Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei:)

Har endelig fått laget med meg Ebay og Paypal konto.

Er med andre ord ikke helt med på notene ennå.

Må ha en aktiviseringskode som visstnok skal stå på kontoutskriften (?) i løpet av 2-3 dager. På nettbank har jeg bare tilgang til "siste bevegelser", og ikke kontoutskriften for mai. Blir det det samme? :sjenert:

Ser ut til at jeg vinner en auksjon på Ebay, og derfor er jeg litt nervøs med tanke på betalingen. Har gått 3 dager siden jeg registrerte meg.

Takk på forhånd.

PS. Noen tips til en nybegynner på Ebay?

Endret av laperla
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den står på "siste bevegelser" ja. Ny i gamet selv, registrerte meg for et par uker siden :)

Skrevet (endret)
Den står på "siste bevegelser" ja. Ny i gamet selv, registrerte meg for et par uker siden :)

Åh, takk for svar. Nå ble jeg litt letta:)

Har du forresten noen tips du har lyst til å dele med en stakkar?

Endret av laperla
Skrevet

Hehe. Har bare rukket å kjøpe 1 ting, så har ikke så mye erfaring å dele.. Men det viktigste er vel kanskje å se på selgerens feedback, og holde seg til selgere som har over 98-99 prosent positiv. Og høre med selger hvor mye portoen blir på, før du kjøper (hvis ikke det står oppgitt).

Er noen tråder om det hvis du søker litt forresten :)

Skrevet

Jepp, koden er firesifret og dukker opp i løpet av noen dager. De 15 kronene du ble trukket for da du registrerte kortet får du igjen første gang du betaler med PayPal.

Jeg har handlet masse på eBay og har aldri hatt noen problemer, men det er et par ting man skal huske på. Jeg handler f.eks. aldri fra noen med feedback under 99% (Unntatt hvis det er snakk om småting til noen få dollar) og/eller svært få salg. Jeg sjekker også grundig først hva det koster å få varen(e) sendt til Norge og hvis det er det minste tvil, så sørger jeg for å få det bekreftet før jeg legger inn bud.

Det kan også være greit å huske på at det som er for godt til å være sant som regel er det også på eBay. Det finnes mengder av falske merkevarer og Versace-solbriller til noen få dollar fra Thailand eller en Louis Vutton-veske til et par hundre dollar kan du ikke regne med er ekte hvis du i det hele tatt mottar noe som helst. Amerikanske merkevarer som f.eks. Levi's, Timberland, Ralph Lauren og Tommy Hilfiger kan du imidlertid, sett med norske øyne, gjøre svært gode kjøp på. Rett og slett fordi disse varene er mye billigere i USA enn i Norge.

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar:)

Hm... Men kan fortsatt ikke se noe kode på "siste bevegelser".

Ser at det har blitt trukket 15 kr på torsdagskvelden, men ingen kode.

Jeg som faktisk vant den auksjonen... Må jo betale snart.

Skrevet

Du kan betale med Paypal selv om adressen din ikke er bekreftet. Det er lurt å betale så raskt som mulig, det er dumt å få negativ feedback fra selger på grunn av for sen betaling. Adressen din vil komme opp som "unconfirmed" for selger, men selgerne vet at det tar noen dager å få bekreftelseskoden, så det vil ikke ha noen betydning.

Skrevet (endret)

Sist jeg registrerte et nytt kort på Paypal, måtte jeg i hvert fall ha denne koden for å få det til å fungere. Tidligere kunne man vel handle for inntil USD 1.000 uten å registrere en slik kode.

Systemet er også endret slik at selgere ikke lenger kan gi kjøpere negativ eller nøytral feedback. Kjøpere som ikke betaler kan selvfølgelig fremdeles rapporteres til eBay. Hvis jeg hadde vunnet en auksjon og det viste seg at det gikk flere dager før jeg kunne betale, ville jeg ha sendt selgeren en melding/mail og forklart problemet. Det er rimelig velkjent og en av grunnene til at en del selgere oppgir at de ikke selger til "nykommere" uten feedback og/eller med ubekreftet adresse. Dog kan jeg ikke tenke meg at det er noe problem så lenge man gir lyd fra seg og faktisk har til hensikt å betale innen rimelig tid.

Endret av Leo
  • 3 måneder senere...
Gjest Gjest_forvirra_*
Skrevet

Har også problemer med confirmation code hos PayPal! Har Sr-Bank, og under kontobevegelser står det BARE at jeg har blitt trukket 15 NOK, samt dato. Ingenting annet. Det er heller ikke mulig å hente fram noen informasjon i denne linjen...så der var jeg nesten like langt med hele greia,eller??

Skrevet
Har også problemer med confirmation code hos PayPal! Har Sr-Bank, og under kontobevegelser står det BARE at jeg har blitt trukket 15 NOK, samt dato. Ingenting annet. Det er heller ikke mulig å hente fram noen informasjon i denne linjen...så der var jeg nesten like langt med hele greia,eller??

Prøv å ta kontakt med banken, så kan det hende de kan hjelpe deg :)

Gjest Gjest_forvirra_*
Skrevet

OK, sjekka nettopp nettbanken, og har mottatt to ulike "confirmation codes". Prøvde begge, men fikk opp en beskjed om at disse var utgått/old. Prøvde så å trykke på en "resend code" , eller hva nå enn det står...dette går ikke siden jeg har trykka på den mer enn 3 ganger allerede...Innser jo nå at jeg må være verdens mest inkompetente paypal bruker.

Må jeg slette kontoen min helt nå, og så opprette den på ny, eller er ikke dette mulig?

Skrevet

Dersom du blir forsinket med betalingen så gi beskjed til selger! Dette er viktig. Fortell ham at du er litt ny i gamet og har litt problemmer med ebay, men at du håper å få det opp å gå asap.

Hold ham underrettet.

Da slipper du negativ feedback.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...