for alkoholen under måltidet tror jeg det ble i underkant av 100 per pers - vi ordnet drikke selv.b]
flickan Skrevet 1. juni 2008 #4 Skrevet 1. juni 2008 Okay, håper noen tar seg tid til å hjelpe meg Vet dette varierer fra plass til plass osv, men jeg er interessert i hva DU betalte for følgende: Lokale for å ha festen på. Brudekjole Frisørtime/sminking (eventuelt av forlover også?) Brudebukett mat (hvilken type mat?) Hvor mye må man regne i alkoholutgifter til hver pers, når det bare skal serveres alkohol under måltidet? Takk! :D Lokale :25 000 kr Brudekjole: ca 7500 kr Frisørtime inkl sminking + frisør forlover: 3000 kr + prøvetime 600 Brudebukett: 2700 kr Mat: Forrett: kamskjell Hovedrett:kalvefilet med grønnsaker og ovnsstekte poteter + fløtesaus, Dessert: sjokolademousse med bær og krem. = ca 350 kr per pers Servitører (proffe): 16 000 Alkoholen kommer an på om dere kjøper selv eller på restaurant. Regn ca 3/4-1/1 flaske på hver og gang med flaskeprisen.
Gjest Gjest_nygift_* Skrevet 1. juni 2008 #5 Skrevet 1. juni 2008 Okay, håper noen tar seg tid til å hjelpe meg Vet dette varierer fra plass til plass osv, men jeg er interessert i hva DU betalte for følgende: Lokale for å ha festen på. Brudekjole Frisørtime/sminking (eventuelt av forlover også?) Brudebukett mat (hvilken type mat?) Hvor mye må man regne i alkoholutgifter til hver pers, når det bare skal serveres alkohol under måltidet? Takk! :D Vi hadde to selskap; på bryllupsdagen middagsselskap på restaurant med den nærmeste familien + forlovere (18 personer). Noen dager senere hadde vi fest for venner i et leid lokale (ca 50 personer). Lokalleleie for vennefesten var 3000. Alkohol vennefesten ca 10000 (hovedsaklig øl/vin, kjøpt på polet). Mat vennefesten buffet/ tapas: kokk 5000, råvarer 5000 ca. DJ: 5000 Bryllupsmiddagen; velkomstdrink (musserende) 5 retters meny m vin + kaffe/ avec etc ca 25000 for 18 personer. (det var ingen stordrikkere i selskapet:-). Hos oss gikk det under 1 flaske pr pers, men det er nok mindre enn hva som er vanlig til såpass mange retter.) blomster til kirke og middagslokale: ca 2000 brudekjole med tilbehør: ca 4000 frisør for meg og forlover (inkl prøvetime) ca 4000 (la make up selv, innkjøp makeup for "anledningen" ca 1000) brudebukett + blomsterpynt til forlover + knapphullsblomster til gutta ca 4000 underholdning til gjestene + forfriskende drikke til gjestene mens vi ble fotografert: 1000. fotograf: 8000 Totalt havnet vi vel på ca 80000 (før ringer, morgengaver og bryllupsreise..)
kelte Skrevet 2. juni 2008 #6 Skrevet 2. juni 2008 (endret) Vi skal betale 2500 for lokal uten serveringshjelp brudebukett: 1600,- Bordpynt, kanppehullsblomser osv: 1500.- Mat 3-retters middag ca 30000,- 58 pers. Alkohol ca 5000,- vi har spart opp masse fra før. Kjolen 3500,- kjøpt i Usa 2 brudepikekjoler og en smoking til barna: 1000,- Bil holder vi selv så det er 0,- Frisør for meg og min forlover ca 4000,- Masse mer det går ann å ramse opp, vi blir 58 til middag, og 74 til festen. Syntes jeg har klart å skaffe meg bra priser jeg Endret 2. juni 2008 av Camilla
mia83 Skrevet 2. juni 2008 #7 Skrevet 2. juni 2008 Lokale for å ha festen på: 1700, vi slipper å vaske, bare rydde og koste gulvet. Brudekjole: 8990, med tilbehør: 12100 Frisørtime/sminking (eventuelt av forlover også?) Meg: 1800, forlover 750 (hun sminker seg selv) Brudebukett: 1500-2000 mat (hvilken type mat?): 15215 for hovedrett og dessert fra cateringfirma (reinsdyrstek med tilbehør og fruktsalat med krem Hvor mye må man regne i alkoholutgifter til hver pers, når det bare skal serveres alkohol under måltidet? Det har jeg ikke peiling på, da vi skal ha fri bar.
thumbalina Skrevet 2. juni 2008 #8 Skrevet 2. juni 2008 Lokale for å ha festen på. - 2500, uten serveringspersonalet, men med musikkanlegg. Brudekjole - 2300 inkludert alt tilbehør utenom smykker. Slør: 1020 kr Frisørtime/sminking: 2700 inkludert prøvetime Brudebukett - rett under 2000 inkludert corsage til 2 menn. mat (hvilken type mat?) - ca 20 000. Koldtbord + dessert til 75 stk. musserende velkomstdrink + vin til maten: ca 5 glass per pers ca 4000 (noe fra tax free, noe fra polet) Kake: 600 til 44 pers. Kransekake 175kr. Resten hjemmelaget. Foto: gave til ca 1000 kr til fotograf som stiller opp gratis.
Gjest hvorfor? Skrevet 2. juni 2008 #10 Skrevet 2. juni 2008 Prøver igjen jeg siden Camilla har slettet innlegget mitt?? Okay, håper noen tar seg tid til å hjelpe meg Vet dette varierer fra plass til plass osv, men jeg er interessert i hva DU betalte for følgende: Lokale for å ha festen på. 6000 kr inkludert serveringspersonale Brudekjole 9000 kr, pronovias kjøpt i utlandet Frisørtime/sminking (eventuelt av forlover også?) 1500 kr for hår, sminke ordner forloveren min hun er makeup artist. Hun fikser også sitt eget hår, da hun ikke hadde tro på bygdafrisøren Brudebukett 2000 kr mat (hvilken type mat?) 350 kr pr pers, laks som hovedrett, jordbær er dessert. Forretten er ikke spikret. Hvor mye må man regne i alkoholutgifter til hver pers, når det bare skal serveres alkohol under måltidet? Vanlig å regne 4-5 glass pr person, og 5-6 glass pr flaske. Vi må ut med 300 kr flasken for billigste vin, så det blir ca 245 kr pr person Takk! :D Prisene varierer sikkert stort. Vi må betale mye for alkoholen, men får billig lokale og servitører. Lykke til med planleggingen.
Mistyen Skrevet 2. juni 2008 #11 Skrevet 2. juni 2008 Prøver igjen jeg siden Camilla har slettet innlegget mitt?? Prisene varierer sikkert stort. Vi må betale mye for alkoholen, men får billig lokale og servitører. Lykke til med planleggingen. Åh, beklager om det kom med i ryddingen. Var ikke meningen. Camilla (mod)
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2008 #12 Skrevet 2. juni 2008 Åh, beklager om det kom med i ryddingen. Var ikke meningen. Camilla (mod)
Gjest Revenka Skrevet 2. juni 2008 #13 Skrevet 2. juni 2008 For lokalet betalte vi 4000,- (holmen fjordhotell) og det inkluderte bryllupsnatten på suite og rydding. Fikk kjempegod service!! Kjolen kjøpte jeg på salg. Tror jeg betalte 5.900,- eller no, full pris var 10.000,- (Kristins brudekjolesalong (?) på Lillestrøm). Betalte 1800,- for hår og sminke for meg(Petite på Jar). Betalte 600,- for prøvetimen, og da satte hun det opp som på bryllupsdagen. Min forlover betalte jeg 1200,- for sminke og hår. Mat betalte vi ca. 55.000,- (64 gjester). Dette inkluderte apertif, drikke til maten (tre forskjellige viner) og cognac/likør til kaffen. Buketten vet jeg ikke hva kostet, mannen som bestilte og betalte den. Fotograf kostet vel 11.400,- Storband kostet ca. 12.000,- eller var det 15.000,- eller 17.000,-?? husker ikke. Leie av bil hjem-kirke-fotografering-hotell kostet 3000,-
Frk. Brud Skrevet 2. juni 2008 #14 Skrevet 2. juni 2008 Vi skal gifte oss i august, og foreløpig ser budsjettet slik ut; Lokaler(inkl. middag ca 70 pers, kaffe ca 110 pers); 25000 Alkohol til middag+velkomstdrink; 5000 Kjole(inkl. søm og tilbehør): 8300 Dress+ sko; 2000 Blomster; 1800 Fotograf; 6000 Negler; 500 Bryllupsreise( en uke i Kroatia): 10000 Frisør: 1000
Markjordbær Skrevet 3. juni 2008 #15 Skrevet 3. juni 2008 (endret) Vi skal gifte oss i august. Alle tall har vi ikke oversikt over ennå, men jeg kan gi deg de jeg har. Vi skal ha to selskap, et på selve vielsedagen med familie og forlovere (ca 30 stk), og en vennefest dagen etter (ca 45 stk). Familiefesten Lokale: husker ikke (er forloveden som tok seg av denne bestillingen), men det var ikke over 3000 ihvertfall. Mat: 3-retters, menyen er ikke helt bestemt ennå, men vi antar 565 pr person. (ca 17000) Vennefesten Lokale: 2200,- inkl. utvask (+ 2000,- i depositum) Mat: tapas - 275,- pr person (ca 12500) Her er servise og bestikk tilgjengelig i lokalet (altså gratis å bruke), men de hadde ikke så mye glass, så vi må kjøpe inn glass. 19 kroner for 6 vinglass på Ikea er ikke så ille Må ut med ca 120 kroner for rødvinsglass. Har ikke funnet like billige hvitvinsglass ennå, men leter. Her trenger vi også duker, enten leie eller kjøpe. 15 kr pr person hvis vi leier, men vi leter etter noen billige å kjøpe. Brudekjole: 14000 + 950 for underskjørt og veske. sko og annet tilbehør har jeg ikke bestemt meg for enda. Skal ikke ha slør eller tiara. Hotell: ca 2700 Vi sparer penger på fotograf, da min kommende svoger er dyktig på området Endret 3. juni 2008 av Markjordbær
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2008 #16 Skrevet 3. juni 2008 Til vårt enkle, romantiske bryllup, så jeg ikk ehelt poenget i å bruke flere tusen på håret.. Kan ha noe å gjøre med at jeg setter opp håret til andre som skal gifte seg, gratis! Jeg forklarte til frisøren at jeg ville ha et håroppsett, hvor de beregner litt ekstra tid til å feste diadem osv. Endte opp med å betale 600 kr! Sminken tok jeg på Estetique, 450kr inkl prøvetime og konsultasjoner... Stort sett er det slik at så snart du setter "brud-" eller "bryllups-" foran ordet, får prisen en ekstra 0.
Anea Skrevet 4. juni 2008 #17 Skrevet 4. juni 2008 Lokale: 2500,- inkl. pynting og rydding Brudekjole: 7000,- kjøpt på salg i september Frisør/smink: 0,- bytting av tjenester Brudebukett: 2500,- inkl fem knappehullsblomster, brudepikebukett og leie av to eføyhjerter m stativ (ganske enkel, rund bukett) Mat: 580,- pp. Forrett: Marinerte scampi på ruccolaseng Hovedrett: Stor varm/kald tapasbuffet Dessert: Pannacotta m marinerte jordbær Alkohol til maten: ca 13500,- inkl. musserende til velkomst og 3 glass vin til maten på restaurant (55stk) Herav 65,- pp for velkomst, og 33 flasker vin à 300 (da ble det igjen en del vin til etterpå)
Gjest Gjest_2009 brud_* Skrevet 5. juni 2008 #18 Skrevet 5. juni 2008 Jeg har ikke alt ferdig på en prikk enda, men her er det vi har funnet ut til nå: Lokale: 2300 for hele helgen, anlegg, duker og dekketøy inkl. Anlegg og piano også inkl. Men, jeg har sett lokaler opp til 15000 for hele helgen. Kjole: Ca 500kr på eBay inkl frakt. Smykker og slør låner jeg, sko er allerede kjøpt på Bianco til 500kr. Så altså ca 1000kr til sammen. Sjakett/smoking: Ca 1500 for forlover og 1500 for brudgom å leie med tilpasning, altså 3000kr til sammen. Brudebukett: 2000kr inkl 2 brystbuketter. Blomster og dekorasjoner: 3000kr for roser, lager dekorasjonene selv. Kjøper to høye vaser som fylles med blomster til kirken, som tas med til lokalet. Ca 3000kr til div. annet. Musikk: Har med selv, fra PC Undertøy: 3000kr (jeg må jo koste på noe, siden kjolen er så billig, bl.a et sexy, rødt korsett ) Middag: Ca 500kr pr pers (catering, 3 retters, inkl kokk og serveringshjelp) Alkohol: Samlet på taxfree, så ca 5000kr totalt. Thats all folks!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå