Gå til innhold

Hmm..reise aleine?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest*Nussi
Skrevet

Kjæresten min verken vil, eller har råd til, sydenferie. Eg var på ein plass i syden tidligere i år, og har veldig lyst tilbake dit. Det er heilt trygt der, og eg ville reist med samme reiseselskap. Eg elsker sol og varme, har for en gangs skyld både tid og pengar til å reise. Er det feil av meg å reise aleine...? Eg veit at eg hadde elska å vere der for meg sjøl, berre meg sjøl å ta hensyn til:)

Skjønner jo at han ville vere skeptisk til det her, men.. eg er ein individualist, og det er han klar over..

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Reis i vei du!

...og det uten dårlig samvittighet, kos deg masse :)

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, hvorfor ikke? Selv hadde jeg først spurt en venninne/søster/mor om de hadde vært intr. i å blitt med, hvis ikke, hadde jeg reist alene.

Gjest Gjest_JamiE_*
Skrevet

Jeg har samme "problem" med en mann som ikke vil reise, men nå har jeg reist alene flere ganger, og det kommer jeg til å gjøre igjen! Så bare reis, det er ingen ting å grue seg for..Lykke til! :)

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis kjæresten min hadde sagt at han ville reise på sydenferie alene og nektet meg å bli med hadde jeg nok lurt litt på hvilke skumle planer han hadde. Hvis han derimot hadde foreslått at vi skulle dra sammen (slik jeg oppfatter det som du har gjort) og jeg hadde sagt nei synes jeg det blir en helt annen sak.

Jeg synes det er stor forskjell på å ikke ha råd til tur og ikke prioritere tur. Hvis han fram til turen kommer til å bruke like mye penger på "unødvendige ting" - alkohol, klær, brus/godteri, taxi, konserter, spise ute, bil, unødvendig dyr mat osv - som det turen vil koste, har han etter min mening råd, men han prioriterer det ikke. Dette er selvfølgelig helt greit at han gjør,men da ville jeg uten tvil reist med god samvittighet :fnise:

Hvis han bor så billig som mulig, handler bare det mest nødvendige og ikke har råd til fritidsaktiviteter ville jeg nok hatt dårligere samvittighet, men jeg tror fortsatt jeg ville reist!

Skrevet
Kjæresten min verken vil, eller har råd til, sydenferie. Eg var på ein plass i syden tidligere i år, og har veldig lyst tilbake dit. Det er heilt trygt der, og eg ville reist med samme reiseselskap. Eg elsker sol og varme, har for en gangs skyld både tid og pengar til å reise. Er det feil av meg å reise aleine...? Eg veit at eg hadde elska å vere der for meg sjøl, berre meg sjøl å ta hensyn til:)

Det er ikke feil å reise alene! Å reise alene og å reise sammen med noen er bra på hver sin måte. Det er godt å slappe av, lade batteriene, gjøre hva man vil uten å måtte avtale med noen andre, lese så mye man vil(for den som liker bøker), gjøre ingenting når man vil det... Hvis du virkelig har lyst til å reise(og det høres det ut til), så reis!

Gjest Chrissy82
Skrevet

Bare reis og nyt det!!! Jeg har også reist på ferie alene flere ganger!! Jeg synes det er litt deilig!

Gjest Gjest*Nussi
Skrevet

Eg reiser eg:) Etter litt bearbeiding går det fint. Sjøl om han ikkje skjønner koffor eg vil til syden i heile tatt, når det er sommer i Norge..:)

Han seier han ikkje kjem til å tilgi seg sjøl viss det skjer meg nokke men.. Eg er så FOR det at man ikkje trenger å gjere alt sammen sjøl om man er sammen med nokken. Og han kjem i lengda til å vinne på at han lar meg få reise, blid og fornøgd blir eg ;)

*gleeeede seg* :gjeiper:

Skrevet
Eg reiser eg:) Etter litt bearbeiding går det fint. Sjøl om han ikkje skjønner koffor eg vil til syden i heile tatt, når det er sommer i Norge..:)

Å! Han er en av _dem_ ;-) Jotakk, det hjelper godt på at det i det minste er varmt og godt her hjemme for tiden når jeg ikke har noen tur i vente, men det er da ikke derfor jeg trekker sørover i ferien hvert år! Folkene, maten, opplevelsene, det å komme bort til noe helt annet... Det er en hel pakke og den får man ikke hjemme :)

Gleder meg på dine vegne!

Ha en strålende flott tur og dra hjem igjen til kjæresten med fulladede batterier :-)

Skrevet

Han seier han ikkje kjem til å tilgi seg sjøl viss det skjer meg nokke men.. Eg er så FOR det at man ikkje trenger å gjere alt sammen sjøl om man er sammen med nokken. Og han kjem i lengda til å vinne på at han lar meg få reise, blid og fornøgd blir eg ;)

*gleeeede seg* :gjeiper:

Nå ble jeg nysgjerrig på hvor du skal, jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...